דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הנשיא אירח את המשלחת הפראלימפית: "אתם הכי אלופים שיש"

המשלחת הישראלית שחזרה מטוקיו עם 9 מדליות התקבלה בבית הנשיא | הרצוג: "כולנו גאים וגאות, להיות חלק ממדינה שאלה הם ספורטאיה" | שר הספורט טרופר: "תרמתם תרומה משמעותית בשינוי המציאות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם חברי המשלחת הפראלימפית שחזרו מטוקיו (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם חברי המשלחת הפראלימפית שחזרו מטוקיו (צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ערך היום (שלישי) קבלת פנים למשלחת הפראלימפית שחזרה מטוקיו. המשלחת הישראלית מנתה 33 ספורטאים וחזרה עם לא פחות מתשע מדליות: 6 זהב, 2 כסף ואחת מארד, עליהן אחראים ארבעה מדליסטים: השחיינים איאד שלבי, עמי דדאון, מארק מליאר והחותרת מורן סמואל.

"אנחנו שמחים לראות אתכם כאן", אמר הנשיא הרצוג בפתח דבריו, "אתם הספורטאים והספורטאיות הכי אלופים שיש. קירות הבית הזה קצרים מלהכיל את הגאווה שאנחנו מרגישים בעקבות ההופעה שלכם במשחקים. עצרנו את שגרת העבודה במתח עצום בשביל עוד רגע של גאווה ונחת שהסבתם לכל עם ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם חברי המשלחת הפראלימפית שחזרו מטוקיו (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם חברי המשלחת הפראלימפית שחזרו מטוקיו (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)

"זה לא מספיק להיות חזק או קל תנועה כדי לנצח, ברגע שהשרירים מתחילים לשרוף הספק מתחיל לנקר, ובלי יכולת התמדה בלי קשב אמיתי לגוף ובלי אמונה ועוצמות נפש רבים, גם הספורטאי המהיר והגמיש ביותר לא יכול להצליח".

"לכם, הספורטאים הפראלימפיים, יש יתרון מסוים כי אתם מתמודדים עם האתגרים האלה שנים על גבי שנים בהתמדה ובנחישות אתם מראים כוח רצון בלתי נתפס. אתם מהווים מגדלור חי עבור כל מי שמבקש כמוכם לפרוש כנפיים ולעוף. אתם ההוכחה שגם כשקשה, אם הלב רוצה, הכל אפשרי".

"במסע של כל אחד ואחת מכם אתם מהווים מגדלור חי לכל מי שמבקש כמוכם, לפרוש כנפיים ולעוף. אתם ההוכחה שגם כשקשה כשהלב רוצה הכל אפשרי. אני גאה, כולנו גאים וגאות, להיות חלק ממדינה שאלה הם ספורטאיה. עלו והצליחו, לחיי עוד ועוד שיאים ופסגות".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "המשחקים הפראלימפיים היו מפגן של כוח רצון, שאיפה למצוינות ורוח אנושית גדולה. תודה לכם על משב הרוח הטוב הזה".

"אתם, כולכם, בעצם חבורה של אנשים אשר מנצחים כל יום מחדש. אתם מצויים כמו בריצת משוכות שאינה נגמרת, שחיה נגד כיוון הגלים, וגם נגד סטראוטיפים מעליבים, הנחות מוקדמות מקטינות, אצבע שמכוונת כלפיכם בהליכה במקום הומה, גילויי רחמים מנמיכים. לפעמים גם מול אנשים שהסבירו לכם מדוע זה לא אפשרי וחבל על הזמן, מומחים שקבעו שאין סיכוי וחברה שלא תמיד נתנה קרדיט".

מאר מליאר (מימין) ועמי דדאון עם המדליות בקבלת פנים בבית הנשיא (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
מאר מליאר (מימין) ועמי דדאון עם המדליות בקבלת פנים בבית הנשיא (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)

"בעקשנות ובהתמדה אין קץ, תוך שמירה על צניעות המשכתם בדרך המיוחדת שלכם. הענקתם לכולנו שיעור גדול על כוח רצון, ניצחון הגוף והרוח, שאפתנות, תעוזה ואמונה. הרבה מאוד מבטים של ישראלים רבים מופנים אליכם במבט נפעם ומעריך".

"אתם לא רק הגעתם להישגים ספורטיביים מדהימים, אלא תרמתם תרומה משמעותית בשינוי המציאות, בדרך בה בני אדם מביטים על בני אדם, בדרך בה נתפסים מגבלות וקשיים בדרך ובחיזוק הערבות ההדדית בחברה הישראלית. זהו הכוח של הספורט וזה, בזכותכם, כבר הרבה יותר גדול מספורט".

השחיין, עמי דדאון, אמר: "האפשרות לייצג את המדינה ולהביא כבוד ושמחה היא זכות ענקית, בשנה הלא פשוטה שהייתה לנו היא זכות ענקית. אני מקווה שהפרגון והאהבה לה אנחנו זוכים, תלווה אותנו גם בהמשך".

השחיין עמי דדאון נואם בקבלת פנים למשלחת הפראלמפית בבית הנשיא (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
השחיין עמי דדאון נואם בקבלת פנים למשלחת הפראלמפית בבית הנשיא (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)

רוני אוחיון, שחקנית נבחרת ישראל בכדורשער, אמרה: "אנחנו חוזרים מאירוע החשוב ביותר בחיינו כספורטאים. המשחקים הפאראלימפיים בטוקיו, ‎לחלקנו זו פעם ראשונה, וחלקנו כבר היינו במעמד הזה. כמוני, עבורי זו הייתה פעם שניה, אך סף ההתרגשות אינו פוחת, ההרגשה היא הגשמת חלום, ‎לפעמים זה חלום פרטי, לעיתים קבוצתי ולפעמים זה חלום של מדינה שלמה".

יו"ר האיגוד הפראלימפי, ד"ר שוקי דקל, הוסיף: "יצאנו לטוקיו עם ברכת הנשיא, והנה היום חזרנו לבית הנשיא במעמד מכובד מאוד , חזרנו לכאן כדי לומר "עשינו זאת. הבטחנו וקיימנו. הוכחנו לכולם את נצחון הרוח על הגוף. ושהבלתי אפשרי הוא אפשרי. ספורטאינו מעוררי ההשראה עשו מעבר לגבולות ומעל למגבלות"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!