דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

בטיחות בעבודה / מפקחי בטיחות בפנייה לכץ: "היעדר רכב צמוד משבש את עבודתנו"

למרות שהם מפקחים על מאות אתרים וצריכים להגיע מיידית לזירות תאונה, למפקחים וחוקרי התאונות במינהל הבטיחות אין עדיין רכב צמוד. חיים כץ: "רואה בדרישת המפקחים דרישה מוצדקת ופועל על מנת לקדם את הנושא"

שלטי בטיחות כניסה לאתר בניה בת"א (צילום: דבר ראשון).
שלטי בטיחות כניסה לאתר בניה בת"א (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

14 מפקחי וחוקרי בטיחות במשרד העבודה והרווחה פנו ביום א' השבוע לשר הממונה עליהם, חיים כץ, בדרישה להקצות להם כלי רכב לביצוע תפקידם. המפקחים, המשתייכים למינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שבמשרד העבודה והרווחה אמונים על חקירת תאונות עבודה במאות אתרים בכל רחבי הארץ, ונאלצים להתנייד ברכבם הפרטי או בתחבורה ציבורית. המכתב ששלחו החוקרים לשר חיים כץ מוען גם למנכ"ל משרד העבודה והרווחה אליעזר יבלון, יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) וראשת המינהל והמפקחת הראשית במשרד, ורדה אדוארדס.

"הצורך בהצמדת רכב הוא קריטי לביצוע עבודתנו כפי שכל הגורמים המעורבים כבר הבינו והפנימו", כתבו. לטענתם, תהליך אישור כלי הרכב נמשך מזה שנתיים וכי לבקשת הממונים עליהם הוגשו המסמכים המעידים על התאמתם לקריטריונים הנדרשים כבר פעמיים אולם, על פי המכתב, ללא התקדמות ממשית. נכון להיום יש חמישה רכבים בלבד, אחד בכל אחד ממחוזות המינהל המשמשים את כלל המפקחים והחוקרים.

עוד טענו כותבי המכתב כי היעדרו של רכב צמוד משבש את תהליכי החקירות, כשחוקרי המינהל מגיעים לזירת האירועים באיחור, ומבטל את יכולתה של המדינה לבוא חשבון עם אחראים על מחדלים בטיחותיים. היעדר רכב, הוסיפו, משבש את יכולתם של המפקחים לפקח על מספר רב של מקומות עבודה ולמנוע את התרחשותן של תאונות.

מכתב פקחי וחוקרי הבטיחות. לקריאת המכתב המלא יש להקיש על התמונה
מכתב פקחי וחוקרי הבטיחות. לקריאת המכתב המלא יש להקיש על התמונה

"האם יעלה על הדעת לשלוח חוקר משטרה לזירת תאונה או פשע ברכבו הפרטי או באוטובוס ושהוא ישלם חלק מעלות הנסיעה מכיסו?" תמהו המפקחים והחוקרים, "כמה דיונים על הרוגים בתאונות עבודה צריכים להתקיים בכנסת כדי לסיים את תהליך חלוקת הרכבים, וכמה צעקות של קרבנות תאונות העבודה על אזלת יד המדינה בעניין הפיקוח והאכיפה צריכים עוד לשמוע כדי שכלי תחבורתי בסיסי יעמוד לרשותנו לטובת ביצוע עבודתנו?"

"אנו נדרשים על ידי הממונים לספק תפוקות גבוהות, זמינות מידית ואיכות בלתי מתפשרת בתנאים של חוסר בכוח אדם ובתקנים, שכר נמוך וריבוי משימות" כתבו במכתבם, "כשזה מגיע לתנאי עבודה וכלים לביצועה אנו זוכים אמנם לסימפטיה רבה, רצון טוב ומאמץ חיובי של הממונים, אולם אלו עד כה לא הבשילו לכדי הישגים ממשיים והעצימו בנו את חוסר האמון במערכת וברצון שלה לייעל ולשפר את הפיקוח והאכיפה במקומות העבודה, שנמצאים במצב גרוע כיום".

מלשכת שר העבודה והרווחה נמסר בתגובה כי "בפגישות העבודה הועלו בפנינו הקשיים השונים בתחום הפיקוח באתרי הבנייה. שר העבודה והרווחה חיים כץ פועל על מנת להדק את הפיקוח על אתרי בנייה באמצעות התקנת תקנות חדשות שיטילו סנקציות משמעותיות ועונשים מנהליים על יזמים וקבלנים. השר כץ רואה בדרישת המפקחים דרישה מוצדקת ופועל על מנת לקדם את הנושא".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!