דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"ההנהלה משקרת ואתם שותקים": עובדי אלפא הפגינו מול בתיהם של גיל שרון וציפי לבני

העובדים קוראים ליו"ר בזק וחברת הדירקטוריון, להתערב באופן דחוף במשבר יחסי העבודה בקבוצה שבבעלות בזק | העובדים דורשים לנהל עימם מו"מ לחתימת הסכם קיבוצי משותף לשלושת חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes)

הפגנה של ועד עובדי אלפא יו"ר החברות בקבוצה גיל שרון (צילום: ועד אלפא)
הפגנה של ועד עובדי אלפא יו"ר החברות בקבוצה גיל שרון (צילום: ועד אלפא)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי קבוצת אלפא הפגינו אמש (מוצ"ש) מול בתיהם של יו"ר בזק, גיל שרון וחברת דירקטוריון בזק, השרה לשעבר ציפי לבני. העובדים קוראים לדירקטוריון להתערב באופן דחוף במשבר יחסי העבודה בקבוצה שבבעלות בזק, זאת על רקע הצעדים החד צדדיים של הנהלת החברות והעיצומים הממושכים.

זה חודשיים רצופים שלא בוצע חיוב של מיליוני לקוחות החברות ובוועד העובדים מעריכים את ההפסדים במאות מיליוני שקלים. העובדים אוחזים בשלטים, ״הלקוחות כועסים, אתם תישאו במחיר הקריסה״, ״מי ישלם על הגבייה״, ״ההנהלה משקרת ואתם שותקים״.

השרה לשעבר ציפי לבני, חברה דירקטוריון בזק (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
השרה לשעבר ציפי לבני, חברה דירקטוריון בזק (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

עובדי פלאפון ובזק בינלאומי דורשים לנהל עימם מו"מ לחתימת הסכם קיבוצי משותף לשלושת חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes), לאחר שלטענתם ההנהלה המשותפת של שלושת החברות פועלת להחליש את החברות ואת עובדיהן בשיטה של הפרד ומשול.

שרון כזכור, כיהן בעבר כמנכ"ל פלאפון בתקופת התארגנות העובדים בחברה – וההנהלה בהנהגתו פעלה במטרה לשבור את ההתארגנות, מהלך שהוליד בסופו של דבר את פסק הדין התקדימי 'פס"ד פלאפון' שקבע שלמנהלים אסור להתערב ולהתבטא באשר לזכות עובדיהם להתארגן.

יו"ר ועד עובדי אלפא (פלאפון ובזק בינלאומי) יחיאל שמן: "הגיע הזמן שחברי הדירקטוריון יתחילו להתערב במשבר לנוכח העובדה שאנחנו ניצבים מול הנהלה מנותקת ומנכ״ל חברה שנעלם לחלוטין ולא מנסה להגיע לפתרון. העיצומים הארגונים רק יילכו ויוחרפו עד השבתה כללית. רגע לפני שזה קורה, הדירקטוריון חייב לספק תשובות לעובדי אלפא ולמיליוני הלקוחות שלנו".

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא: "הדירקטוריון חייב לספק תשובות לעובדי אלפא ולמיליוני הלקוחות שלנו" (צילום: יח"צ)
יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא: "הדירקטוריון חייב לספק תשובות לעובדי אלפא ולמיליוני הלקוחות שלנו" (צילום: יח"צ)

שמן הוסיף: "הציבור צריך לדעת שמה שקורא כאן זה ביטול ההפרדה המבנית, זה מנוגד לחוק. חברי הדירקטוריון צריכים לדעת שמחר המשטרה עשויה לדפוק אצלם בדלת".

בעקבות עיצומי העובדים בפלאפון נמנעה השקתו של מכשיר האייפון 13 שתוכננה בשבוע החולף, ונמנע מלקוחות החברה לרכוש אותו. בנוסף לכך, לקוחות אשר פקעה חבילת הגלישה שלהם חווים האטה משמעותית בגלישה בעקבות עצירת החיובים ועיכוב בתשלום החודשי.

עיצומים נוספים הננקטים הם עצירה מוחלטת של העבודות לשדרוג הרשת ( כולל דור 5) ולא מבוצעות התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי ה IT. כמו כן  נעצרה לחלוטין אספקת ציוד וסחורה ללקוחות פרטיים כמו נתבים מהמרלו״ג של בזק בינלאומי ועצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)

כזכור, בשבועות האחרונים מבקשים עובדי פלאפון להפגין גם מול ביתו של בעל השליטה בחברה דוד פורר, השותף הישראלי בקרן סרצ'לייט – אלא שהמשטרה מונעת מהם את ההפגנה בסמוך לביתו בטענה שאיש העסקים מוגדר כ'איש ציבור' – זאת על אף שאיננו נושא בכל משרה ציבורית.

דיון בסוגיה זו, התקיים בשבוע שעבר בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, ויושב ראש הועדה ח"כ הרב גלעד קריב מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והפגיעה בזכות המחאה וההפגנה, העולה לכדי התערבות בסכסוך עבודה. עם זאת ועל אף הביקורת שנשמעה בוועדה, מנעה בשעות הערב המשטרה הפגנה נוספת מול ביתו של פורר, תוך שהיא מעכבת שניים מהמפגינים ועוצרת את אחד מהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!