דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בנק ישראל השאיר את הריבית בשיעור של 0.1%

כצפוי, הוועדה המוניטרית החליטה שלא לעלות את הריבית מהרמה שנקבעה בראשית משבר הקורונה | לפי הודעת הבנק, הריבית הנמוכה צפויה להימשך לאורך זמן, "על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות ובהתאוששות הכלכלית מהמשבר"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש90)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון (צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

בנק ישראל הודיע היום (חמישי) כי הוא משאיר את הריבית ברמה של 0.1%, כפי שהיה צפוי. הריבית עומדת על רמה של 0.1% מאז תחילת משבר הקורונה, באפריל 2020. בין בנובמבר 2018 לאפריל 2020 עמדה הריבית על 0.25%, ולפני כן הייתה ברמה של 0.1% מאז מרץ 2015. זוהי הרמה הנמוכה ביותר בה הייתה הריבית בישראל אי פעם.

כחלק מהנימוק להשארת הריבית הנמוכה ציינו בבנק ישראל שמדד אוקטובר עלה ב-0.1%, והאינפלציה בשנים-עשר החודשים האחרונים ירדה ועומדת על 2.3%. לפי הבנק, "עד כה נרשמו העלאות ריבית בעולם רק במדינות בהן נרשמה חריגה ניכרת מיעד האינפלציה, בעוד שבישראל הציפיות מהשווקים מצויות בתוך תחום היעד ועפ"י תחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל ושל החזאים האינפלציה צפויה להיות נמוכה יותר בעוד 12 חודשים."

לפי הבנק, המדיניות המוניטרית המרחיבה, שמתבטאת בהשארת הריבית בשיעור נמוך, צפויה להימשך. "תהליך התאוששות המשק הישראלי מהמשבר נמשך. עם זאת, עדיין קיימים אתגרים לפעילות הכלכלית. לכן, הוועדה תמשיך לנהל מדיניות מוניטרית מרחיבה לאורך זמן, בהתאם לקצב הצמיחה והתעסוקה ותוואי האינפלציה. זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות ובהתאוששות הכלכלית מהמשבר, ולהבטיח המשך פעילותם התקינה של השווקים הפיננסים.

בהודעת הבנק צוין הייסוף החד בשער השקל, וסיום תכנית הרכישות של בנק ישראל בהיקף 30 מיליארדי דולר, עליה הכריזה הוועדה המוניטרית בתחילת השנה. הוועדה הדגישה כי "רף זה אינו רף עליון", כלומר תיתכן רכישת דולרים נוספים, והבנק ממשיך לפעול בהתאם למצב המשק ולהמשך הפעילות הכלכלית.

בבנק ציינו שהמשק הישראלי ממשיך בפעילות כלכלית רציפה ומתרחבת לצד נגיף הקורונה. אך בבנק מזהירים ש"עדיין קיימת מידה של אי-ודאות לגבי הפעילות הכלכלית במשק לטווח הבינוני", במיוחד באשר למצב שוק העבודה, ולנוכח קיומו של הסיכון למחזוריות של גלי תחלואה נוספים בארץ ובעולם.

לפי הבנק, נתוני שוק העבודה מעידים על "קושי מסוים בחזרת המשק לרמות התעסוקה והאבטלה שאפיינו אותו טרם המשבר". אמנם שיעור האבטלה הרחבה ירד לכ-7% בחודש אוקטובר, אך שיעור התעסוקה נותר יציב.

בנוסף ציינו בבנק את המשך מגמת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית, לצד התגברות הסימנים להאטה בקצב הצמיחה. "סביבת האינפלציה בעולם מוסיפה לעלות ולהיות גבוהה, אם כי הערכות הבנקים המרכזיים והחזאים במדינות המובילות הן שחלק משמעותי מהעלייה אינו צפוי להתמיד. בתוך כך, ההידוק המוניטרי בעולם נמשך."

זוהי הפעם הראשונה בה השתתפה פרופ' נעמי פלדמן בדיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, הגוף שקובע את גובה הריבית. פלדמן החליפה את פרופ' ראובן גרונאו, שהיה חבר בוועדה מיומה הראשון לפני עשור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!