דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות העולם עד גיל 20 לנשים בכדורמים תיפתח בישראל: "בעולם רואים כמה התקדמנו"

16 הנבחרות הטובות בעולם יתחרו החל מהיום (א') בבריכה במכון וינגייט, באחד מאירועי הספורט הגדולים שאורגנו בישראל | רויטל כהן גלוסקא, יו"ר איגוד הכדורמים בראיון ל'דבר': "זה היה החלום שלי להביא תחרות ברמה כזאת לישראל"

שחקניות נבחרת הנשים עד גיל 20 בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
שחקניות נבחרת הנשים עד גיל 20 בכדורמים (צילום: באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם עד גיל 20 בכדורמים לנשים תיפתח היום (ראשון) בבריכה במכון וינגייט בנתניה. 16 הנבחרות הטובות בעולם יתחרו בניהן על התואר באחד מאירועי הספורט הגדולים שאורגנו בישראל. משחקי האליפות וטקס הפתיחה, שייערך ב-17:00, ישודרו בערוץ הספורט.

"זה היה החלום שלי להביא תחרות ברמה כזאת לישראל", אומרת ל'דבר' יו"ר איגוד הכדורמים, רויטל כהן גלוסקא. "היחס כלפי ישראל בעולם משתנה, אנחנו רואים את זה כבר בתחרויות ובגישה אלינו בספורט העולמי".

באליפות ייקחו חלק 11 נבחרות אירופאיות כאשר אלופת העולם המכהנת רוסיה, ביחד עם סגניתה הולנד והנבחרות האירופאיות החזקות הונגריה, איטליה וספרד, שאמורות להיאבק גם הפעם על התואר.

המטרה: אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028

המטרה של ישראל היא לעלות לרבע הגמר ולהמשיך להשתפר ברמה העולמית, כאשר המטרה הסופית היא לבנות נבחרת שתעפיל למשחקים האולימפיים בפריז 2024 או לוס אנג'לס 2028. "הסיכוי להכניס נבחרת לאולימפיאדת פריז לא יהיה פשוט, כי איבדנו שנה בגלל הקורונה", אומר כהן גלוסקא. "אבל בהחלט ניתן יהיה להכניס את הנבחרת ב-2028 למשחקים האולימפיים. בדירוג האחרון של FINA ישראל נמצאת במקום ה-15 בעולם וכבר בפריז ולוס אנג'לס יהיו 12 נבחרות וזה המקומות שאנחנו צריכים לשאוף אליהם".

רויטל כהן גלוסקא, יו"ר איגוד הכדורמים. "המטרה היא להיות בין 12 בנבחרות החזקות בלוס אנג'לס 2028" (צילום: אלבום פרטי)
רויטל כהן גלוסקא, יו"ר איגוד הכדורמים. "המטרה היא להיות בין 12 בנבחרות החזקות בלוס אנג'לס 2028" (צילום: אלבום פרטי)

התחרות שנערכת בישראל, היא עוד שלב בקפיצה המשמעותית שעשה ענף הכדורמים בחמש השנים האחרונות, תחת הובלתה של כהן גלוסקא. "אנחנו שלוש שנים בהנעה של אירוח התחרות הזאת. במגעים שלי מול האיגוד העולמי FINA. זה בעצם התחיל להתגלגל אחרי שישראל עלתה לאליפות אירופה בפעם הראשונה", היא אומרת. "כל העולם רואה את ההתפתחות של הכדורמים בישראל".

האיגוד הישראלי היה צריך ללמוד מאפס איך מקימים טורניר בסדר הגודל הזה. "לפני שנתיים נסענו לראות איך נראית תחרות שמתנהלת בפורטוגל, שם למדנו מה אנו רוצים שיקרה ומה אנו לא רוצים שיקרה, מה יש לנו ומה אין לנו. בהמשך צריך לקנות ציוד ותוכנות. זה פשוט לבנות את הכל מאפס. כדורים, שערים, איפה שהשופטים הולכים ועוד", אומרת כהן גלוסקא.

ארה"ב, קנדה ואוסטרליה לא הגיעו בגלל הקורונה

נבחרת ישראל שובצה כראש בית מספר 3 עם נבחרות ארגנטינה, סרביה ופרו. ארבעת הנבחרות לא השתתפו באליפות העולם האחרונה שנערכה בפורטוגל ב-2019 ולא נחשבות לנבחרות הגדולות והחזקות של הענף. הבית הישראלי נראה פתוח, שבו ישראל יכולה לסיים באחד משני המקומות הראשונים.

