מאות לקוחות בפלאפון חווים האטה בחבילות הגלישה שלהם על רקע עיצומי העובדים. במסגרת העיצומים לא נשלחו חשבונות ללקוחות בגין חודשים אוגוסט וספטמבר ולא נגבה מהם התשלום זה החודש השני ברציפות, ולפיכך חבילות האינטרנט שהסתיימו אינן מתחדשות.
בשלב זה מדובר בכמה מאות לקוחות בלבד, אולם יש להניח שככל שהעיצומים יימשכו, תתרחב הבעיה. בשלב זה, אף לקוח לא נחסם לגמרי לשירותי האינטרנט.
פלאפון ובזק בינלאומי מסרו ל'דבר': "עקב עיצומי העובדים, תהליכי החיוב בחודש האחרון לא טופלו, ולכן מספר קטן של מנויים שסיימו את חבילת הגלישה המקורית שלהם חווים האטה בגלישה. אנו מתנצלים בפני הלקוחות ומקווים שוועד העובדים יגלה אחריות בייחוד בתקופה רגישה זו."
כזכור, לפני כחודשיים וחצי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי, על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות בקבוצה לנהל משא ומתן להסכם משותף לכלל העובדים בקבוצה, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע, שלטענת העובדים מטרתם לחשק את כוחם הארגוני. שינויים אלו לטענת העובדים משליכים גם על זכויותיהם ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי, למשל הכוונה לסגור את בזק בינלאומי ולפזר את עובדיה בין yes לבין חברה חדשה שתוקם. בימים אלו מצויים הצדדים בהליך גישור בהמלצת בית הדין לעבודה בתל אביב.
לצד עצירתה של שליחת החשבונות ללקוחות שמחזיקים במיליוני המנויים של שתי החברות, עצר ועד העובדים לחלוטין גם את העבודות לשדרוג הרשת (כולל דור 5), ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה-IT. בנוסף, נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרלו״ג של בזק בינלאומי, ונעצרה לחלוטין העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.