דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

40 אלף סייעות בגנים הכריזו על סכסוך עבודה: "לתקן את תנאי ההעסקה, להפחית עומסים"

בהסתדרות מוחים על עומס מטלות, ניוד סייעות בין גנים ומניעת תשלום נוסף על עבודה בצהרונים | ארנון בר-דוד: "לא ניתן להן להיות בתחתית סולם העדיפויות"

הפגנת סייעות גנים בחולון (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת סייעות גנים בחולון (צילום: דוברות ההסתדרות)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה בשלטון המקומי על רקע תנאי ההעסקה ועומס העבודה שמוטל על הסייעות בגנים. הסכסוך, שכולל גם את שלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה), חל על כ-40 אלף סייעות. בתוך שבועיים תוכל ההסתדרות להפעיל צעדים ארגוניים.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, הוא ציין כי ההסתדרות דורשת להסדיר תגמול הולם לסייעות, במקביל להסדרת אופן והיקף עבודתן. לדבריו, סייעות הגנים נדרשות לבצע עבודות נוספות כגון עבודה דידקטית פרטנית, וסובלות מעומס עבודה גובר על רקע המחסור המשמעותי בכוח אדם ותקנים רבים שאינם מאוישים.

בנוסף, נעשים שינויים תכופים בסדרי העבודה של הסייעות והן נאלצות לבצע מטלות ללא תגמול נוסף, תוך ניודן בין גנים שונים בתוך אותה רשות מקומית.

עוד צוין במכתב כי הרשויות מפעילות תכניות חדשות, כגון תכנית הצהרונים ניצנים, באופן חד-צדדי וללא תוספת שכר המגיעה לסייעות מתוקף ההסכמים הקיבוציים. כפי שפורסם ב'דבר', בשבוע שעבר פנה בר-טל למרכז השלטון המקומי בדרישה להעביר לסייעות המועסקות בצהרוני 'ניצנים' את מלוא השכר המגיע להן על עבודה לאחר השעה 14:00, בעקבות מכתב של חשב משרד החינוך שהורה לרשויות לקזז את התוספת. בר-טל הזהיר שהסייעות לא יעבדו בתכנית ללא התשלום המגיע להן.

בר-טל ציין גם כי יש מבוי סתום במו"מ להסדרת שכרן ותנאי עבודתן של סייעות/חונכות לילד חולה בביתו, והיעדר תשלום שכר עבור העבודה שכבר מבוצעת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לא ניתן לסייעות, שעובדות קשה למען חינוך הילדים של כולנו, להיות בתחתית סולם העדיפויות של מערכת החינוך בישראל. הסייעות עובדות שעות ארוכות ופעמים רבות אף נאלצות להחליף את הגננות בגן. המחסור החמור בענף לא נובע מכך שאין בישראל כוח אדם מקצועי לאייש את המשרות הללו, אלא ממכלול תנאי ההעסקה של הסייעות. אני קורא לשלטון המקומי לנהל מו"מ שיביא לפתרון מהיר למען העובדות המסורות הללו".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "הסייעות מצביעות ברגליים. הן מסרבות לאייש את המשרות, העובדות הקיימות קורסות וגנים נסגרים בכל יום בהיעדר כוח אדם מינימלי. ההורים, הילדים והעובדים משלמים את מחיר אוזלת היד של האוצר שחוסם את השוק מלהתקדם ולמצוא פתרונות יעילים. חייבים להקטין את שעות העסקת הסייעות בדומה לגננות, להגדיל את שכרן ולשפר את היחס בין מספר עובדי החינוך בגן למספר הילדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!