דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

נוסעים ואנשים עם מוגבלויות נגד צמצום הרכבות בראש השנה: "פגיעה באמון הציבור"

שורת ארגונים פנתה לשרת התחבורה בדרישה "לתקן את המחדל כדי שכולנו נוכל לחגוג בחיק המשפחה" | לטענתם, לא סופק הסבר מדוע יש צורך בעבודות חשמול בערב החג ובמוצאי החג, ולא רק בסופי שבוע בהם הרכבת מושבתת

שרת התחבורה, מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שרת התחבורה, מרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית חברו לארגונים לזכויות אנשים עם מוגבלויות כדי למחות על צמצום השירות הרכבתי בראש השנה.

על המכתב שכתבו ביום חמישי לשרת התחבורה מירב מיכאלי (העבודה) חתומים ארגוני הנוסעים "בארכבת", "15 דקות", "תחבורה בדרך שלנו" וגם "לינק – רשת צעירים עם וללא מוגבלות" וארגון "נכה לא חצי בן אדם".

בפנייתם לשרה אמרו: "אנו פונים אלייך, מכיוון שעד רגע זה לא סופק הסבר מדוע לא להפעיל את הרכבות בערב חג ובמוצאי החג באופן מלא, לאור העבודה שהחגים יוצאים באמצע שבוע. שכן את עבודות החשמול ניתן להמשיך בסופי השבוע בהם הרכבת מושבתת".

המכתב מציין את תגובת רכבת ישראל בה נאמר כי "בחרנו לנצל את זמני ערב ראש השנה ומוצאי החג, שבהם מניסיון השנים ישנו צמצום משמעותי במספר הנוסעים, על מנת לקדם עבודות תשתית, והמשך הקמת רשת המסילות החשמליות. דבר שיאפשר בעתיד הסעת רכבות חשמליות, מהירות וירוקות יותר.

על מנת לספק שירות בערב ראש השנה ובמוצאי החג, יופעלו שירותי היסעים חלופיים בין חיפה ות"א, במקביל לתגבור התחבורה הציבורית ע"י משרד התחבורה. נוסף על כך, יסופק שירות באמצעות מוניות לנוסעים עם מוגבלות שיתאמו נסיעתם מראש, באמצעות המוקד הטלפוני או אתר הרכבת".

ההיסעים המדוברים הם אוטובוס שיצא כל חצי שעה מתחנת חוף הכרמל לתחנת סבידור בת"א ובכיוון ההפוך, קיבולת נמוכה מאוד לעומת שירות רכבתי רגיל, וגם זאת רק עד השעה 14:00 בלבד.

למעשה, צמצום השירות הרכבתי סותר יעדים מוצהרים אחרים של משרד התחבורה, שהם הפחתת השימוש ברכב פרטי בעבור נסיעה בתחבורה הציבורית.

הארגונים מבקשים "לקבל פירוט בנוגע לאילו מקטעים יבוצעו העבודות, ומדוע לא ניתן לעשות אותן במהלך סוף השבוע, שבו גם כך הרכבת מושבתת כליל".

מקור ברכבת ישראל אמר ל'דבר' כי גם בסופי השבוע בתקופה האחרונה עבודות החשמול מתנהלות באיטיות, ומבוצעות על ידי צוותים דלילים, שלא כבעבר.

הארגונים חולקים על תגובת הרכבת לפיה הביקוש בערב החג יורד, וכותבים באירוניה כי "מי שנסע ברכבת האחרונה של ערב החג, או בראשונה של מוצאי החג לא ישכח את החוויה לעולם".

אין פרסום לציבור של התקדמות פרויקט החשמול

הסגרים בתקופת הקורונה אפשרו לרכבת ישראל להדביק את הפיגור בעבודות ואף להקדים את העמידה ביעדים. רכבות חשמליות כבר נוסעות מירושלים עד הרצליה, ועבודות החשמול נעשות צפונית להרצליה, ומתמקדות כיום בעיקר באזור נתניה.

בארגונים מוחים על כך שאין דיווח שוטף על התקדמות העבודות לציבור. "היעדר שקיפות לציבור בתהליך העבודה וההתקדמות פוגע נואשות באמון הציבור הן במשרד והן ברכבת ישראל, אמון אשר גם כך חווה כבר עליות ומורדות".

בסיום מכתבם לשרת התחבורה כתבו הארגונים: "זוהי הזדמנות לתקן מחדל זה ולהפעיל את הרכבת באופן מלא גם בחגי תשרי – בכדי שכולנו נוכל לחגוג את החגים בחיק המשפחה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לנושא עבודות החשמול כי "הפרויקט מתבצע במרץ בכל המועדים המתאפשרים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!