דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

התשובה ל'וולט': מסעדני באר שבע השיקו אפליקציית משלוחים עצמאית

באפליקציית 'פודבא' חברות עשרות מסעדות מהעיר, שייהנו מעמלה נמוכה | השליחים בפלטפורמה יועסקו כשכירים עם כלל הזכויות | המסעדן אילן זגדון, ממובילי היוזמה: "אנחנו מאמינים בטכנולוגיה, קידמה ושמירה על ערכים"

אילן זיגדון (צילום: אלבום פרטי).
אילן זיגדון (צילום: אלבום פרטי).
הדס יום טוב

מסעדנים בבאר שבע התאגדו והשיקו יחד אפליקציית משלוחים ואיסוף עצמי משלהם, אחרי מאבק עיקש בכניסת ענקית המשלוחים וולט לעיר. האפליקציה, העונה לשם "פודבא", החלה את פעילותה בימים האחרונים וחברות בה כבר עשרות מסעדות באר שבעיות, כשמדי יום נוספות מסעדות חדשות.

אפליקציית המשלוחים פודבא (צילום מסך)
אפליקציית המשלוחים פודבא (צילום מסך)

את האפליקציה פיתחו קבוצת מסעדנים בבאר שבע, ובניהם המסעדן אילן זגדון, בעליהן של מסעדות מוכרות בעיר כגון "סבא ג'פטו" ו"בר בסבא" ודמות מובילה במאבק המסעדנים נגד חברות השליחות הגדולות בעיר, חברת טאביט וסוכנות הפרסום הבאר שבעית ביינר כהן.

המסעדנים התאגדו יחד לפני כשנה, כשענקית המשלוחים וולט ביקשה להתחיל לפעול בתחומי העיר באר שבע. קבוצת מסעדנים נאבקו למנוע את כניסת וולט לעיר לאור העמלות הגבוהות שביקשו לגבות, ואלו שכבר גבתה המתחרה "תן ביס" שפועלת בעיר. כעת, לאחר שעשרות ממסעדני העיר סירבו לשתף פעולה ו-וולט נאלצה להסתפק בסניפי הרשתות הגדולות (כגון מקדונלד'ס, גולדה ועוד) בלבד, הם משיקים פתרון משותף.

הכירו את פודבא

גם אתם הרגשתם את האדמה רועדת?זה כי משהו חדש ומרגש קורה בעיר.הכירו את פודבא – אפליקציית המשלוחים והבילוי של באר שבע????????????????הצטרפו עכשיו למהפכה בתחום האוכל והבילוי>> http://onelink.to/vyfssk

Posted by ‎פודבא – Foodba – אפליקציית המשלוחים הבילוי והפנאי של באר שבע‎ on Wednesday, September 29, 2021

"בעקבות המחאה מול חברות הטכנולוגיה הענקיות שגובות עמלה מטורפת מהמסעדות, נולד הרעיון של אפליקציה למסעדני באר שבע", אומר זגדון ל'דבר'. "נפגשנו, אני וקבוצת מסעדנים, עם מספר גדול של חברות טכנולוגיה עד שהגענו לחברת טאביט, שהבינה את מצוקת המסעדנים והסכימה לפתח את הטכנולוגיה למען העיר באר שבע בגזירה של עמלה מינורית. לאחר חצי שנה של פיתוח, האפליקציה פועלת ונמצאת היום בהשקה, ומתקיימת כעת באמצעות תרומות שאנחנו מגייסים". זגדון מציין שתרומות משמעותיות הגיעו משתי חברות גדולות שבחרו להישאר בעילום שם.

ב"פודבא" משלמים המסעדנים עמלה מינימאלית של 1-3% בלבד על כל מנה שמוזמנת דרך האפליקציה, לעומת עשרות אחוזים אצל המתחרים. "האפליקציה הזו כבר מכילה ועוד תכיל כמות גדולה מאוד של מסעדות", אומר זגדון בגאווה, "המסעדות הגדולות בעיר כבר בפנים, יש אצלנו כבר מעל 30 מסעדות, 20 בהמתנה להיכנס. כל המסעדנים בעיר מתרגשים וכל המסעדות בעיר רוצות להיכנס ויכנסו לאפליקציה".

לצורך תפעול מערך השליחויות, פנתה הקבוצה לשתי חברות שליחויות מרכזיות בעיר באר שבע, שגם חששו מהשתלטות החברות הגדולות על השוק. חברות אלו מעסיקות את כלל השליחים בפלטפורמה ביחסי עבודה מלאים ובשכר הוגן. "השרביט הוגש לחברות האלה, והן עובדות איתנו בשיתוף פעולה מלא", אומר זגדון, "אנחנו מאמינים בטכנולוגיה, קידמה ושמירה על ערכים בהעסקת השליחים וברווחים הוגנים למסעדות".

זגדון מדגיש מאפיין נוסף של "פודבא", שמהווה יתרון משמעותי למסעדנים על פני וולט ותן ביס: הכסף נשאר במסעדה, וגם נתוני הלקוחות. "כשלקוח מזמין ממני באפליקציה, סליקת האשראי היא אצלי, וגם הנתונים של הלקוח נשארים אצלי ולא אצל האפליקציה. זו פלטפורמה מטורפת, שמצד אחד נותנת את החוויה ללקוח כשכל המסעדות בעיר נמצאות אצלו בלחיצת כפתור, ומאידך היא מעניקה למסעדה את הביטחון שאף אחד לא יעשוק אותה".

להורדת אפליקציית 'פודבא' הקישו כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!