דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מנהלי החינוך על מאבק סייעות הגנים: "נדרשים פתרונות יצירתיים"

ארגון מנהלי מחלקת החינוך קרא לממשלה למצוא פתרון לבעיית כוח האדם בעובדי הסיוע במשק | בשבוע שעבר הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בשלטון המקומי, על רקע תנאי ההעסקה והעומס שמוטל על הסייעות

הפגנת סייעות מול בית הדין הארצי לעבודה בירושלים (צילום: הסתדרות המעו"ף)
הפגנת סייעות מול בית הדין הארצי לעבודה בירושלים (צילום: הסתדרות המעו"ף)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון מנהלי מחלקת החינוך קרא למשרדי הממשלה השונים למצוא פתרון לבעיית כוח האדם בעובדי סיוע ומקצועות פרא רפואיים, ובהמשך ישיר לסכסוך העבודה של סייעות גני הילדים. ״משרדי הממשלה השונים נדרשים ליצירתיות. ישנם פתרונות שונים שזמינים כיצירת מסלולי גיוס והכשרה, שכר מתגמל״.

אחד הפתרונות למחסור בסייעות הוא החלת הסכם כדוגמת ״אופק חדש״, הסכם שכר לעובדי ההוראה של מערכת החינוך על הסייעות בגנים. 

לאור המחסור החמור בסייעות, הכריזה ההסתדרות ביום רביעי שעבר סכסוך עבודה בשלטון המקומי, על רקע תנאי ההעסקה ועומס העבודה שמוטל על הסייעות בגנים. הסכסוך, שכולל גם את שלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה), חל על כ-40 אלף סייעות. בתוך שבועיים תוכל ההסתדרות להפעיל גם צעדים ארגוניים. 

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל , לממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, הוא ציין כי ההסתדרות דורשת להסדיר תגמול הולם לסייעות, במקביל להסדרת אופן והיקף עבודתן. לדבריו, סייעות הגנים נדרשות לבצע עבודות נוספות כגון עבודה דידקטית פרטנית, וסובלות מעומס עבודה גובר על רקע המחסור המשמעותי בכוח אדם ותקנים רבים שאינם מאוישים. 

בנוסף, נעשים שינויים תכופים בסדרי העבודה של הסייעות והן נאלצות לבצע מטלות ללא תגמול נוסף, תוך ניודן בין גנים שונים בתוך אותה רשות מקומית. 

עוד צוין במכתב כי הרשויות מפעילות תכניות חדשות, כגון תכנית הצהרונים ניצנים, באופן חד-צדדי וללא תוספת שכר המגיעה לסייעות מתוקף ההסכמים הקיבוציים. כפי שפורסם ב'דבר', בשבוע שעבר פנה בר-טל למרכז השלטון המקומי  בדרישה להעביר לסייעות המועסקות בצהרוני 'ניצנים' את מלוא השכר  המגיע להן על עבודה לאחר השעה 14:00, בעקבות מכתב של חשב משרד החינוך שהורה לרשויות לקזז את התוספת.  בר-טל הזהיר שהסייעות לא יעבדו בתכנית ללא התשלום המגיע להן. 

בר-טל ציין גם כי יש מבוי סתום במו"מ להסדרת שכרן ותנאי עבודתן של סייעות/חונכות לילד חולה בביתו, והיעדר תשלום שכר עבור העבודה שכבר מבוצעת. 

בהודעת ארגון מנהלי מחלקות החינוך ניתנה דוגמא לפתרון בין משרדי: "כך בהתאמה – בחברה הערבית יש אלפי אנשים שמחפשים עבודה, בניתוב מינימאלי של משאבים,  ותוך שיתוף פעולה עם משרד התחבורה לכדי יצירת נתיבי תחבורה ציבוריים וייעודיים – ניתן לשנע עובדים וסייעות מכפר קאסם, קלאנסווה, המשולש ומקומות נוספים, לגוש דן ולאזורי מצוקה אחרים".  

"המחסור בכח אדם משפיע מיידית ומשבש את סדר יומם של התלמידים באופן בלתי הפיך. עלינו להדרש לפתרונות יצירתיים, בד בבד ליצירת פתרונות מן השורש. אנו מצפים שמשרד החינוך יקים לאלתר ועדה בין-משרדית לגיבוש פתרונות למחסור בכח אדם", סיכמו בארגון מנהלי מחלקות החינוך. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!