דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עוברות לליגה הספרדית: מריאן עווד ועמנואל אברהמי חתמו בקבוצת ויאריאל

שתי שחקניות מכבי בנות עמק חפר בכדורגל עברו לקבוצה מהליגה הראשונה בספרד, כחלק מהסכם שיתוף הפעולה בין המועדון הספרדי לישראלי | אברתי אברהמי, מנהל מחלקת הנערות בעמק חפר: "יש פה שיתוף פעולה שהוא הרבה מעבר לכדורגל"

עמנואל אהברמי (מימין) ומריאן עווד באימון ויאריאל (צילום: באדיבות ויאריאל)
עמנואל אהברמי (מימין) ומריאן עווד באימון ויאריאל (צילום: באדיבות ויאריאל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקניות הכדורגל, מריאן עווד ועמנואל אברהמי, חתמו היום (שלישי) בקבוצת ויאריאל מהליגה הספרדית הבכירה. שתי הכדורגלניות עושות את המעבר לליגה הספרדית מקבוצת מכבי בנות עמק חפר, כחלק משיתוף הפעולה שנחתם בחודש יולי בין המועדון הספרדי למועדון הישראלי.

עווד (24) שיחקה כנערה בבנות סכנין ומכבי כישרונות חדרה, בגיל 15 עשתה את הופעת הבכורה שלה בליגת העל במדי בנות סכנין. במשחקה השני בליגה מול הפועל פ"ת, היא כבר כבשה את הצמד הראשון בקריירה הבוגרת. בהמשך היא הצטרפה לאקדמיה לכדורגל בוינגייט, לפני שעברה לשחק בליגת המכללות האמריקאית אוניברסיטת לונג איילנד בארה"ב. עווד הופיעה עד כה ב-15 משחקי הנבחרת וכבשה 3 שערים.

עמנואל אהברמי (מימין) ומריאן עווד מוצגות במדי קבוצת ויאריאל (צילום: באדיבות ויאריאל)
עמנואל אהברמי (מימין) ומריאן עווד מוצגות במדי קבוצת ויאריאל (צילום: באדיבות ויאריאל)

אברהמי (20) משחקת בעמדת המגינה השמאלית. היא שיחקה בקבוצת מכבי בנות עמק חפר, באקדמיה לכדורגל ובנבחרות הצעירות. את הופעת הבכורה שלה בליגת העל עשתה, מעט לפני יום הולדת 17 במדי האקדמיה. בשנתיים האחרונות הייתה אחת הכוכבות הצעירות של עמק חפר בצמרת ליגת העל.

ויאריאל תפתח ביום שבת את העונה מול ספורטינג הואלבה. במדי הקבוצה משחקות שוערת נבחרת מקסיקו ובעבר בברצלונה פואלה אלונסו, שחקנית נבחרת צ'ילה פרנצ'סקה לארה, אוליביה אופרה מנבחרת רומניה, ג'ניפר גמבולה מנבחרת ונצואלה ועוד. שתי השחקניות הישראליות יצטרפו לקבוצה אחרי פגרת הנבחרות בסוף חודש ספטמבר.

במסגרת שיתוף הפעולה בין עמק חפר לויאריאל, המועדון הספרדי פתח בישראל אקדמיית כדורגל לנערות וילדות בגילאים 8 עד 19 שנקראת "ויאריאל עמק חפר". אברתי אברהמי, מנהל מחלקת הנערות של עמק חפר, סיפר ל'דבר' על הקשר שנוצר עם המועדון: "לפני שנתיים קיבלנו אות הצטיינות 'מגן הכבוד בספורט' של בית הנשיא. חלק מהפרס היה יציאת משלחת של שחקניות להתאמן בסביליה. במהלך המשלחת נוצר קשר עם הנציגה של 'לה ליגה בישראל' מרתה ודרכה נוצר הקשר עם ויאריאל. כשהם היו פה בארץ במהלך המשחק מול מכבי ת"א, נסענו להיפגש עם המנהלים של הקבוצה".

המעבר של עווד ואברהמי מאפשר לשתיהן לשחק כדורגל ברמות הגבוהות ביותר מול הקבוצות והשחקניות הטובות בספרד ובמקביל להתחיל התמחות בתוך המועדון הספרדי. "עמנואל תעשה התמחות במחלקת השיווק והמדיה של ויאריאל ומריאן עושה התמחות בניהול ספורטיבי. יש לה תואר ראשון מלימודים בארה"ב. זה ייתן להן דברים מעבר לכדורגל וייבנה להן את התוכנית ב' לחיים".

אברתי אבהרמי (מימין) לאחר הסיכום על שיתוף פעולה בין מכבי בנות עמק חפר לויאריאל (צילום: האתר הרשמי של ויאריאל)
אברתי אבהרמי (מימין) לאחר הסיכום על שיתוף פעולה בין מכבי בנות עמק חפר לויאריאל (צילום: האתר הרשמי של ויאריאל)

כחלק מתוך שיתוף הפעולה יתקיים מעקב צמוד לאורך השנה על השחקניות הצעירות המוכשרות ביותר של עמק חפר. במטרה להמשיך לקדם שחקניות ישראליות שיצאו לאחת הליגות הטובות בעולם. "במהלך העונה יגיעו לשם 4 שחקניות להתאמן עם הנערות של ויאריאל, כדי שהצוות המקצועי הספרדי יראה אותן. הצוות הספרדי גם יגיע במהלך העונה לראות את שחקניות מחלקת הנערות בישראל", מספר אברהמי.

מעטפת מקצועית ברמה אירופאית

השינוי במועדון כבר מורגש, כאשר במחלקת הנערות והילדות של עמק חפר, ויאריאל מקדמים את פיתוח המחלקה בסטנדרט של מעטפת מקצועית אירופאית. "הצוות המקצועי שאנחנו מעסיקים השנה בנערות דומה בהיקפו לצוות המקצועי של ויאריאל. כלומר, שילשנו את כמות המאמנים. יש אנליסט במגרש במזמן האימונים, פסיכולוג, תזונאי, מאמן כושר ועוד", אומר אברהמי.

בנות עמק חפר מנצחות את אס"א ת"א בחצי גמר גביע המדינה (צילום: אלן שיבר, ההתאחדות לכדורגל)
בנות עמק חפר מנצחות את אס"א ת"א בחצי גמר גביע המדינה (צילום: אלן שיבר, ההתאחדות לכדורגל)

"בנוסף לכך, יש שמונה בנות שהצטרפו השנה לאקדמיה לכדורגל בנות שפתחנו ברופין. מנהלת הפרויקט היא מעיין מימון שנוסעת לספרד להשלים את ההכשרה המקצועית שהחלה לעשות בויאריאל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!