דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העלאת גיל הפרישה לנשים

נעמת על אישור העלאת גיל הפרישה לנשים: "המתווה בעייתי, יידרשו תיקונים נוספים"

בארגון ציינו שלמרות השינויים שהוכנסו לחוק, הוא עלול לפגוע בנשים החלשות ביותר

חגית פאר (צילום: קרן שמש)
חגית פאר (צילום: קרן שמש)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בנעמת התייחסו הערב לאישור בוועדת הכספים של הצעת החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-65, ואמרו כי על אף השיפורים שנערכו ביחס להצעה המקורית, ״המתווה במתכונתו הנוכחית בעייתי ועלול לפגוע בנשים החלשות ביותר". לפי הודעת הארגון, "אמנם המתווה הנוכחי משופר ביחס למתווה המקורי וצמצם חלק מהעיוותים, אך ברור שיידרשו תיקונים נוספים במהלך השנים למהלך שבבסיסו הוא מהלך נכון, כדי למנוע פגיעה בנשים״.

נעמת לקחה חלק פעיל בדיוני ועדת הכספים. עו"ד גלי עציון, מנהלת מחלקת יעוץ וחקיקה בנעמת, שהשתתפה בדיוני ועדת הכספים אמרה: "אי אפשר להעביר רפורמה כל כך דרמטית בלי לתת מענה שלם לכל הנשים שייפגעו. הצלחנו לצמצם חלק מהעיוותים שהופיעו בהצעת החוק המקורית, אנו מתכוונות לעקוב אחר ביצוע המתווה והכלים המשלימים, להתריע על יישום חסר של המתווה ולדרוש תיקונים מתאימים".

בנעמת הוסיפו שלאורך כל הדרך דרשו שהעלאת גיל הפרישה תלוּוה בכלים משלימים מותאמים ומתוקצבים כראוי, באופן שייתן מענה לנשים הצפויות להיפגע מהמהלך, כל זאת בליווי מהלך הסרת חסמים וקידום אמיתי של השוויון המגדרי בשוק העבודה. ״לצערנו זה לא קרה. אמנם המתווה שאושר בסופו של דבר הוא מתווה משופר ביחס למתווה המקורי, אך לא, הוא לא מספק, שכן דווקא הנשים המוחלשות ביותר צפויות להיפגע ממנו. "

בנעמת הדגישו את החוסרים במתווה הנוכחי: "קצב ההעלאה שאושר מהיר מדי וגבוה מדי (עד גיל 65 במקום 64), אינו כולל מנגנוני פיקוח מספקים של הכנסת, ואינו נותן מענה מספק לנשים שכבר נפלטו משוק העבודה ואין להן מקורות הכנסה נוספים למעט קצבת הזקנה הצפויה. גם ההתייחסות לנשים במקצועות שוחקים היא חלקית בלבד. כך למשל, החוק אינו מפרט צעדים בנושא הכשרות מקצועיות ומלגות קיום, אלא מפנה להחלטות ממשלה. אין בתיקון שום התייחסות או מענה לכשלים מבניים בשוק העבודה הפוגעים בנשים בכלל, ובנשים מבוגרות בפרט״.

הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית כוללת העלאה מדורגת של גיל הפרישה הראשון לנשים, שבו הן זכאיות לקצבת זקנה, מ-62 ל-65, בתוך 11 שנים. לצד ההעלאה מציעים באוצר צעדים שנועדו להקל על נשים שייפגעו מהמהלך ביניהם הרחבת הזכאות לדמי אבטלה בקרב נשים מבוגרות, העלאת סכומי מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לנשים בגיל 62 עד 65 והרחבת הזכאות למענק, והעלאת הדיסריגרד לעובדים מבוגרים (ההכנסה שממנה והלאה קצבת הזקנה מקוצצת). בנוסף החליטה הממשלה להגדיל את התקציבים והזכאות להכשרות מקצועיות לנשים מבוגרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!