דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאלג'יריה עד רוסיה: עובדים בעולם דורשים חופש התאגדות ובטיחות בעבודה

באלג'יריה מבקשים סולידריות וקוראים לשחרור מנהיג איגוד מקצועי מהכלא | ברוסיה תאונה במכרה פחם הרגה 54 אנשים | האיגודים המקצועיים בעולם קוראים לשוויון בין העובדים בעולם בנגישות לחיסונים

הפגנה למען בטיחותם של כורי פחם (צילום: Industriall)
הפגנה למען בטיחותם של כורי פחם (צילום: Industriall)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אלג'יריה: ראש איגוד התעשייה נעצר; קמפיין בינלאומי מתנהל לשחרורו

פעילי האיגודים המקצועיים באלג'יריה דורשים במשך שנים רבות הכרה בזכותם להתאגד. פעילי האיגודים מדוכאים, והדיכוי עלה לאחרונה שלב, כתגובת נגד להקמת התנועה הדמוקרטית היראק. ראשי האיגודים מפוטרים, משרדי האיגודים נסגרים בצווים משטרתיים ופעילים נכלאים בהאשמות שווא.

על רקע התנכלויות הממשלה, משטרת אלג'יריה עצרה ביוני את ראמזי דארדאר, מכונאי שנבחר לעמוד בראש איגוד עובדי התעשייה האלג'יראי (UAI), שמאגד את עובדי התעשייה ומסונף בעצמו לקונפדרציית האיגודים העצמאית COSYFOP. דארדאר מואשם בטרור ובפגיעה במורל הצבא והאומה בעקבות פרסומיו ברשתות החברתיות.

קמפיין בינלאומי קורא לארגון העבודה הבינלאומי להתערב ולדרוש מממשלת אלג'יריה לשחרר את דארדאר ולבטל את האישומים כנגדו. לקמפיין שותפים האיגוד המקצועי הבינלאומי של עובדי התעשייה בעולם ׳אינדסטריאול׳, איגוד עובדי המגזר הציבורי העולמי ופדרציית האיגודים הבינלאומית.

ממשלת אלג'יריה העבירה בתגובה את דארדאר לאגף הנידונים למוות, אף שעדיין לא נקבע מועד לתחילת משפטו. לפי הדיווחים, מצבו הגופני והנפשי מתדרדר מיום ליום.

הקמפיין קורא לממשלת אלג'יריה לשחררו באופן מיידי וללא תנאים, ולכבד את זכותם הדמוקרטית של העובדים להתאגד לפי הסטנדרטים הבינלאומיים של אמנות ארגון העבודה הבינלאומי.

לתמיכה בקמפיין

רוסיה: 51 עובדים נהרגו השבוע במכרה פחם

תאונה ברוסיה הובילה למותם של 46 כורי פחם ו-5 אנשי הצלה במכרה בשם ליסטוויאז'נאיה באזור סיביר.

התאונה אירעה ביום חמישי שעבר, והוכרזה כתאונת כריית הפחם החמורה ביותר ברוסיה בעשור האחרון. על פי הדיווחים, המכרה התמלא בעשן לאחר פיצוץ גז מתאן, והעובדים מתו מהרעלת פחמן חד-חמצני.

ביום התאונה הוצאו גופותיהם של 11 כורים. 35 עובדים עדיין נעדרים, ככל הנראה מתים, שכן פעולות החילוץ הופסקו עקב ריכוז גבוה של מתאן וסכנת פיצוץ. בזמן התאונה היו בתוך המכרה 285 בני אדם. 239 הצליחו לעלות אל פני השטח ו-64 מהם פונו לבית החולים.

מחלץ אחד, שהוכרז כמת, נמצא בחיים למחרת בבוקר. הוא מצא מקום עם אוויר פחות מזוהם שבו הוא היה מסוגל לשכב, ואז יצא קרוב יותר לפני השטח.

