דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רמי לוי התפרץ על חברי הכנסת והוצא מוועדת הכלכלה, מנכ"ל שופרסל: "לא תיאמנו מחירים בשום אופן"

רשות התחרות שחוקרת את שופרסל על תיאום מחירים: "החקירה הוכנה זמן רב, אסור לחשוף פרטים" | יו״ר הוועדה מיכאל ביטון תקף את מנכ״ל הרשת: "ניהלתם מונופול והעלתם מחירים בירוחם ומצפה רמון"

רמי לוי בוועדת הכלכלה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
רמי לוי בוועדת הכלכלה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן ורמי לוי, מנכ"ל שיווק השיקמה, הגיעו הבוקר (רביעי) לדיון מיוחד בעליית יוקר המחייה, על רקע הצהרות מנכ"לי הרשתות על עליית מחירים קרובה. אתמול נחקר אברכהן על ידי רשות התחרות בחשד לתיאום מחירים.

לאחר שנשאל על עליית הרווחים שלו בתקופת הקורונה והואשם על ידי ח"כ אופיר סופר כי הוא "רומס את החקלאים", התפרץ רמי לוי על חברי הכנסת: "אתם פופוליסטים, אתם לא מייצגים אף אחד", והוצא מהדיון.

מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן הגיב לשאלת יו"ר הוועדה אם תיאמו מחירים: "אתם נורמליים? לא עסקנו בתיאום מחירים בשום אופן. שנים 2020 ו-2021 היו שנים שונות, כולם היו בארץ. נתנו את נשמתנו כדי לענות על הביקושים. הרמה של הרווחיות דומה מהרווחיות בכל העולם. חבל שמחלקת המחקר לא הציגה את זה. אין לנו שום יתרון עודף. אנחנו הרשת הוותיקה והגדולה בישראל, מירוחם עד קריית שמונה".

היו"ר ביטון הגיב לו: "המחירים בירוחם יקרים יותר עד שעשינו מחאה והחלפתם למותג הזול. במצפה רמון אנשים משלמים יותר. מבוססים יותר משלמים פחות. אתה שולט במונופול, הדבר נבדק ושינית את המחירים בגלל מחאת המחירים. איפה רשות התחרות הייתה?"

"המחירים במצפה רמון וירוחם הם הוגנים, והם מהנמוכים ברשת שופרסל" אמר ארברכהן. "אני התמינתי אחרי המחאה והסבתי עשרות סניפים מהפורמט השכונתי לפורמט הדיסקאונט. שופרסל לא העלתה מחירים, לא נגענו במחירים שנתיים".

"אנחנו מדברים על חקירה פלילית. היא פרי של חקירה שהתחילה לפני הדיון, והיא מתנהלת עכשיו ותמשיך גם מחר ומחרתיים. יש אנשים שעובדים על זה הרבה מאד זמן. כל מילה שאני אגיד יכולה לשבש את החקירה" אמרה עו"ד מיכל כהן, ממלאת מקום רשות התחרות.

רמי לוי: "הרווח הגולמי שלנו הוא 21%, זהה לאירופה ולכל מקום בעולם. הרווח התיפעולי אפילו נמוך יותר. מי שאחראי זה המדינה, מסכים, מכסים, ארנונה. המדינה היא המונופול הריכוזי והכוחני. בוא נעשה בדק בית, הכי קל לייצר כותרת. אני מזמין את כולם לרשת שלי.

במסגרת החקירה אתמול נחקרו לצד אברכהן מנכ"ל ויקטורי אייל רביד, מנכ"ל דיפלומט נעם ויימן, ונעשתה חקירה בחברת שטראוס.

החשכ"ל לשעבר ירון זליכה: "התחרות בין רשתות השיווק משמעותית יחסית. הבעיה היא במחירים של היצרנים המונופליסטים בתוך הרשתות. המרווח של רשתות השיווק הוא 2%-3%. היצרנים מרווחים עשרות אחוזים."

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון: " לא היבואנים ולא החקלאים ולא היצרנים יקבעו את המחיר במדף הישראלי. לצערי, מי שקובע זה רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים שהריכוזיות בקרבם הולכת וגואה." ביטון התייחס לחקירת רשות התחרות ואמר כי זה "מבורך אבל מאוחר מדי. בשנים האחרונות לא ראינו פעולות נחושות כאלה של רשות התחרות ומשרד הכלכלה והם צריכים להתעורר מידית ולטפל בזה על בסיס שבועי".

הדיון נפתח בהצגת דו"ח מרכז המידע של הכנסת: "התמונה שהתגלתה מורכבת, לא חד משמעית" בהשוואה בינלאומית מחירי המזון עלו פחות, מדד מחירי הפירות עלה הרבה יותר באירופה ומדד מחירי הירקות דומה לעלייה באירופה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!