16 הנבחרות באליפות מחולקות לארבע בתים מקדימים. הנבחרות שיסיימו במקום הראשון יעפילו לרבע הגמר ואלו הקבוצות במקומות השני והשלישי יצטלבו בין הבתים במשחק על הכרטיס לרבע הגמר. אם נבחרת ישראל תצליח להעפיל לרבע הגמר זה ייחשב להישג ענק נוסף של הענף. הנבחרת הבוגרת של ישראל העפילה בפעמיים האחרונות לאליפות אירופה, היא הוזמנה והשתתפה בטורניר הקדם אולימפי.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים בטורניר הקדם אולימפי (צילום: איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים בטורניר הקדם אולימפי (צילום: איגוד הכדורמים בישראל)

הבחירה לקיים אליפות העולם בתקופת התפרצות מגפת הקורונה מביאה איתה אתגרים לא פשוטים שהאיגוד הישראלי נערך אליהם. "הנבחרות כמובן יהיו תחת הגבלות הקורונה של מלון בועה, אין להם אפשרות לצאת או להגיע להיות בקהל. השארנו חדרים פנויים במלון למקרה שמישהי תחלה. במקביל יהיו בדיקות שיעשו במהלך התחרות", אומרת כהן גלוסקא.

למרות התאמות שנעשו החשש מהמגפה גרם לנבחרת ארה"ב האלופה האולימפית ואלופת העולם בנבחרות הבוגרות לא להגיע באליפות וכך גם הנבחרות החזקות של אוסטרליה וקנדה.

"בעולם עוקבים אחרי לא מעט שחקניות ישראליות"

את הנבחרת הישראלית אמורות להוביל מספר שחקניות שכבר השתתפו באליפויות אירופה בגילאים הצעירים ואפילו חלקן לקחו חלק באליפות אירופה לבוגרות. שתי השחקניות הבכירות של הנבחרת הן מרים בוגצנקו ונופר הוכברג ששיחקו בעונה החולפת במדי ניראס מהליגה היוונית. לצידן, אמורות לבלוט שתי השחקניות הצעירות, עלמא יעקובי ודר מנקרמן, שהצטיינו במדי נבחרת עד גיל 17, שהגיעה לרבע הגמר באליפות אירופה בחודש ספטמבר.

מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות המצולמת)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: באדיבות המצולמת)

הצלחה נוספת של נבחרת ישראל, תמשיך לקדם את העניין המתפתח בשחקניות הישראליות בליגות השונות באירופה וליגת המכללות האמריקאית, כאשר משנה לשנה גדל מספר השחקניות שעוברות לשחק בחו"ל.

כרם נוי בת ה-21 תהפוך השנה לישראלית הראשונה בליגת האלופות במדי ניס מצרפת. "יש חשיפה של השחקניות שלנו לכלל העולם. עוקבים אחרי לא מעט שחקניות וכבר פונים אליהן להיות שחקניות חיזוק", אומרת כהן גלוסקא.

"בישראל צריכים להבין שיש פה ענף שיכול להצליח ברמה של משחקים אולימפיים"

אליפות העולם עד גיל 20 אמורה לספק פלטפורמה אדירה להיכרות עם הענף בישראל, דרך קהל שיגיע לעודד והשידורים הישירים בערוץ הספורט. "מבחינתי זה חשוב לחשוף את הכדורמים לא רק החוצה, אלא בעיקר פנימה. בעיקר שבישראל יבינו שיש פה ענף שיכול להיות מאוד רציני ולהגיע להישגים ברמה של משחקים אולימפיים", אומרת כהן גלוסקא.

הפועל יקנעם זוכה באליפות המדינה לנשים בכדורמים (צילום: גלעד קוולרציק, איגוד הכדורמים)
הפועל יקנעם זוכה באליפות המדינה לנשים בכדורמים (צילום: גלעד קוולרציק, איגוד הכדורמים)

לצד ההישגים הגדולים ברמת הנבחרות, ענף הכדורמים ממשיך לסבול ברמה המקומית מכמות קטנה של מתקנים, קבוצות ושחקניות בגילאים השונים. הליגה המקומית לא מספיק חזקה ואלופת המדינה הפועל יקנעם מחפשת עדיין ספונסרים, כדי להתקדם ולהצטרף לליגה המזרח אירופית.

"רוצה להשאיר את הענף עם הרבה יותר שחקניות, הרבה יותר מועדונים והרבה יותר מתקנים"

לטענתה של יו"ר איגוד הכדורמים: "צריך לחזק את הליגה שלנו, כי מה שחסר גם לצעירות וגם לבוגרות זה משחקים ברמה גבוה. אנו רואים במה אנחנו עדיין לוקים ובמה אנו צריכים לשפר. יש לנו חוסר בכמות השחקניות הצעירות וזה בגלל חוסר במתקנים ובמספיק ידע מקצועי ולכן חשוב כמה שיותר להכניס לכאן כדורמים ברמה גבוהה וגם להוציא את השחקניות הישראליות לחוות את זה בחוץ".

אחד המקורות מתוכם אמור להתרחש השינוי, הוא הגדלת התקציב של הענף, דרך תקציב המדינה. "אני מאוד מקווה שבינואר אנו נזכה להיות ענף מועדף מגדרית וזה אומר שיהיה לנו יותר כספים לטפל בתשתיות האנושיות, מקצועיות", אומרת כהן גלוסקא. "במקביל אני יודעת שמשרד הספורט עושה הרבה בנושא של תשתיות ומתקנים. כשאסיים את התפקיד, אני רוצה להשאיר את הענף עם הרבה יותר שחקניות, הרבה יותר מועדונים והרבה יותר מתקנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!