מנהל המכרה ושני מנהלים נוספים נעצרו בחשד להפרת כללי בטיחות תעשייתיים. גם מפקח המדינה הראשי המקומי של הגוף המפקח הטכני הרוסי, רוסטכנדזור, נעצר בחשד לרשלנות.

בעקבות התאונה, בודקות הרשויות אם המכרים עומדים בתקנות הבריאות והבטיחות. לפי משרד התובע באזור קמרובו, 31 מכרות נבדקו ביממה שאחרי התאונה. זוהו הפרות של בטיחות באש, היעדר דרכי מילוט מצוידות, תקלה בחיווט החשמל, אי-עריכת תדריכי בטיחות והערכת תנאי העבודה, אי-אספקת ציוד מגן אישי ובגדי עבודה והפרות של לוח הזמנים של העבודה והמנוחה.

"הטרגדיה הזו מזכירה לנו פעם נוספת שבטיחות וגיהות בעבודה צריכות להיות בעדיפות עליונה בכל פעולה", אמר מזכ"ל אינדסטריאול אטלה הוי, "במיוחד במקומות בסיכון גבוה כמו פעולות במכרה, כדי למנוע תאונות קטלניות בהמשך".

עובדים בעולם קוראים לשוויון עולמי בחיסוני קורונה

מועצת האיגודים הגלובליים (CGU) פרסמה שלשום (שני) קריאה דחופה לממשלות בנושא שוויון עולמי בחיסוני הקורונה ובציוד המגן. המועצה מייצגת יותר מ-200 מיליון עובדים מרחבי קונפדרציה האיגודים המקצועיים הבינלאומיים (ITUC) ופדרציות האיגודים העולמיים (GUFs), כולל הוועדה המייעצת של ארגון הOECD לאיגוד המקצועי (TUAC).

האיגודים הוסיפו שכמעט שנתיים להתפרצות הקורונה, העובדים הוכיחו שקיום המשק והחברה תלוי בהם. עוד נכתב שהעובדים בעולם הגלובאלי מסכנים את עצמם באופן יומיומי כדי להגן על חייהם, פרנסתם והכלכלה העולמית. העובדים הניעו התקדמות יוצאת דופן במדע וברפואה עם הפיתוח המהיר של בדיקות קורונה, טיפולים, תרופות, מכשור רפואי, ציוד מגן אישי והכי חשוב, חיסונים. למרות זאת, לדבריהם, אין שוויון בעולם בהגנה על עובדים מפני הקורונה.

"הזכות הבסיסית למקום עבודה בטוח אפשרית רק עם גישה אל חיסון, ללא קשר למקום מגוריו", נכתב בהצהרה. "אי-הבטחת שוויון עולמי בגישה לחיסונים וטיפולים מהווה איום קיומי על בטיחות העובדים, ומשפיע לרעה על זכויות האדם לרבות הזכות לחיים, הזכות לבריאות ברמה הגבוהה ביותר, הזכות ליהנות מהיתרונות של הקידמה המדעית והזכות להתפתחות".

קרן המטבע העולמית הזהירה שאי-הגברת מאמצי החיסון עלולה לעצור את ההתאוששות ולהוביל להפסדי תוצר עולמי של 5.3 טריליון דולר בחמש השנים הקרובות. דחיית חיסון יעיל בעולם רק תאריך את מגפת הקורונה ותגרור משברים כלכליים עתידיים.

האיגודים הצהירו שהם מתנגדים לפער הגס בין מדינות מתפתחות למפותחות בתחום הגישה וההפצה השוויונית של מוצרי בריאות וטכנולוגיות קורונה, כולל חיסונים, אבחון, מכשירים, ציוד מגן אישי ותרופות.

המועצה הביעה תמיכה בקמפיינים של האיגודים המקצועיים והחברה האזרחית ברחבי העולם למען ויתור זמני על כללי הקניין הרוחני של ארגון הסחר העולמי במהלך מגפת הקורונה.

ההצהרה המלאה

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!