דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

הממשלה אישרה: תלמידי היסודי והגנים יידרשו לבדיקה ביתית בחזרה מחופשת חנוכה

הרשויות המקומיות חילקו מאות אלפי ערכות להורים, שנדרשים לבדוק את ילדיהם ב-24 השעות שלפני החזרה ללימודים | מנהלות בתי הספר והגננות לא יורשו להכניס תלמידים בלי אישור הורה על ביצוע הבדיקה וקבלת תוצאה שלילית

בדיקת קורונה מהירה (צילום: דוברות מד"א)
בדיקת קורונה מהירה (צילום: דוברות מד"א)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה תקנות שמחייבות הורים לתלמידי יסודי וילדי גנים לבדוק את ילדיהם בבדיקת קורונה ביתית כתנאי לחזרה ללימודים מחר (שלישי).

חלוקת מאות אלפי הערכות החלה בשבוע שעבר. חלק מהתלמידים קיבלו אותן כשיצאו לחופש בשני, ובחלק מהרשויות המקומיות נפתחו מוקדי חלוקה וההורים הוזמנו לקחת את ערכות הבדיקה לילדיהם.

לפי התקנות, מנהלי בתי ספר וגננות שבהם יצאו התלמידים לחופשת חנוכה, לא יאפשרו להכניס למוסד החינוכי ילדים ללא אישור הורים על ביצוע הבדיקה. התקנות יהיו בתוקף מחר וביום רביעי, כלומר, תלמיד שלא יגיע ללימודים בשלישי ויגיע ללימודים ברביעי, יידרש להציג בדיקה שבוצעה ב-24 השעות לפני שהגיע לבית הספר. בנוסף נקבע שאם תלמיד הגיע למוסד ויש קושי להחזיר אותו הביתה באופן מיידי, הוא ישהה במתחם נפרד משאר הילדים.

התקנות חלות על תלמידי גנים שבאחריות משרד החינוך ותלמידי כיתות א' עד ו', וכוללות גם פעילות של צהרונים. עם זאת, תלמידים בעלי תו ירוק בתוקף יהיו פטורים מהבדיקה, וגם ילדים עם תעודת נכה תלמידים מהחינוך המיוחד שפטורים מביצוע בדיקות. תלמידי יסודי שקיבלו חיסון לקורונה עדיין נדרשים לבדיקה, מכיוון שהם עדיין לא השלימו חיסון שני ולכן אינם זכאים לתו הירוק.

בדומה לפעמים הקודמות, ההורים מתבקשים לבצע את הבדיקה בטווח של 24 שעות לפני החזרה ללימודים ולדווח על כך בפורטל משרד החינוך או בטופס בחתימתם. תלמיד שנמצא חיובי בבדיקה נדרש לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד עד לקבלת התוצאה.

במשרד החינוך לא חיכו לאישור התקנות, ובהודעה להורים על המבצע באתר המשרד נכתב כבר בשבוע שעבר שביצוע הבדיקה הוא חובה על מנת לחזור ללימודים בגן או בבית הספר. בפעם הקודמת שבה ניסו בממשלה להתנות חזרה ללימודים בביצוע בדיקה ביתית, בחזרה מחופשת סוכות, הם נתקלו בהתנגדויות חריפות. חלק מחברי ועדת החינוך בכנסת שבסמכותם לאשר את התקנות, וכן הסתדרות המורים, התנגדו לכך שהבדיקות יהיו חובה.

בחזרה מסוכות מחו בהסתדרות המורים על כך שמנהלי בית הספר והגננות הוגדרו כאחראים למנוע כניסה של ילדים שלא נבדקו. לטענתם, מדובר בסתירה לתפקידם החינוכי, והם נעדרי כלים למנוע בפועל כניסה של ילדים ולשם כך נדרש גורם אחר כמו פקח של הרשות המקומית. בסופו של דבר התקנות אושרו, אך הסתדרות המורים הודיעה שמנהלי בתי הספר לא יאכפו אותן.

מאז החזרה מסוכות מונו ב-96% מבתי הספר נאמני קורונה שהם עובדים של הרשות המקומית, ואחראים על אכיפת נהלי הקורונה בבית הספר ושליחת תלמידים או אנשי צוות לבידוד. אך בגני הילדים מדובר בנאמן קורונה אזורי, כלומר, אם התקנות יאושרו, הגננות עדיין יצטרכו להרחיק מהגן ילדים ללא הצהרה שנבדקו.

המבצע הראשון היה רשות, השני חובה

המבצע ההמוני לבדיקות אנטיגן לתלמידים נערך בפעם השלישית, במטרה לאתר תלמידים שנדבקו בקורונה לפני שהם חוזרים ללימודים ולמנוע הדבקות ובידודים במוסדות החינוך. הפעם הראשונה היתה ב-1 בספטמבר, לכלל התלמידים, גם בבתי הספר היסודיים וגם בתיכונים, וגם בגני הילדים. מבצע זה היה וולונטרי ולא עוגן בתקנות. בשטח, חלק מבתי הספר התייחסו אליו כחובה. רק בפעם השנייה, בחזרה מחופש סוכות, נקבע בתקנות שהבדיקות הן תנאי לחזרה לבית הספר. בישיבת קבינט הקורונה לפני כשבועיים הנחה רה"מ בנט להיערך למבצע אנטיגן שלישי לאחר חנוכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!