דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סימון ביילס: "גם אני אחת המתעמלות שעברו התעללות מינית על-ידי לארי נסאר"

האלופה האולימפית בהתעמלות מכשירים שזכתה ב-4 מדליות זהב בריו 2016, פרסמה מכתב בחשבון הטוויטר בו חשפה שגם היא, כמו חברותיה לנבחרת ההתעמלות האמריקאית, עברה התעללות מינית על-ידי מי שהיה רופא הנבחרת

מתעמלות נבחרת ארצות הברית על הפודיום, אולימפיאדת ריו 2016 (Photo by Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock)
מתעמלות נבחרת ארצות הברית על הפודיום, אולימפיאדת ריו 2016 (Photo by Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"אני לא מפחדת לספר את הסיפור שלי יותר. גם אני אחת מהניצולות שעברו התעללות מינית על-ידי לארי נסאר, עכשיו אני יודעת שזאת לא אשמתי". כך כתבה המתעמלת סימון ביילס האלופה האולימפית בקרב רב מריו 2016 שזכתה ב-4 מדליות זהב.

במכתב אותו פרסמה בחשבון הטוויטר שלה תחת התיוג 'METOO', כחלק מהקמפיין העולמי נגד הטרדות מיניות, סיפרה ביילס: "רובכם מכירים אותי כנערה עליזה, צוחקת ונמרצת, אבל בזמן האחרון … הרגשתי קצת שבורה וככל שאני מנסה לסגור את הקול בראש שלי, כך הוא צועק".

כזכור, בפרשה שהסעירה את עולם הספורט השנה נחשף שד"ר לארי נאסר הרופא הראשי של נבחרת ההתעמלות, ניצל את מעמדו ופגע מינית במטופלות שלו כשיותר מ-130 נשים ונערות צעירות התלוננו עליו, ביניהן גם המתעמלת המפורסמת אלי רייזמן, האלופה האולימפית לשעבר וחברתה של ביילס לנבחרת ההתעמלות האמריקאית. נאסר נמצא אשם בנוסף לפגיעה המינית גם בהחזקת 37 אלף תמונות פורנוגרפיות של ילדים על מחשבו. הוא נשפט בחודש שעבר ונגזרו עליו 60 שנות מאסר.

"אנחנו צריכים לברר מדוע המצב הזה התאפשר במשך כל כך הרבה זמן ופגע בכל כך הרבה מאיתנו. עלינו לוודא שדבר כזה לא יקרה שוב לעולם".

האלופה האולימפית האמריקאית בת ה-20 המשיכה וסיפרה על לבטיה לפרסם את סיפורה: "אני מבקשת שתאמינו לי כשאני אומרת שזה היה הרבה יותר קשה לומר את המילים בקול רם יותר מאשר עכשיו לשים אותן על הנייר. יש הרבה סיבות לכך שלא רציתי לחלוק את הסיפור שלי, אבל עכשיו אני יודע שזאת לא אשמתי" כתבה והוסיפה: "זה לא נורמלי לקבל 'טיפול מיוחד' מהרופא שאמרו לך לסמוך עליו. אני לא מתכוונת לשאת באשמה השייכת לנאסר ולהתאחדות ההתעמלות האמריקנית".

"יותר מדי זמן שאלתי את עצמי, 'האם הייתי תמימה מדי? זאת הייתה אשמתי?' עכשיו אני יודעת את התשובה לשאלות האלה". ביילס מעלה טענות קשות גם להתאחדות ההתעמלות האמריקאי שידעה ושתקה כל השנים: "לא, זאת לא הייתה אשמתי. לא, אני לא צריכה לשאת את האשמה ששייכת ללארי נסאר, ל-USAG (התאחדות ההתעמלות האמריקאי) ואחרים".

כמה מחברותיה של ביילס לנבחרת ההתעמלות של ארה"ב חשפו גם הן שעברו התעללות על-ידי נסאר, כולל אלי רייזמן, מקיילה מרוני וגבי דאגלס. מרוני אף הגישה תביעה נגד איגוד התעמלות האמריקאי בחודש שעבר, בטענה כי הפקידים שילמו לה לחתום על הסדר כלכלי סודי לשתוק על התעללות. 

בעקבות כך אמרה ביילס שהרגישה בטוחה יותר לספר את סיפורה לאחר ששמעה את סיפוריהן של חברותיה: "אחרי ששמעתי את הסיפורים האמיצים של החברות שלי ושל ניצולות אחרות, אני יודעת שהחוויה הנוראה הזו לא מגדירה אותי", כתבה. "אני הרבה יותר מזה. אני ייחודית, חכמה, מוכשרת, בעלת מוטיבציה, נלהבת. הבטחתי לעצמי שאהיה הרבה יותר גדולה מזה ואני מבטיחה לכולכם שלעולם לא אכנע. אני אתמודד עם כל הלב והנשמה בכל פעם שאני נכנס לאולם ההתעמלות".

סימון ביילס אולימפיאדת ריו 2016 (צילום: סוכנות AP).
סימון ביילס אולימפיאדת ריו 2016 (צילום: סוכנות AP).

על החשש כיצד הפרשה תשפיע על הכנותיה לאולימפיאדת טוקיו 2020 אומרת ביילס: "אני אוהבת את הספורט הזה יותר מדי. אני לא אתן לאיש אחד, ולאחרים שאפשרו לו, לגנוב את אהבתי ושמחתי". בנוסף כתבה כי "זה שובר את הלב שלי עוד יותר לחשוב שכשאני עובדת לקראת החלום שלי להתחרות בטוקיו 2020, אצטרך לחזור שוב לאותו מתקן אימונים".

בסוף מכתבה מעלה ביילס את התהייה החשובה מכל שצריכה להדהד לכולם: "אנחנו צריכים לברר מדוע המצב הזה התאפשר במשך כל כך הרבה זמן ופגע בכל כך הרבה מאיתנו. עלינו לוודא שדבר כזה לא יקרה שוב לעולם".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!