דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"פינוי בשבילי זה רק רחוב": אנשי הדיור הציבורי הקימו מאהל מחאה מול ביתו של השר אלקין

פעילי המחאה: "המשטרה מתקשרת בימים אלה למשפחות בדיור הציבורי ומכינה אותן לקראת פינויים בחודש אוקטובר" | משר השיכון לא נמסרה תגובה

הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)
הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)
דוד טברסקי

פעילי הדיור הציבורי, ביחד עם משפחות הנמצאות בסכנת פינוי, הקימו אתמול (רביעי) מאהל מול ביתו של שר השיכון, זאב אלקין, בדרישה לעצור את הפינויים הצפויים לחודש הקרוב. לאחר שנה של הקפאה הפינויים חודשו במאי האחרון.

קבוצות "המעברה" ו"תורת צדק" הנאבקות למען זכויותיהם של דרי הדיור הציבורי ארגנו את ההפגנה במטרה למחות נגד מצבן של עשרות משפחות הנמצאות בסכנה מיידית לפינוי מדיור ציבורי בחודשים הקרובים.

הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)
הפגנה על הדיור הציבורי (צילום: ריקי כהן בנלולו)

"פינוי בשבילי זה רק רחוב, אין באפשרותי להשכיר דירה" אומרת תמר אלקובי, אמא ל-5.  "מבחינה כלכלית לא אוכל לעמוד בשכירויות, ואפילו שמציעים לי עזרה בשכירות זה כמו טיפה בים, כי בלי כלכלה לבית אני יצטרך להוסיף בין 2500 ל-3000 שקל שאין לי מאיפה להוסיף"  אלקובי מספרת שמנכ"ל משרד השיכון לשעבר חגי רזניק הבטיח  לה שלא תפונה בלי פתרון, אך כעת ישנו צו לפנותה ב-19 לחודש.

"בימים אלו, המשטרה מתקשרת למשפחות בדיור הציבורי ומכינה אותן לקראת פינויים בחודש אוקטובר" נמסר ממארגני המחאה. "משרד השיכון חידש פינויים לאחר שהממשלה הקודמת הקפיאה אותם, כ-90 משפחות כבר פונו, ומאות בסכנה"  הקבוצה טיפלה בחודש האחרון נגד פינויו של מרדכי מונסונגו, נכה ומכור משוקם תושב העיר שעמד על שעות ספורות לפני פינוי מהדירה בה גר 30 שנה ועורר מחאה ציבורית שהגיע עד התערבות ישירה של חברי כנסת בעניין.

בשבוע שעבר שלחה ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וח"כ גבי לסקי (מרצ) מכתב לשר ומנכ"ל המשרד, אביעד פרידמן דרישה להקפיא את כלל הפינויים המתוכננים על ידי המשרד. "אף שלא הוכרה זכאותם על ידי משרד השיכון, מדובר באנשים קשי יום ובמצב סוציאקונומי קשה עד מאוד" כתבו חברות הכנסת, שדרשו להמשיך את ההקפאה עד שתתקיים הגדלה משמעותית בהיקף הדירות. בין היתר ציינו את אחת המסקנות של דו"ח שרת הכלכלה ארנה ברביבאי משנת ה-2016 שקרה הכרה בדיירם הנמצאים בדירות לפחות שבע שנים.

על פי הנתונים שהציג משרד השיכון, יש כיום 5,770 זכאים שממתינים לדיור ציבורי, 4,340 מהם ממתינים לדירה ראשונה. לפי מסמך של מרכז המידע של הכנסת שהוצג הפנים ביולי, ב-2020 היו בישראל 53 אלף דירות בדיור הציבורי, פחות מ-2.5% מסך הדירות בישראל. ממוצע ה-OECD עומד על 10% מכלל הדירות. החלטת ממשלה אותה הוביל אלקין בחודשים האחרונים אמורה להוסיף עוד כ 4,700 דירות בשלושת השנים הקרובות אך למרות מספר פניות אל השר, הוא אינו התייחס למדיניות הפינויים.

השר אלקין לא הגיב לטענות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!