דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו״ר ועדת חוקה על שלילת דמי אבטלה מעובדים בלי תו ירוק: "חצייה של קווים אדומים"

ח״כ גלעד קריב התייחס לתזכיר החוק של האוצר: "אנחנו מגבים את הממשלה במאבק בתחלואה, אבל אני מקווה שצעדים כאלה ייעצרו עוד לפני שיגיעו לכנסת"

גלעד קריב. "להימנע מעיקול מחשבים וטלפונים של בעלי חוב". (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
גלעד קריב. "להימנע מעיקול מחשבים וטלפונים של בעלי חוב". (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת ח"כ גלעד קריב (העבודה) תקף הבוקר (רביעי) את תזכיר החוק שפרסם משרד האוצר, לפיו עובדים שיפוטרו בגלל שלא הסכימו להתחסן או להיבדק לצורך קבלת תו ירוק, לא יהיו זכאים לדמי אבטלה במשך 90 ימים. קריב: "מדובר בחצייה של קו אדום. אני מקווה שצעדים כגון אלו ייעצרו עוד בממשלה לפני הגעתם לכנסת".

בפתח הדיון שמקיימת היום הוועדה בתקנות התו הירוק, אמר קריב: "אני רואה בתזכיר החוק הזה שהופץ כדבר המחייב אותנו כוועדה להדגיש שבמיוחד בשיאו של גל תחלואה יש להקפיד על עקרונות מידתיות ולא להימצא במדרון חלקלק. זו בדיוק השעה להבדיל בין צעדים ראויים ערכית ומשפטית לצעדים שיש בהם חצייה של קווים אדומים".

"תזכיר החוק הזה הולך צעד אחד אחרי אותו קו", הוסיף, "יש לומר שאנחנו מגבים את הממשלה במאבקה בתחלואה אך גם בכך צריך להקפיד על קווים אדומים ואני מקווה שהם ייעצרו ברמת הממשלה לפני שיגיעו לכנסת".

על התקנות המונחות על שולחן הוועדה להחלת תו ירוק על שורת מקומות עבודה, לרבות עובדיהם, אמר קריב שהתקנות היו אמורות להיכנס לתוקף כבר ביום ראשון הקרוב, אולם הוא עמד על כך שהוועדה מצפה מהממשלה לאפשר לה לדון בהן בכובד ראש ועל כך שלא ניתן לבקש ממעסיקים להחיל מדיניות חדשה בעיצומו של חול המועד, דבר הדורש זמן היערכות סביר הן למעסיקים והן לעובדים.

"לשמחתי העמדה הזו התקבלה ולכן על אף שהתקנות מונחות על שולחן הוועדה הן לא תידונה היום והממשלה תצביע על דחיית התוקף שלהן לאחר חול המועד, אמר.

פיטורי עובד לא מחוסן לא מחוסן ייחשבו כהתפטרות

על פי תזכיר החוק של האוצר שפורסם בתחילת השבוע, תישלל הזכות לדמי אבטלה למשך 90 יום מעובדים שיפוטרו על רקע סירובם להתחסן או להציג בדיקות קורונה שליליות במקומות עבודה שמחייבים תו ירוק. הצעת חוק זו מצטרפת להצעת חוק המתגבשת במשרדי האוצר והכלכלה, המבקשת למנוע מעובדים שפוטרו על רקע זה את זכאותם לפיצויי פיטורים.

הצעת החוק מבקשת להגדיר את פיטוריו של עובד לא מחוסן שנדרש להתחסן בשל חובת מקום העבודה לתו ירוק כ'התפטרות', שתוביל לכך שתהיה לו תקופת צינון של 90 יום בטרם יהיה זכאי לקבלת דמי אבטלה. עוד קובעת הצעת החוק צינון דומה גם על עובד שיוצא לחל"ת בנסיבות דומות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב ש"על מנת לא לתמרץ עובדים לא להתחסן בכדי לקבל דמי אבטלה בזמן שאינם רשאים להגיע לעבודה, מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי כך שעובד אשר פוטר או התפטר עקב סירובו להתחסן או להיבדק יהיה זכאי לדמי אבטלה רק לאחר 90 יום בדומה למי שהתפטר מעבודתו מרצונו", וכך גם לגבי העובד היוצא לחל"ת.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!