דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"מגיעות אופטימיות": נבחרת הנשים בכדורגל תפגוש את פורטוגל במוקדמות המונדיאל

המשחק הראשון של הנבחרת הישראלית במוקדמות ייערך הערב (א', בראשל"צ) מול אחת הנבחרות החזקות בבית | שחקנית ההתקפה, קורל חזן, אומרת ל'דבר': "עבדנו קשה באימונים, רוצות לצאת עם ניצחון מפתיע שייתן מוטיבציה"

קורל חזן במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול איטליה (צילום: IPA/Sipa USA via Reuters)
קורל חזן במדי נבחרת ישראל בכדורגל מול איטליה (צילום: IPA/Sipa USA via Reuters)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים בכדורגל תפתח את השתתפותה במוקדמות מונדיאל 2023, כשתפגוש היום (ראשון, 19:00 בראשון לציון, שידור בספורט 5 פלוס) את פורטוגל החזקה. שחקנית ההתקפה של הנבחרת קורל חזן אומרת ל'דבר': "אנחנו מגיעות אופטימיות, במטרה לעשות ניצחון מפתיע שייתן לנו מוטיבציה להמשך".

הנבחרת זכתה להגרלה קשה, כששובצה בבית מספר 8 עם: פורטוגל, גרמניה, טורקיה, בולגריה וסרביה. גרמניה היא הנבחרת החזקה בבית ולא אמורה להתקשות בדרך לסיים במקום הראשון ולהעפיל ישירות למונדיאל. ישראל תנסה להיאבק עם פורטוגל וסרביה על המקום השני שיוביל למשחקי הפלייאוף.

נבחרת ישראל מול נבחרת מלטה, מוקדמות יורו 2021 (צילום: איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול נבחרת מלטה, מוקדמות יורו 2021 (צילום: איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל מגיעה לקמפיין לאחר שסיימה את מוקדמות אליפות אירופה 2021 במקום החמישי בבית, עם ההפסד הגדול בתולדותיה – 12:0 מול איטליה. למרות זאת, הסגל הוא ללא ספק האיכותי והעמוק ביותר שהיה לנבחרת אי פעם וכולל שבע שחקניות שמגיעות מהליגות הטובות באירופה וליגת המכללות בארה"ב.

את הנבחרת אמורה להוביל גם הפעם, הקפטנית קארין סנדל, כשלצידה אמורות לקחת את המושכות קורל חזן, קרן גור, אירנה קוזנצוב, עדן אביטל, נועה סלימהוג'יץ וטליה זומר הצעירות, ויטל כץ ושרון בק, שמגיעה עם ניסיון רב שצברה בבונדסליגה.

נועה סלימהוג'יץ (במרכז) במדי נבחרת ישראל מול איטליה (צילום: Maurizio Borsari/AFLO)
נועה סלימהוג'יץ (במרכז) במדי נבחרת ישראל מול איטליה (צילום: Maurizio Borsari/AFLO)

חזן (22), שתשחק העונה בספליט, סגנית אלופת קרואטיה, מעודדת מהגדילה בכמות השחקניות הישראליות שמשחקות בחו"ל. "זה שינוי משמעותי ביחס לקמפיין הקודם בן היו מעט ליגיונריות. הניסיון בליגות האירופאיות יכול לעזור לנבחרת לעמוד במטרות שלה", היא אומרת. "יש תחרות גדולה יותר על המקום בסגל ובהרכב. אני חושבת שהרבה שחקניות יקבלו הזדמנות להוכיח את עצמן וזה יכול לעזור לנו לשמור על קצב גבוה".

זהו גם משחקו הראשון של גילי לנדאו על הקווים, כמאמן הנבחרת. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר דיבר לנדאו על הסיכויים מול פורטוגל: "זאת נבחרת שהפסידה 1:0 לארה"ב. המטרה בקמפיין היא לעלות בדירוג ולצמצם פערים. זה דורש להיות אקטיביים במשחק. אני חושב שיש לנו שחקניות מוכשרות שמוכנות למשימה".

גילי לנדאו, מאמן נבחרת הנשים בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גילי לנדאו, מאמן נבחרת הנשים בכדורגל (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

פורטוגל, היא אחת מהמדינות באירופה שעשו קפיצה משמעותית בכדורגל הנשים. הליגה המקומית התחזקה בשנים האחרונות, עם הקמתן של קבוצות הנשים מהמועדונים הבכירים במדינה, ספורטינג ליסבון, בנפיקה ליסבון ובראגה, ששולטות בליגה המקומית ומחזירות את מיטב השחקניות ששיחקו בשנים הקודמות בקבוצות הטובות באירופה. את ההישג הכי משמעותי שלה הגיעה פורטוגל עם העפלה לראשונה לטורניר גדול ביורו 2017.

פורטוגל מגיע לישראל לאחר תיקו 1:1 מפתיע בחוץ מול טורקיה. הכוכבת הגדולה של הנבחרת, שחקנית הכנף ג'סיקה סילבה, שזכתה בעבר בליגת האלופות עם ליון וכיום משחקת בקנזס מהליגה האמריקאית היא זו שכבשה את השער לנבחרת מול טורקיה.

לצידה, אמורות להוביל את הנבחרת בקמפיין טאטיאנה פינטו מסגנית אלופת ספרד לבנטה, אנדריאנה נורטון שהייתה שחקנית ברצלונה ואינטר ושחקנית ההגנה אנה בורגוס, בעלת עבר באתלטיקו מדריד וצ'לסי.

"אנחנו יודעות שפורטוגל היא נבחרת מאוד חזקה, אנחנו מבינות שיהיו לנו מעט מצבים להבקיע", אומרת חזן. "עבדנו קשה באימונים, שמנו דגש על הצד הטקטי, בניסיון להיות כמה שיותר חדות עם הרבה עבודה על הסיומת מול השער, כדי שכשנגיע להזדמנות במשחק נוכל לנצל אותה ב-100 אחוז".

הכניסה למשחק חופשית ומותנית בהרשמה מראש בקישור הזה .

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!