דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

המלחמה בסוריה / ארה"ב הפציצה את צבא סוריה בטעות בדיר א-זור

בהפצצה שהתרחשה בתוך הפסקת האש נהרגו כ-80 מחיילי צבאו של אסד. ארה"ב מסרה כי מדובר בטעות וכי האש כוונה לעבר חיילי דאע"ש. רוסיה קראה לכינוס חירום של מועצת הביטחון.

שר החוץ האמריקרי ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לוחצים ידיים לאחר פגישה על הסכם הפסקת האש בסוריה(צילום: AP)
שר החוץ האמריקרי ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לוחצים ידיים לאחר פגישה על הסכם הפסקת האש בסוריה(צילום: AP)
אוריאל לוי

חיל האוויר האמריקאי הפציץ אתמול בערב (שבת) מוצב אסטרטגי של צבא סוריה בדיר א-זור. המוצב משקיף על בסיס חיל האוויר הסורי, ועל העיר דיר א-זור, הנצורה מזה כשלוש שנים על ידי דאעש. ארגון זכויות אדם סורי היושב בלונדון דיווח כי בהפצצה נהרגו לפחות 80 חיילי צבא סוריה. רוסיה וממשלת אסד אישרו כי אכן בוצעה התקפה והאשימו את האמריקאים בסיוע לדאעש. מהפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב נמסר כי מדובר בטעות, וכי ההתקפה כוונה נגד דאעש והופסקה לאחר שרוסיה הודיעה כי חיילים מצבא סוריה נפגעו. זוהי ההפרה הבוטה ביותר של הסכם הפסקת האש שנחתם לפני שבוע בין קרי ללברוב, והפעם הראשונה שארה"ב מפציצה את הכוחות של אסד. בתגובה להתקפה, קראה רוסיה לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.

איגור קונשנקוב, דוברו של שר ההגנה הרוסי אמר כי ההפצצה אירעה בזמן שנערכו קרבות קשים בין לוחמי דאעש לבין צבא אסד. עוד הוסיף כי "אם ההפצצה של הקואליציה הייתה טעות, זו עדות לעקשנות של ארה"ב, שלא מתאמת את פעולותיה עם רוסיה". בהמשך הלילה אמר הדובר כי "לאחר ההתקפה על צבא סוריה הגענו למסקנה שהבית הלבן מגן על דאע"ש". שלשום (שישי) הודיעו רוסיה וארה"ב כי הן מעוניינות להמשיך את הפסקת האש על אף ההפרות הרבות שנרשמו.

מיד לאחר ההתקפה דווח על הסתערות של דאע"ש על המוצב האסטרטגי בג'בל תרדה, סמוך לנמל התעופה של חיל האוויר הסורי. בהמשך הלילה, דאעש דיווח כי כבש את המוצב בעוד ממשלת אסד דיווחה כי הצליחה להדוף את ההתקפה של דאע"ש. בשעה שניטשים קרבות עזים בין חייליו של אסד לכוחות דאע"ש, דיווחו מקורות בעיר כי אנשי אסד מגייסים אזרחים לשדה הקרב ומאיימים להרוג את מי שיסרב להלחם נגד דאע"ש.

בעיר דיר א-זור נצורים מזה כשלוש שנים כ-300,000 תושבים המזוהים עם משטר אסד. סמוך לעיר יושב שדה התעופה האחרון בו משתמש צבא סוריה במזרח המדינה. כיבוש העיר על ידי דאע"ש עלול להביא למרחץ דמים של אלפי אזרחים ובני משפחותיהם של החיילים הרבים השומרים על העיר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!