דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"מאות אלפי משפחות בלי פרנסה": מורי הדרך הפגינו בדרישה להציל את התיירות הנכנסת

ההפגנות התקיימו בארבעה מוקדים: נתב"ג, בטבריה, באילת ובנצרת, במחאה על אוזלת ידה של הממשלה, שלטענתם מפקירה את ענף התיירות | יואב רותם, מורה דרך: "אנחנו 20 חודשים ללא עבודה ואנשים פה מגיעים ליאוש"

  • ההפגנות התקיימו בארבעה מוקדים: נתב"ג, בטבריה, באילת ובנצרת, במחאה על אוזלת ידה של הממשלה, שלטענתם מפקירה את ענף התיירות | יואב רותם, מורה דרך: "אנחנו 20 חודשים ללא עבודה ואנשים פה מגיעים ליאוש"
הדס יום טוב

חזית התיירות הנכנסת, בהובלת עמותת 'מורשת דרך' למורי דרך בתיירות הנכנסת, הפגינו היום (שני) בארבעה מוקדים: נתב"ג, טבריה, צפת ונצרת, במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בענף התיירות. בנתב"ג חסמו המפגינים את הכביש ונרשמו עימותים עם המשטרה. יואב רותם, מורה דרך: "ישראל פיתחה כיפת ברזל נגד תיירים, שרק לא יכנסו לפה. חיסונים, כל יום בדיקה, איזה תייר ירצה לבוא לפה?".

מתווה לכניסת תיירים בודדים וקבוצות שיחל בנובמבר הוצג בימים האחרונים, אבל החזית בחרה לא לוותר על ההפגנה, מתוך חוסר אמון בקיום המתווה, לאחר שבוטלו ברגע האחרון או לא הופעלו כמה מתווים בעבר, ומתוך הטענה שהדבר נעשה "מאוחר מדי", ומאפשר לממשלה להשאיר את הנפגעים ללא פיצוי. לטענתם, המתווה עדיין מלא בבירוקרטיה ולא מאפשר כניסת ילדים, לכן לא שווה לתיירים לבוא.

"מקבלי ההחלטות מתעלמים מאיתנו. אנחנו 20 חודשים ללא עבודה ואנשים פה מגיעים ליאוש. אנחנו פה לדבר אחד – אם לא תהיה כניסת תיירים לישראל, לא תהיה יציאה. אנחנו נחסום את השערים", מוסיף רותם.

כפיר שוורץ, סוכן נסיעות: "שנה ושמונה חודשים אני בלי עבודה. כל המשרדים של התיירות הנכנסת משותקים – מורי הדרך, חנויות המזכרות, האוטובסים, המלונות, המסעדות. מאות אלפי משפחות בלי פרנסה. אנחנו שבעים מהבטחות. אומרים שעוד חודש פותחים, עוד חודשיים, ובסוף כלום. מפרסמים מתווה עם מיליון טופסולוגיה, בלי ילדים. זה לא יעבוד, תיירות לא תהיה ככה. זו שוב עבודה בעיניים".

עמוס גרבצקי, מורה דרך: "סוכן שאני עובד איתו, אוהב גדול של ישראל, אמר לי לפני כמה ימים 'יותר קל להוציא ויזה לצפון קוריאה מאשר להכניס תיירים לישראל'. מאיפה יש לממשלת ישראל את החוצפה להתייצב בעולם כשהאזרחים שלה יוצאים לכל מקום בלי שום הגבלה. בכלל לא מדובר בבריאות הציבור, כי אם היה מדובר בבריאות הציבור, אנשים לא היו יוצאים משדה התעופה ישר לרכבת. יש פה פחד מזרים".

עמוס גרבצקי, מורה דרך: "יותר קל להוציא ויזה לצפון קוריאה מאשר להכניס תיירים לישראל" (צילום: הדס יום טוב)
עמוס גרבצקי, מורה דרך: "יותר קל להוציא ויזה לצפון קוריאה מאשר להכניס תיירים לישראל" (צילום: הדס יום טוב)

טליה פלנר, סוכנת נסיעות לתיירות נכנסת כבר 30 שנה: אני מבקשת מהממשלה לפתוח את ישראל לתיירים. הם רוצים להגיע, ואני רוצה לעבוד. בבקשה, זה כל מה שיש לי להגיד". עודד מרקוס, מבעלי מלונות גולדן קראון: "עד הקורונה ניהלנו ושיווקנו 10 בתי מלון. במהלך הקורונה ירדה 90% מההכנסה. 9 מתוך 10 בתי המלון שלנו סגורים, ולפי הממשלה, המשק פתוח כולם מרוצים והכלכלה טובה. מה כבר ביקשנו? לעבוד?".

"בנט וליברמן, ישבתם מולי, הבטחתם לי, תפצו אותנו על השקרים שלכם!"

לנה דרובצ'בסקי, מורת דרך: "את החיים והעתיד של הילדים שלי הרווחתי ביושר. עבדתי בשבילו קשה בדם יזע ודמעות. לפני שנה ו-9 חודשים החיים שלי נעצרו. אני רוצה לדעת שלילדים שלי יהיה הכל. מגיע להם את החיים שחלמתי בשבילם. למה זה לא מגיע לי? מה עשיתי רע? בנט וליברמן, ישבתם מולי, הבטחתם לי, איפה המילים שלכם? תפצו אותנו על השקרים שלכם! תפתחו לי את העבודה ותנו לי סיכוי לשרוד את המשבר שאתם יצרתם".

לנה דרובצ'בסקי, מורת דרך: "את החיים והעתיד של הילדים שלי הרווחתי ביושר" (צילום: הדס יום טוב)
לנה דרובצ'בסקי, מורת דרך: "את החיים והעתיד של הילדים שלי הרווחתי ביושר" (צילום: הדס יום טוב)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!