דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל הפרישה

סבתא, לכי לעבוד / הארגונים העסקיים מתנגדים להעלאת גיל הפרישה לנשים

לפי הודעה שהוציאה נשיאות הארגונים העסקיים, המעסיקים לא יתנו את ידם למהלך שלא מכיל פתרונות אמתיים וברי קיימה לנשים לפני גיל הפרישה, ובעיקר לנשים במקצועות שוחקים.

המלצות הוועדה כפי שהוצגו לא נותנות מענה לאוכלוסיית הנשים הנפגעת כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה (תמונת ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).
המלצות הוועדה כפי שהוצגו לא נותנות מענה לאוכלוסיית הנשים הנפגעת כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה (תמונת ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: יוסי זמיר / פלאש 90).

נשיאות הארגונים העסקיים – ארגון הגג של ארגוני המעבידים בישראל בו חברים בין היתר התאחדות התעשיינים, התאחדות בוני הארץ והתאחדות האיכרים – הודיעה היום (שני) כי היא מתנגדת באופן נחרץ להמלצות הוועדה להעלאת גיל הפרישה לנשים.  לטענתם, המלצות הוועדה כפי שהוצגו לא נותנות מענה לאוכלוסיית הנשים הנפגעת כתוצאה מהעלאת גיל הפרישה, ובמיוחד לנשים בעלות מקצועות שוחקים וגם לא למעסיקים. תוצאת הדברים לו תתקבלנה המלצות הוועדה, מזהירים ארגוני המעסיקים, תהיה פגיעה נוספת בפריון.

לדברי ההודעה, המעסיקים דורשים כי יינתנו פתרונות אמתיים לנשים שעובדות במקצועות שוחקים שרוצות לצאת לפרישה מוקדמת (פנסיית גישור), בדיוק כפי שאמור היה לקרות כאשר הוחלט לפני יותר מעשור על העלאת גיל הפנסיה לגברים והוסכם בין נשיא התעשיינים, לשר האוצר על הקמת הקרן למקצועות שוחקים שאמורה הייתה לתת פנסיית גישור לאנשים שרוצים לצאת לפרישה מוקדמת וכן הכשרות מקצועיות – אנשי משרד האוצר התנגדו להקמת הקרן במשך שש שנים, ולבסוף כאשר יצאה לדרך, הוכתבו על ידי האוצר תנאים בלתי הגיוניים וכתוצאה מכך לא מתאפשרת היציאה לפנסייה מוקדמת ולראייה עד היום יצאו לפנסיה מוקדמת אך ורק 11 אנשים, לעומת זאת ביצעה הקרן במשך שלוש שנות קיומה כ – 20,000 הכשרות מקצועיות.

"אנו קוראים לתיקון התנאים הבעייתיים בכל הקשור לפנסיית גישור בקרן מעגלים, בכך נפתח את הדלת למאות ואלפי אנשים אשר עובדים במקצוע שוחק ורוצים לצאת לפרישה מוקדמת ואינם מצליחים לקבל את המגיע להם מהמדינה", סיכמו המעסיקים את הודעתם.

כזכור, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הביע אף הוא את התנגדותו להמלצות הוועדה. אתמול (ראשון) הודיע ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון שמסקנות הדו"ח להעלאת גיל הפרישה לנשים שיוגשו בקרוב למשרד האוצר אינן מקובלות עליו, וכי הוא קורא לשר שלא לאמץ אותן.  יו"ר ההסתדרות אמר כי הדו"ח לא מייצר איזונים נכונים להגנה על ציבור עובדות מוחלשות וכי עמדה זו נמסרה גם על-ידי פרופ' רות בן ישראל, אשר ייצגה את ההסתדרות בוועדה. עוד הוסיף ניסנקורן כי לא ייתן יד להעלאת גיל הפרישה כל עוד לא השתכנע שציבור נשים גדול לא מושלך לעת זקנה ללא פתרון ראוי.

הוועדה צפויה להגיש בקרוב את המלצותיה לפיהן יעלה גיל הפרישה לנשים ל-64 באופן הדרגתי עד שנת 2028. בהמשך יעלה גיל הפרישה בשני שלבים נוספים, עד גיל 65 ולאחר מכן במנגנון הצמדה לתוחלת החיים. במקביל יותקנו מנגנוני סיוע להשמת נשים מבוגרות בעבודה. נציגת ההסתדרות בוועדה, פרופ' רות בן ישראל התנגדה, כאמור למסקנות אלו בטענה כי אינן כוללות התמודדות הולמת עם הפגיעה הצפויה בנשים עקב ההחלטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!