דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

קארה הצביע נגד, וחוק דמי אבטלה לעצמאים נפל בכנסת

הצעת החוק נפלה על חודו של קול, לאחר שתמכו בה 54 ח״כים מהאופוזיציה מול 55 מתנגדים מהקואליציה | יו״ר ההסתדרות אמר לאחרונה שאולי יקדם את הנושא במסגרת עסקת החבילה במשק

ח״כ אביר קארה בדיון בכנסת על חוק דמי האבטלה לעצמאים (קרדיט צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ)
ח״כ אביר קארה בדיון בכנסת על חוק דמי האבטלה לעצמאים (קרדיט צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעות חוק דמי אבטלה לעצמאיים, שהוגשו היום (רביעי) על ידי סיעות האופוזיציה. ההצעה נפלה על חודו של קול, לאחר שבהצבעה שמית תמכו בהצעה 54 אל מול 55 שהתנגדו.

על אף שנושא זה היה הבטחת בחירות מרכזית של רבות ממפלגות הקואליציה, היא נעדרת מהצעת התקציב וחוק ההסדרים. הצעות החוק בנושא תשלום דמי אבטלה לעצמאים שהופלו הוגשו על ידי חברי הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), משה גפני (יהדות התורה) ומשה ארבל (ש"ס). ההסתדרות מקדמת גם היא רשת ביטחון לעצמאים, ויו״ר ההסתדרות אף אמר לאחרונה שאולי יכניס את הנושא לעסקת החבילה במשק.

הצעות החוק שהגישו האופוזיציה ביקשו לייצר ביטוח אבטלה לעובדים עצמאים בביטוח הלאומי, ולאפשר לעובדים עצמאים שחדלו לעסוק במקצועם או שסגרו את עסקם לקבל דמי אבטלה. הצעת החוק שנפלה מסמיכה את שר הרווחה לקבוע את שיעור דמי הביטוח שייגבו מעובד עצמאי וכן את סכום ההשתתפות של המדינה בקרן מיועדת לתשלום דמי אבטלה לעובדים עצמאיים.

בין המתנגדים להצעת החוק היה ח"כ אביר קארה (ימינה) שנבחר לכנסת לאחר שהוביל את ארגון העצמאים 'השולמנים', שטען בחשבון הטוויטר שלו כי הצעת החוק תטיל 'מס' נוסף על העצמאים בדמות דמי האבטלה לביטוח הלאומי. ״על מה נשלם?״, כתב קארה, ״על עוד פקידים ועוד טפסים ומה שיישאר מזה אולי ילך לדמי אבטלה״.

ח״כ משה גפני תקף את קארה: ״יושב פה אביר קארה שהגיע לכנסת על ידי העצמאיים ומצביע נגד החוק החשוב הזה, איבדתם את הבושה, אנחנו מסתובבים עם חבורה של אנשים שאין ביניהם לאמת ולא כלום״. ח״כ ינון אזולאי (ש"ס) הוסיף: ״היית האביר של השולמנים, היום אתה שנוא השולמנים והעצמאיים, הם מתביישים בך, הם אומרים לעצמם איך שלחנו אותו להיות נציג שלנו?״

ח"כ מיקי זוהר אמר: ״העצמאים של ישראל שקורסים תחת הנטל, שילמו היום מחיר בשביל שהממשלה המוזרה הזו תמשיך להתקיים. ‏חוק קריטי וחשוב לדמי אבטלה לעצמאים נפל עכשיו על חודו של קול״. חברת הכנסת מירי רגב כתבה: ״מכר את השולמנים. הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאיים״.

שר הרווחה מאיר כהן השיב בשם הממשלה: "אני מציע לא להצביע עכשיו, נשב ביחד אתכם ועם הביטוח הלאומי והאוצר ותוך שלושה חודשים זה יגיע לכאן, זו התחייבות שלי". המציעים ביקשו להעביר את ההצעה בטרומית תוך התחייבות שלא לקדמה בשלושת החודשים הקרובים אך הקואליציה סירבה וההצעות עלו להצבעה ונפלו.

פורום העצמאים בהסתדרות הגיב להצבעה על הצעות החוק: ״הממשלה, שכל אחד ממרכיביה ללא יוצא מן הכלל, ניהל קמפיין בחירות על גבם של העצמאים והעצמאיות חשפה היום את פרצופה האמיתי, המכוער והמנותק בכך שהפילה את חוק דמי אבטלה לעצמאיים.

״ממשלת ה״שינוי״ ממשיכה לזנוח מאות אלפי ישראלים עצמאיים, ומסתפקת בהבטחות ריקות. חה״כ אביר קארה הוכיח לכולם כי טובת העצמאיים אינה עומדת לנגד עיניו והפקיר את גורלם של העצמאיים והעסקים בישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!