דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחוני

המצוד נמשך: סריקות נרחבות באזור יקנעם וג׳נין, הוארך מעצרם של ארבעת הנלכדים

במערכת הביטחון מעריכים כי שני המחבלים שטרם אותרו התפצלו, וחוששים ממעשה קיצוני שהם עלולים לבצע | מפכ"ל המשטרה: "התנהגות האזרחים ראויה לשבח״ | הרמטכ״ל אביב כוכבי הגיע לחפ״ק החיפושים

ראש הממשלה הגיע במהלך הלילה לחפ"ק המשטרתי לתדרוך (צילום: דוברות המשטרה)
ראש הממשלה הגיע במהלך הלילה לחפ"ק המשטרתי לתדרוך (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שעות לאחר תפיסת 4 המחבלים ובהם זכריה זביידי, בישראל העריכו אמש (שבת) כי מחבל אחד עדיין נמצא בתחומי המדינה באזור העמקים, ושני ברח לשטחים שבאזור ג'נין. בית משפט השלום בנצרת האריך הלילה את מעצרם של ארבעת הנתפסים עד ליום ראשון הבא, ה-19 בספטמבר.

החיפושים בשעות האחרונות מתמקדים באזור ג'נין, אבל גם בעמק יזרעאל בשדות שבאזור כפר יהושע, וליד יקנעם. בנוסף הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לפני זמן קצר לחפ"ק המשותף של צה"ל, המשטרה והשב"כ.

באזור עפולה, כוח גדול הוקפץ במהלך היום ממקום למקום וממשיך לפעול במציאת אחד הנמלטים. החיפושים ממשיכים גם כעת בשני האזורים, הן אחרי המחבל בישראל והן אחר זה שהצליח לברוח לשטחי האוטונומיה, על פי ההערכות.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי התייחס מוקדם יותר להצלחת כוחות הביטחון בלכידתם של ארבעה מתוך שישה האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע בתחילת השבוע. "אנחנו רק בתחילת הדרך, את החגיגות נעשה בסוף אחרי שכולם יהיו אצלנו", אמר בהערכת מצב שקיים בחפ"ק המיוחד שהוקם לאירוע.

"אנחנו בזמן זהב מבחינתנו", הוסיף. "ההנחה היא שיש עוד שניים בגזרתנו. חייבים להמשיך לשמור על עירנות ולאבטח את היישובים בגזרה. מדובר באנשים במצב של נואשות, וחייבים להיות עירניים לכל תזוזה שיש בשטח".

שוטרי המחוז הצפוני לכדו אמש ארבעה מהאסירים הנמלטים מכלא גלבוע. זכריה זביידי ומוחמד עארדה, נעצרו על ידי כוח ימ"מ במורדות המזרחיים של הכפר שיבלי שבגליל התחתון. מוקדם יותר אותרו יעקוב קאדרי, ומחמוד עארדה, בהר הקפיצה ליד העיר נצרת.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, כתב בחשבון הטוויטר: "ברכות למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון שסייעו להם על התפיסה המוצלחת של שני המחבלים הנמלטים הנוספים. המטרה עתה להמשיך בדבקות עד שנתפוס את השניים הנותרים וזה יקרה".

השר בר-לב גם התבטא ושיבח את תושבי ישראל הערבים: "ברצוני להודות לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בתפיסות המחבלים. במשך ארבעה ימים הסתובבו הנמלטים, מאמינים שימצאו מחסה ועזרה בקרב ערביי ישראל – אך טעות הייתה בידם. בכל מקום אליו פנו וזוהו, השיבו האזרחים הערביים את פניהם ריקם וחייגו 100. ישר כוח לכל האזרחים האחראיים".

נתפסו על ידי יחידת מילואים מיוחדת

זביידי ועארדה נתפסו לאחר מאמץ מרוכז של של יחידת המילואים "מרעול" לאיתור בני אדם על בסיס ניתוח שטח. היחידה הוקמה ב-2014 בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים.

שני גששים מהיחידה החלו להתחקות ב-22:30 אחר נקודת רביצה שכוחות הביטחון העריכו שבה שני המחבלים עברו וניתחו את מסלול הבריחה לאורך כל הלילה. סביב השעה 05:00 הגיעו הגששים לחניון המשאיות באום אל-גאנם ואיתרו בו את עארדה ישן בתוך משאית ואת זביידי מתהלך תשוש, צולע ולא חמוש.

הגששים העריכו שזביידי הבחין בהם והקפיצו כוח ימ"מ שתפס את המבוקשים ללא התנגדות.

זכריה זביידי, יעקוב קאדר, מוחמד עאדה ומוחמד עארידה (צילום: דוברות המשטרה, ללא קרדיט)
זכריה זביידי, יעקוב קאדר, מוחמד עאדה ומוחמד עארידה (צילום: דוברות המשטרה, ללא קרדיט)

ראש הממשלה הגיע להערכת מצב במהלך השבת

במהלך הלילה, בשבת, הגיע ראש הממשלה בנט לחפ"ק בשטח והיה שם עד 3:00 בבוקר.
בנט ישב עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב ומפקדי הכוחות בשטח שהציגו בפניו את תמונת המצב של החיפושים.

חמאס מאיים: "ההתפוצצות היא רק עניין של זמן"

דובר חמאס פאוזי ברהום: "הבריחה מכלא גלבוע העניקה לתושבי הגדה המערבית את הכוח להמשיך את התנגדותם לישראל ולתמוך באסירים, שלכידתם היא רק פרק אחד בסכסוך הפתוח והמתמשך, הבריחה החייתה את התקווה בעם הפלסטיני – הגדה תכריע, והתפוצצותה בפני ישראל היא רק עניין של זמן".

נמשך המצוד אחרי האסירים קממג'י ואנפיעאת

האסירים הביטחוניים ברחו בלילה שבין ראשון לשני דרך מנהרה שחפרו מבית הכלא גלבוע שבצפון. המשטרה וכוחות הביטחון פרשו 89 מחסומים ברחבי הארץ בדגש על האזורים הסמוכים לרשות הפלסטינית ולגבול עם ירדן.

שניים מהאסירים עדיין מסתובבים חופשי. איהאם נאיף קממג'י (35) שהורשע בגרימת מותו של אליהו אשרי ונכלא ב-2006 למאסר עולם, ויעקוב אנפיעאת (26) שהיה כלוא מ-2019.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!