דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיה

בוטל סופית הקיצוץ בפנסיות של רבע מיליון מבוטחים בקרנות הוותיקות

יו״ר ההסתדרות ושר האוצר הגיעו להסכמה על ביטול הקיצוץ של 1.13% בדמי הפנסיה כחלק מהמתווה להעלאת גיל הפרישה | ליברמן: ״מהלך הכרחי״ | בר-דוד: ״נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על זכויות הגמלאים״

שר האוצר אביגדור ליברמן ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דבר)
שר האוצר אביגדור ליברמן ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דבר)
אסף צבי

בוטל סופית הקיצוץ של 1.13% בדמי הפנסיה של רבע מיליון גמלאים המבוטחים בקרנות הוותיקות. הממונה על שוק ההון, משה ברקת, חתם היום (ב׳) על הוראה לקרנות שלא לבצע את ההפחתה בזכויות המבוטחים והפנסיונרים.

הקיצוץ בוטל בעקבות הסכמות של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר האוצר אביגדור ליברמן, כחלק מהמתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים.

״המהלך להעלאת גיל הפרישה לא רק מחויב המציאות נוכח העלייה בתוחלת החיים״, אמר ליברמן, ״אלא גם מהלך הכרחי שישמור על האיזון האקטוארי בקרנות הוותיקות ויימנע הפחתה של קצבאות הפנסיה״.

בר-דוד בירך על החתימה של הממונה על שוק ההון: ״מהרגע הראשון הודעתי שלא אתן יד להפחתת קצבאות הפנסיונרים ולפגיעה בזכויות המבוטחים בקרנות הוותיקות, ועמדתי בהבטחותיי.

״אני מברך על כך שהמתווה להעלאת גיל הפרישה גובש תוך קבלת הבקשות וההחרגות שדרשנו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על מערך הפנסיה ועל זכויות הגמלאים בישראל״.

ברקת אמר שהחלטת הממשלה הובילה לשמירה על האיזון בקרנות הוותיקות ללא צורך בקיצוץ בקצבאות הפנסיונרים, ושהוא מברך על העלאת גיל הפרישה לנשים.

הקיצוץ נדחה 4 פעמים, עד שבוטל

ביוני 2018 נקבע שהקרנות הוותיקות, שמנוהלות על ידי המדינה, יפחיתו את סכומי הקצבאות שישולמו לעמיתים ב-1.13%. באוצר נימקו את הקיצוץ בגירעונות אקטואריים שנוצרו בשל אי העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64, בהתאם למתווה שנקבע בחוק גיל הפרישה מ-2004, ולפיו ההעלאה תבוצע ב-2016.  הגירעונות בקרנות הצטברו עוד קודם, אבל באוצר הודיעו שיפסיקו להעביר כספים לכיסוים, עד להעלאת גיל הפרישה.

ההסתדרות והסתדרות הגמלאים נאבקו במהלך השנים בקיצוץ, והביא לדחייתו. בעקבות המאבקים נדחתה הפחתת הקצבאות 4 פעמים. עם זאת, הקיצוץ נותר כל הזמן על הפרק.

עצרת מחאה של הסתדרות הגמלאים בגן ההסתדרות בתל אביב (צילום: צביקה רז)
עצרת מחאה של הסתדרות הגמלאים בגן ההסתדרות בתל אביב (צילום: צביקה רז)

באוגוסט סיכמו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושר האוצר ליברמן שהקיצוץ יבוטל, במקביל לחקיקת העלאת גיל הפרישה בחוק ההסדרים. ״במשא ומתן לילי הגיעה ההסתדרות לסיכום עם האוצר על העלאת גיל הפרישה לנשים וביטול הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות״, אמר אז בר-דוד, ״בכך, נמנע קיצוץ של אלפי שקלים בשנה לרבע מיליון גמלאים בישראל״.

בשבוע שעבר אושר סופית חוק ההסדרים, הכולל גם את העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-65 בתוך 11 שנים. המשמעות היא שהגיל המינימלי לקבלת קצבת זקנה או גמלת פנסיה מהקרנות הוותיקות יעלה ל-65.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!