דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הטניסאית פנג שוואי מכחישה שהוטרדה מינית, ארגון הטניס העולמי: "עדיין מודאגים"

בסרטון שפורסם בסינגפור טוענת הטניסאית הסינית שהפרשה "הובנה לא נכון" | ארגון ה-WTA שהשבית את הטורנירים בסין: "נשארים איתנים בקריאה לחקירה מלאה, הוגנת ושקופה, ללא צנזורה"

הטניסאית הסינית פנג שוואי (צילום: AP Photo/Michel Euler, File)
הטניסאית הסינית פנג שוואי (צילום: AP Photo/Michel Euler, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית הסינית פנג שוואי אמרה אתמול (ראשון) בראיון לכלי תקשורת בסינגפור שמעולם לא האשימה מישהו בתקיפה מינית, ושהפוסט ברשת החברתית שפרסמה בתחילת החודש שעבר הובן לא נכון. ארגון הטניס לנשים (WTA), שבתחילת החודש הודיע ​​כי ישבית את הטורנירים בסין עקב חששות מהטיפול בטניסאית ובטיחותם של שחקנים אחרים, המשיך לקרוא לחקירה.

כזכור, בשבועות האחרונים פנג עוררה סערה עולמית, אחרי שטענה כי סגן ראש ממשלת סין לשעבר, ג'אנג גאולי, תקף אותה מינית בעבר. לאחר הפוסט הזה, היא נעדרה מעיני הציבור במשך כמעט שלושה שבועות.

"ראשית, אני רוצה להדגיש נקודה אחת שהיא חשובה ביותר, מעולם לא אמרתי או כתבתי שמישהו תקף אותי מינית, אני חייבת להדגיש את הנקודה הזו בבירור", אמר פנג בסרטון שפרסם "ליאנה זאובאו", כלי תקשורת בסינגפור. זו למעשה הפעם הראשונה שבה התייחסה לעניין במצלמה בפומבי. היא דיברה במהלך תחרות סקי קרוס קאנטרי בשנחאי, על רקע ההכנות של סין לאירוח אולימפיאדת החורף.

היא אמרה שהפוסט שלה ב-Weibo, רשת חברתית סינית שמהווה תחליף לטוויטר, שהוסר במהירות, הוא "עניין פרטי". שוואי אמרה בסרטון: "לאנשים יש הרבה אי הבנות" לגבי הפוסט שלה בווייבו. היא לא פירטה. היא גם אמרה שהיא מתגוררת בבית בבייג'ינג ללא פיקוח. בסרטון היא לא נשאלה על ג'אנג ולא הזכירה אותו.

זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה פנג נראית בציבור מאז הפרשה, והיא אף שוחחה בעבר עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, אבל עד עתה נראתה בציבור רק בתיווך סיני, ועדיין לא שוחחה עם כלי תקשורת מהמערב. כצפוי, החשד הוא שגם הדברים האלה הם לא אמינים.

"שוב היה טוב לראות את פנג בסביבה ציבורית ואנחנו בהחלט מקווים שהיא בסדר", נמסר מה-WTA, "כפי שהצהרנו בעקביות, ההופעות הללו אינן מקלות או מתייחסות לדאגות המשמעותיות של ה-WTA לגבי רווחתה ויכולתה לתקשר ללא צנזורה או כפייה. אנחנו נשארים איתנים בקריאה שלנו לחקירה מלאה, הוגנת ושקופה, ללא צנזורה, על טענתה על תקיפה מינית, שהיא הנושא שהוליד את החשש הראשוני שלנו".

סין לא הגיבה ישירות על הפוסט הראשוני של פנג, אך אמרה לאחר המהלך של ה-WTA להשעות טורנירים בסין כי היא "מתנגדת לפוליטיזציה של הספורט". ג'אנג מעולם לא הגיב על הנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!