דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

היערכות לחידוש המסעות: משרד החינוך ביקש ממנהלים לבדוק את יכולתם של תלמידים להשתתף במסע לפולין

המשרד ביקש אתמול (ד') ממנהלי בתי הספר לאסוף נתונים על ההיענות של התלמידים ומשפחותיהם | במקביל, המשרד הודיע שייבחנו חלופות למסע, בהן ביקורים במוזיאונים בישראל וכן מסעות במדינות אחרות

בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך החל להיערך לחידוש המסעות לפולין: המשרד ביקש אתמול (רביעי) ממנהלי בתי הספר התיכוניים לאסוף נתונים על רצונם ויכולתם הכלכלית של תלמידיהם להשתתף למסע לפולין. "לאור ההתפתחויות האחרונות, אנחנו מבקשים לקבל מידע ראשוני לגבי רצונכם בהוצאת משלחת בני נוער לפולין במהלך פברואר או מרץ 2022 ולגבי מספר המשתתפים. נודה לכם על תשאול ואיסוף מידע מהיר וראשוני מהורי התלמידים בשכבת י"ב בנוגע להיתכנות והסכמתם ליציאת ילדיהם".

לטענת המשרד, הסיבה לתשאול הראשוני היא המורכבות הבריאותית והכלכלית בהוצאת המסע. "אנא דאגו לקבל את תשובתם לפני שאתם נותנים לנו תשובה מספרית". במכתב הודגש שאיסוף הנתונים לא מבטיח את היציאה למסע לפולין.

בהודעה שקדמה למכתב של משרד החינוך נאמר: "משרד החינוך פעל לאורך כל השנה וחצי האחרונות כדי שבהינתן האור הירוק, החזרה תהיה מהירה ככל הניתן. הכשרנו מנהלי משלחות ומחנכים מלווים, ואתם המדריכים המשכתם להשתלם במסגרת תכנית השתלמויות החובה ובהרצאות העשרה רבות שלא במסגרת התכנית, כדי לשמור על 'כשירות מבצעית'".

מכתב זה נשלח בעקבות לחץ ציבורי ותקשורתי על החזרת המסעות לפולין. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הודיעה שלשום: "השואה מהווה פרק היסטורי מרכזי בתולדות העם היהודי ומחובתנו במערכת החינוך להנחיל את זיכרון השואה לדורות הבאים. למסעות לפולין תרומה חשובה ומעצבת בהנחלת זיכרון זה לבוגרי מערכת החינוך. יש בהם כדי לעצב תודעה עבור כל תלמידה ותלמיד על הפרק הזה בתולדות העם היהודי".

עם זאת, הסתייגה שאשא-ביטון הסתייגה: "בד בבד, המשרד שוקל להרחיב את אפשרויות מסע הזיכרון גם בתוך הארץ, כדי לאפשר להיקף רחב וגדול יותר של תלמידים לקחת בהם חלק משמעותי. מסעות אלה יתקיימו בשיתוף עם מוזיאונים חשובים, בהם יד ושם ולוחמי הגטאות. בנוסף, משרד החינוך מקיים דיון על הרחבת המסע ליעדים נוספים שבהם ניתן לחשוף את התלמידים לזיכרון השואה".

המסעות לפולין מיועדים לתלמידי כיתות י"א-י"ב, ותפקידם הוא ללמד את זיכרון השואה באמצעות ביקור באתרים היסטוריים וחוויה לימודית-ערכית-רגשית. בפברואר 2020, עם פרוץ מגפת הקורונה, משרד החינוך החליט להפסיק את המסעות. בשנה וחצי מאז ביטול המסעות משרד החינוך לא העמיד חלופה למסע.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!