דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בעקבות ההמלצה ל-FDA: בנט יכנס דיון על חיסון ילדים בני 11-5

לאור העניין הגובר, ייתכן שהדיון ישודר לציבור | אלרעי פרייס העריכה: תחילת החיסונים אפשרית כבר במהלך החודש הבא

אחות מכינה חיסון נגד קורונה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אחות מכינה חיסון נגד קורונה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט, יקיים היום (רביעי) דיון בעניין חיסון ילדים בגילאי 11-5 בישראל,  המלצת צוות המומחים של ה-FDA לאשר את חיסון הקורונה של פייזר לאוכלוסייה זו. בדיון ישתתפו הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע במשרדו.

המלצת צוות המומחים של ה-FDA מהווה שלב ראשון בדרך לבחינת השימוש בחיסון לגילים אלו גם בישראל. בכירי משרד הבריאות הדגישו בשבועות האחרונים שאישור החיסון בישראל לא יהיה אוטומטי, והנתונים שהוצגו ייבחנו בהקשר הישראלי. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, העריכה אתמול שאם הדיונים יאושרו, ניתן יהיה להתחיל לחסן את בני ה-5 ומעלה בישראל כבר במהלך נובמבר.

הפורום שבוחן ודן בהחלטה משלב בין צוות הטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות וועדת המומחים לבקרה על חיסוני הקורונה, בו חברים מומחים מתחומי רפואה שונים. פורום זה בוחן את הנתונים, דן בהם ובסופו נערכת גם הצבעה. דעת הרוב היא ההמלצה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שמוסמך לאשר אותה. ד"ר אלרעי פרייס אמרה בדיון בכנסת בשבוע שעבר שלאור העניין הגובר בסוגייה, ייתכן שדיון הצט"מ יהיה פתוח לציבור, בניגוד לדיונים עד כה שבהם הופצו פרוטוקולים בדיעבד.

בראיון ל-103FM אתמול (שלישי), בטרם הדיון, אמרה ד"ר אלרעי פרייס שהפצת החיסון בארץ אפשרית כבר במהלך חודש נובמבר. "אני חושבת שייערכו דיונים רציניים, אנחנו רוצים להציג את כל המידע לקהילה המדעית בישראל, לעשות תהליך של שיתוף הציבור ולהסביר על החיסון, אבל בזמן הקרוב".

על עידוד ההורים לחסן את ילדיהם אמרה פרייס: "אני בטוחה שיהיה קמפיין מלווה. אני חושבת שעיקר כובד המשקל צריך להיות על ההסברה של היעילות והבטיחות של החיסון. אבל צריך לזכור שגם כשדיברנו על חיסוני בני הנוער 15-12 הייתה היענות לדעתי יותר נמוכה מ-50% בהתחלה. חלק התלבטו ובסוף אנחנו עם כיסוי של 60% ומעלה באוכלוסייה הזאת".

לדבריה, "הדגש הוא להבין שאנחנו לוקחים חיסון כדי למנוע תחלואה. המחלה עוד פה גם אם הגל יורד, כי במקומות אחרים בעולם הגלים עולים".

אלרעי פרייס הזהירה מהטענה לפיה השפעות המחלה על ילדים נמוכות מאשר בקרב מבוגרים, וייתכן שעדיף שיידבקו ויחלימו: ""יש אנשים שאומרים את הדבר הזה. אני חושבת שאנחנו צריכים להיזהר בווירוס שאנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח שלו", אמרה, "יש תופעות שנקראות לונג קוביד שילדים יכולים לסבול מסימפטומים חודשים אחרי שהחלימו מהמחלה. זה יכול להשפיע על התפקוד היומיומי על זיכרון. ילדים יכולים להית עם תסמונת רב מערכתית PIMS. אנחנו לא יודעים מה ההשפעות ארוכות הטווח של הווירוס ויש וירוסים שאחרי שנים יש להם סיבוכים בין אם מוחיים או אחרים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!