דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

חיסכון של מאות שקלים בשנה למשפחה: מחירי השימוש בטלפון הקווי צפויים לרדת ב-40%

משרד התקשורת הודיע על הורדת מחירי הטלפונים הנייחים, אחרי שהיו קבועים במשך 18 שנים | התשלום החודשי למשפחה צפוי לרדת מ-60-50 שקלים ל-40-30 שקלים בממוצע

שר התקשורת יועז הנדל ומנכ"לית משרדו לירן אבישר בן חורין (צילום: דוברות משרד התקשורת)
שר התקשורת יועז הנדל ומנכ"לית משרדו לירן אבישר בן חורין (צילום: דוברות משרד התקשורת)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מחירי הטלפוניה של בזק ייחתכו ב-40%, כך הודיע היום (רביעי) משרד התקשורת. ההודעה גרמה לירידות בשווי מניית בזק ובעלות השליטה בה. משרד התקשורת משנה כיוון ושומר על המדיניות הוותיקה של פיקוח מחירים תוך הורדה דרמטית בתעריף.

שר התקשורת יועז הנדל חתם הבוקר על ההחלטה. להערכת המשרד מדובר בירידת מצרפית של כ-40% בהכנסות, שעשויה לחסוך ל-1.4 מיליון מנויי השירות מאות שקלים בשנה. מניית בזק נסחרת בירידה מתונה של כ-1% בצהריים.

הנדל אמר: "היום אנחנו מתקנים עיוות צרכני מתמשך בשוק הטלפון הביתי. לאחר שלא עודכנו התעריפים של הטלפון הקווי במשך 18 שנים, אנחנו מודיעים היום על הפחתה משמעותית והתאמה לצורכי השוק. השימוש בטלפון הנייח הולך ופוחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח כ-1.4 מיליון מנויים.

"מי שבעיקר משלם את המחיר הם המגזר החרדי ואוכלוסיית הגיל השלישי שעדיין עושה שימוש משמעותי בטלפון הביתי. הרפורמה תפחית את התשלום החודשי של המנויים בכ-40%, וצפויה להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה".

משרד התקשורת פרסם הבוקר את החלטתו בשימוע תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק. לפי המשרד, המהלך יחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה, ויוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-60-50 שקלים ל-40-30 שקלים בממוצע. עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה), שמצביעה על רווחיות חריגה לבזק שאינה מגולגלת לצרכן.

תעריפי בזק כיום הם תעריפים קבועים: דמי השימוש הם 49.5 שקלים, שיחה לנייח עולה 6 אגורות לדקה, ושיחה לנייד 11 אגורות לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון, מ-1 באפריל 2022, התשלום החודשי הקבוע יופחת ל-35 שקלים (כולל מע"מ). בשלב השני, מ-1 ביולי 2023, התשלום הקבוע יירד ל-24.36 כולל מע"מ, ושיחה לנייח תעלה 1.4 אגורות לדקה, ושיחה לנייד תעלה 7.4 אגורות לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו ייקבעו כמחירי מקסימום לצרכן.

בבזק טענו בשימוע שגם אם יש להוריד את מחיר הטלפוניה, עליו לעמוד על מחיר גבוה בהרבה מזה שהוחלט עליו לבסוף. גרונאו ורז-דרור דחו את טענותיה של בזק, והותירו את המחיר דומה למה שנקבע בשימוע בדצמבר 2020, אבל הזמן שחלף, לצד דחיית תחולת המחירים החדשים בשני שלבים כמענה לבקשת בזק, יעניקו לבזק הכנסות נוספות של מאות מיליוני שקלים, שמשרד התקשורת סבור שהם בבחינת רווחיות עודפת וחסרת הצדקה.

המשרד לא קבע מנגנון עדכון לתעריפים אלו, אבל לראשונה המחיר ישונה ממחיר קבוע, למחיר מירבי, כך שבזק תוכל מיוזמתה להוריד מחיר, מה שהיה אסור עליה עד כה.

תגובת בזק לא נמסרה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!