דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ענף המסעדנות

״אפשר לעודד התחסנות בלי לפגוע בעסקים״: בעלי המסעדות זועמים על חידוש התו הירוק

ארגון "מסעדנים חזקים ביחד" שיגר מכתב לשרי הקבינט, בו התריע כי סעיפי התו החדש יביאו לפגיעה כלכלית שלא תקבל מענה בפיצוי הולם | דרישה נוספת היא לאפשר ישיבה בחוץ באמצעות התו הסגול

מסעדה בתל אביב בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
מסעדה בתל אביב בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
הדס יום טוב

תומר מור, מנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד" המאגד תחתיו אלפי מסעדנים, שיגר מכתב לשרי ויושבי קבינט הקורונה, הכוללים בניהם את רוה"מ בנט, שר החוץ לפיד, שר הביטחון גנץ, שר הבריאות הורביץ, שר המשפטים סער, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש ועוד.

במכתב, ששלח בעקבות כניסתן לתוקף של הנהלים החדשים במסגרת התו הירוק החדש שיבואו לאישור היום בקבינט, מבקש מור משרי הקבינט שלא לאשר סעיפים משמעותיים בתקנות: דרישת סריקת הברקוד, ביטול דרישה לתו ירוק בישיבה בחוץ וצמצום השתת הקנסות על בעלי העסקים, ובנוסף מעביר ביקורת על מדיניות הממשלה להימנע משיפוי עסקים שנפגעים ממנו. 

"אנו פונים אליכם באופן בהול למען תפעלו לטובת תעשיית המסעדות כאשר סיומו הצפוי של הגל הרביעי באופק, גל שהיה עבורנו תקופה לא פשוטה ומאתגרת. מחר אתם מתכנסים לאשר את תקנות ה'תו הירוק החדש' אשר כוללות מספר סעיפים שיפגעו באופן מיידי וישיר בפעילות תעשיית המסעדות בכל הארץ", כותב מור. 

מור דורש לצמצם את דרישת הסריקה בכניסה לבית העסק, ולהסתפק בכך שהאורח יציג אישור התחסנות בעצמו. ״המסעדנים אינם שוטרים או פקחים ולא ראוי להטיל עליהם משימת בדיקת מסמכים. יתרה מכך, בחלק גדול מהעסקים אין בנמצא כח אדם שיוכל לבצע בדיקה יזומה שכזאת לכל לקוח", מנומק במכתב.

עוד דרישה שהוצבה היא ביטול התו הירוק לישיבה בישיבה בחוץ, ולהמירו לתו סגול במקום. ״הקפדה על עטיית מסיכה, ריחוק פיזי והיגיינה תאפשר למסעדנים להושיב בחוץ משפחות שגם ככה ילדיהם נבדקו במערכת החינוך ותאפשר לצמצם פגיעה עקב משפחות שמדירות רגליהן ממסעדות", הוא גורס. 

הדרישה השלישית היא צמצום משמעותי של סכומי הקנסות הניתנים למסעדנים שלא יעמדו בכללים, אותה מנמק מור בטענה כי שטת קנסות גבוהים מביאה להעצמת המשבר הכלכלי עבור בעלי המסעדות. "נוכחנו לדעת על רבבות מקרים בהם קנסות ניתנו באופן שגוי, בהעדר סמכות ועקב אי הבנה של כח השיטור והפיקוח את התקנות. הגדלת הקנס בפועל תביא להעמקת הכשל של האכיפה ופגיעה כלכלית קשה עוד יותר", טען.

"אותם מסעדנים שכן הצליחו לשרוד את משבר הקורונה ובימים אלו נאבקים על חיי עסקיהם, עושים זאת למרות פעילות הממשלה ולא בגללה- בהעדר כח אדם, בשעות פעילות מצומצמת, בקושי רב בהתמודדות עם ה'תו הירוק' להושבה בחוץ, וכל זאת מבלי להיות זכאים לפיצויים מהמדינה עבור הפגיעה הכלכלית עקב התקנות", מוסיף מור בסיום מכתבו.

"אלו אותם בעלי עסקים בתעשיית המסעדות שהממשלה צריכה לעודד ולבוא לקראתם ככל שניתן ולא להכביד עליהם במטרה לעודד את החיסונים. יותר ויותר לקוחות מתעמתים לאחרונה עם עובדי המסעדות בכל הנוגע ל'תו ירוק' הנוכחי ואין זה הוגן או ראוי שהמסעדנים ילחמו בלקוחותיהם בנושא זה. יש דרכים נוספות לממשלה לעודד חיסונים שלא על גב ציבור המסעדנים".

עוד מוסיף מור כי אלו הן תקנות שהציבור לא יוכל לעמוד בהן, ודורש לקחת את המסעדנים בחשבון. "אל תציבו מכשול בפני עיוור, אל תכשילו את המסעדנים, אל תהפכו מסעדנים לעבריינים מועדים ואל תגרמו לנו המסעדנים לחסרון כיס. אבקשכם לקחת בחשבון את צרכי תעשיית המסעדנות ולא לאשר את התקנות הנ״ל, למען נוכל להמשיך לשמור ולקיים את התקנות כחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!