דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנהיג מאבק השליחים נגד וולט: "נכון שאין יחסי עובד-מעביד, אבל יש אנושיות, אדם לאדם"

המשתמש האנונימי "בלאקרסט" הפיץ אמש (א') בטלגרם הודעה שבה הטיח בוולט שאיבדה את המשפחתיות, המוסר והאנושיות | הוא צירף סקר שבו קרא לשליחים לבחור אם ימשיך לנהל את המאבק או יפנה את מקומו

שליח וולט בהפגנה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
שליח וולט בהפגנה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

משתמש אנונימי בשם בלאקרסט, שמנהל את הקבוצות הגדולות ביותר של מאבק שליחי וולט ברשתות החברתיות ובעיקר בטלגרם, שמונה מעל ל-3,000 שליחים, מתח אמש (ראשון) ביקורת חריפה על החברה בעקבות סערות התקופה האחרונה, והעלה את המשך ניהולו את מאבק השליחים מול וולט לסקר בטלגרם. בינתיים, כ-80% מהשליחים שהצביעו בחרו שיישאר בהנהגת המאבק.

“הנהלת וולט זילזלה תקופה ארוכה בכל המתרחש”, טען בלאקרסט בהודעה ארוכה ששלח בקבוצה שלו. "היא זילזלה בשליחים, במסעדות וגם בלקוחות. מה שחשוב להנהלת וולט ישראל זה רק להרוויח כסף וכמה שיותר כסף על גב כולם. ראיתי חברה שאיבדה את המשפחתיות, ואז איבדה את המוסר, ואז איבדה את האנושיות”.

“הנהלת וולט ישראל התחילה להתייחס אליינו כאל מספר אלגוריתם ולא יותר”, המשיך לטעון בכעס. “גם אם חלילה אחד מאיתנו מת על הכביש היא רק מוחקת את המספר מהמחשב וממשיכה הלאה. לצערי זה כבר קרה ולא פעם. ההנהלה מתייחסת אליינו כאל רובוטים שמופעלים על ידי האלגוריתם שהם יצרו , אז נכון שאין יחסי עובד מעביד. אבל יש אנושיות , אדם לאדם”.

בלאקרסט טוען בהודעה שהחברה שכחה את השליחים שמסכנים את עצמם בשטח בשביל לתת שירות. “החברה גרמה לשליחים להתנהג כמו חיות טרף שרק רצות בין משלוח למשלוח כמו בג'ונגל. היא גרמה לשנאה בשטח, היא יצרה שליחים שנוסעים בטירוף בכביש רק כדי להתפרנס בכבוד, לא אכפת להם מי חוזר הביתה בשלום ומי לא, אם חלילה תעברו תאונה אז קודם ישאלו אם יש עליכם משלוח, ואז יגידו לך משפט רובוטי עם לב כחול”.

הוא הוסיף שבעבר זה לא נראה כך. “אני זוכר את הימים לפני שנתיים שהשליחים היו נוסעים ברוגע בכביש, אין לחץ, המערכת לא גורמת לך למהר ולהילחץ כי איך שמסרת היית מקבל משלוח. אני זוכר את הימים שהצ'אט היה קשוב ואנושי, היה דואג לרגשות של השליח ולא שולח הודעה רובוטית שכבר קיבלתי לפני יום. אני זוכר שההנהלה הייתה משתפת אותנו, הוולטרים, בכל החלטה. אני זוכר שההנהלה היתה דואגת שהשליחים יהיו מרוצים ולא רק חושבת איך רק להרוויח יותר.

“אני מקווה שההנהלה מבינה שיום אחד היא עלולה להיות בלי שליחים, כי כולם כבר יתייאשו, ולגייס כבר לא יעזור להם כי אפילו החדשים לא ישרדו. זה קרה לגדולים בעולם, אז זה יכול לקרות גם לוולט".

בלאקרסט הבהיר שהמטרה שלו היא לא לפגוע בחברה. "האמנתי ואני עדיין מאמין בחברה הכחולה הזאת, אבל אני מרגיש פגוע מהם, לא כי העבודה ירדה, אלא כי הם זלזלו בכל מה שפרסמתי בערוץ. ההנהלה לא מבינה שאני למען וולט ולטובת וולט. אין לי שום כוונה לפגוע בבית שלי שמפרנס את כולנו, המטרה שלי היא לגרום להנהלה להתעורר ולא להתעלם ממה שקורה בשטח".

לבסוף, בלאקרסט הביע אכזבה מהיענות השליחים האחרים בקבוצות להשתתף במאבקים שניהל עד כה, העלה סקר לקבוצה וביקש מהשליחים האחרים להצביע אם עליו לעזוב את ניהול הקבוצה והמאבק או להישאר בראשם.

"וולטרים יקרים. אני ועוד שליחים שמתנדבים בערוץ מעולם לא לקחנו תשלום בחסות הערוץ, מעולם לא מכרנו או הפנינו מישהו לרכוש את הקבוצה מגורם אחר, וחשוב מכל: מעולם לא פגענו באף שליח או שליחה. תמיד ידענו להקשיב ולסייע לכל וולטר שזקוק לעזרה. אנחנו תמיד היינו למענכם, עדכנו וחשפנו הכל בזמן אמת. אנחנו תמיד היינו בשבילכם, גם בזמנים הטובים וגם בזמנים הפחות טובים. אני מצטער אם אכזבתי חלק מכם. אני שליח כמוכם. ביום שהקמתי את הערוץ, לא קיבלתי מדריך מראש שהיה מונע ממני לעשות טעויות.

"אני מצטער אם מישהו נפגע ממני. אני מעלה בעוד כמה דקות סקר אנונימי. בסקר תוכלו להצביע בחופשיות מה אתם מרגישים. אשמח לדעת את דעתכם, אם אתם חושבים שאני מתאים להמשיך לנהל את המאבק ואת הערוץ.

אם תבחרו שאני לא מתאים, אפרוש ואתן את מקומי לוולטר אחר".

וולט בחרה לא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!