דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סימון ביילס מאשימה את ה-FBI: "מערכת שלמה אפשרה את ההתעללות במתעמלות"

בדיון שנערך בסנאט האמריקאי העידה ביילס, יחד עם מתעמלות נוספות, על הכשלים של ה-FBI והוועד האולימפי האמריקאי בטיפול בפרשת ההתעללות של רופא הנבחרת לארי נסאר | יו"ר ה-FBI: "אני מתנצל, אלו טעויות שלא אמורות לקרות"

סימון ביילס מעידה בפרשת ההתעללות של רופא נבחרת ארה"ב בהתעמלות במתעמלות (צילום: Saul Loeb/Pool via AP)
סימון ביילס מעידה בפרשת ההתעללות של רופא נבחרת ארה"ב בהתעמלות במתעמלות (צילום: Saul Loeb/Pool via AP)
יאיר צוקר

סימון ביילס העידה אמש (רביעי) בפני ועדת החוקה של הסנאט האמריקאי בנוגע לפרשת לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות האמריקאית לשעבר שהורשע בפגיעה מינית ביותר מ-150 מתעמלות ונשפט ל-175 שנה בכלא. "זה מרגיש כאילו ה-FBI העלים עין מהמקרה שלנו", אמרה המתעמלות האגדית.

הדיון עסק בטיפול של ה-FBI ושל הוועד האולימפי האמריקאי בפרשה, לאחר שבדו"ח שפירסם התובע הראשי נטען כי בסוכנות האמריקאית טיפלו בעדויות בצורה רעה ולא הגיבו בזמן לטענות שנשמעו מצד המתלוננות. עוד נטען כי אותם סוכנים שטיפלו בפרשה שיקרו בעדויות שלהם בחקירה שנערכה בסיומה.

סימון ביילס (במרכז) מיקאלה מארוני, אלי רייזמן ומגי ניקולס, מעידות בפרשת ההתעללות של רופא נבחרת ארה"ב במתעמלות (צילום: Saul Loeb/Pool via AP)
סימון ביילס (במרכז) מיקאלה מארוני, אלי רייזמן ומגי ניקולס, מעידות בפרשת ההתעללות של רופא נבחרת ארה"ב במתעמלות (צילום: Saul Loeb/Pool via AP)

"אני מאשימה את לארי נסאר במה שקרה, אבל יחד איתו גם מערכת שלמה שאפשרה את ההתעללות הזאת", העידה ביילס, כשלצדה מתעמלות נוספות, מיקאלה מארוני, אלי רייזמן ומגי ניקולס. ביילס הוסיפה כי התחושה שלה היא שאיגוד ההתעמלות והוועד האולימפי האמריקאי נכשלו למנוע את ההתעללות.

מדליסטית הזהב האולימפית ארבע פעמים ואלופת העולם חמש פעמים, הנחשבת לדעת רבים למתעמלת הגדולה בכל הזמנים, הוסיפה: "אני לא רוצה שעוד מתעמל צעיר, ספורטאי אולימפי או כל אדם יחווה את הזוועה שאני ומאות אחרים ספגנו – לפני, במהלך והמשכה עד היום בעקבות ההתעללות של לארי נסאר". ביילס התייחסה גם להשתתפותה באולימפיאדת טוקיו והמשבר שחוותה במהלך התחרות: "הצלקות של ההתעללות הנוראית הזו ממשיכות לחיות עם כולנו".

אלי רייזמן סיפרה כי מהרגע בו התלוננה לראשונה, עברה מעל שנה עד שב-FBI יצרו עמה קשר. בזמן הזה, המשיך נסאר לעבוד כרגיל בעוד התלונות נגדו מצד מתעמלות רבות המשיכו להיערם. מארוני האשימה את הסוכנות האמריקאית, "אפשרתם לאדם שמתעלל בילדים להסתובב חופשי במשך שנה, בזמן שהם לא עושים דבר", אמרה.

יו"ר ה-FBI כריסטופר ריי, שנכח בדיון, הודה כי נעשו טעויות רבות בניהול האירוע: "אני מתנצל מעומק לבי. בעיקר על כך שהיה ניתן לעצור את המפלצת הזאת כבר ב-2015, וזה לא קרה. טעויות כאלה לא אמורות להתרחש, ואנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי למנוע מהן לחזור על עצמן בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!