דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התקציב וחוק ההסדרים

סיכוי נמוך לשיפורים: החוק להעלאת גיל הפרישה יעבור לוועדת הכספים

הדיון בוועדת הכספים, ששר האוצר אביגדור ליברמן שולט בה, מרחיק את האפשרות לשינוי בחוק ביחס למקצועות שוחקים | הרפורמה בחקלאות תעבור לוועדת הכלכלה, מה שמגדיל את יכולת החקלאים להשפיע עליה

יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכנסת תתחיל היום (חמישי) את הדיונים בפיצול התקציב וחוק ההסדרים לוועדות. זהות הוועדה שתדון בכל אחד מחלקי החוק מכריעה, בעיקר ביחס לרפורמות השנויות במחלוקת. ועדת הכנסת יכולה אף להחליט על הוצאת חלקים מהחוק, אבל יו"ר הוועדה ניר אורבך (ימינה) טרם התייחס לאפשרות זו.

לפי גורמים בכנסת, העלאת גיל הפרישה לנשים, הרפורמה עם ההשלכות החברתיות הישירות הגדולות ביותר בחוק ההסדרים, תעבור לוועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), ולא לוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום (העבודה). בוועדה זו זוכה שר האוצר אביגדור ליברמן לשליטה גבוהה, והסיכוי לתיקונים נוספים ברפורמה נמוכים.

לקראת ההצבעה על חוק ההסדרים, סיכמו קבוצת חברות כנסת על תיקונים משלימים למהלך. הסיכום מגדיל את בסיס התקציב לתמיכה בנשים, אבל זכה לביקורת מאחר שאינו כולל סיוע לנשים במקצועות שוחקים, אף שהביטוח הלאומי הציג תכנית בנושא.

הרפורמה בחקלאות תעבור לוועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), שבה זוכות יש עתיד וכחול לבן לרוב. הרכב הוועדה וזהות העומד בראשה יקלו על החקלאים להשפיע על הרפורמה, ואולי יאפשרו פתיחת ציר שיחה חדש מול התקיעות בדיאלוג בינם לבין שר החקלאות עודד פורר. כזכור, הרפורמה בענף הלולים פוצלה מהחוק.

הרפורמה ברגולציה תעבור לוועדת חוק וחוקה בראשותו של ח"כ גלעד קריב (העבודה). סמכויות הקצה של הקמת הרשות החדשה פוצלו מחוק ההסדרים בעקבות התנגדות מרצ והעבודה, אבל גם בנוגע לרשות כגוף מייעץ היו חילוקי דעות משמעותיים. שני עניינים משמעותיים במחלוקת הם מטרות הרשות, שנכון לעכשיו חסרים בהם היבטים סביבתיים ובטיחותיים, והרכב מליאת הרשות, שבו דורשים שיהיו נציגים ממשרדים חברתיים.

ביטול אגרות החוב המיועדות צפוי להגיע לוועדת הכספים. בדיונים צפויים להשתתף גם גופים שביקרו את הרפורמה, בהם רשות שוק ההון, בנק ישראל ופורום החוסכים לפנסיה.

רפורמת הכשרות צפויה לעבור לידי הוועדה המיוחדת לפרויקטים לאומיים ושירותי דת בראשות יולה מלינובסקי (ישראל ביתנו), ועדה נוחה לשר האוצר. לא ברור האם המפלגות החרדיות ינסו להילחם על שינוי הרפורמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!