דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״הסולידריות של העובדים ניצחה״: סכסוך העבודה ב״קלוגס״ הסתיים

ההסכם הקיבוצי שמקיף כ-1,400 עובדים כולל עליית שכר מיידית, מנגנון קביעות שקוף והתחייבות לאי סגירת מפעלים | גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הביע תמיכה במאבק שנמשך למעלה מחודשיים

מפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)
מפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת דגני הבוקר קלוגס הצביעו בעד קבלת ההסכם הקיבוצי שנחתם בין איגוד עובדי האפייה, הקונדיטוריה, תעשיית הטבק וטחנות הקמח (BCTGM) להנהלת החברה. בכך נסתיימה השביתה בת הלמעלה מחודשיים.ההסכם שמקיף כ-1,400 עובדים במתקנים השונים של החברה, נחתם למשך חמש שנים. הוא כלל תוספות שכר מיידיות, עצירת הכוונה ליצור הפרדה בין דורות עובדים בעלי זכויות שונות, מנגנון קביעות שקוף, התחייבות החברה להמנע מלסגור מפעלים עד אוקטובר 2026, עליה משמעותית בהפרשות הפנסיוניות ועליות שכר המוצמדות לעליות ביוקר המחיה.

ההסכם החדש משמר גם את ביטוח הבריאות של העובדים. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הביע תמיכה בעובדים השובתים והתבטא כנגד ניסיונות החברה לשבור את השביתה.העובדים במפעלים  בבאטל קריק, מישיגן; אומהה, נברסקה; לנקסטר, פנסילבניה; וממפיס, טנסי, המייצרים את כל מותגי הדגנים המוכרים של החברה, שבתו ברצף מאז ה-5 באוקטובר. מוקדם יותר החודש, דחו העובדים בהצבעה טיוטת הסכם קיבוצי עם הישגים פחותים. עובדי החברה החזיקו מעמד זמן רב, בין היתר על רקע המחסור המתמשך בעובדים ותופעת 'ההתפטרות הגדולה' בארה"ב שנתנו להם מנוף למשא ומתן והקשו על החברה לשכור עובדים חלופיים שישברו את שביתתם. ניסיונות של החברה לעשות זאת – הובילו לקמפיין וירטואלי בו נשלחו למשרדי החברה אלפי קורות חיים מזוייפים כצעד תמיכה בעובדים השובתים."חברינו השובתים במפעלי קלוגס עמדו באומץ על זכויותיהם והקריבו הרבה כדי להגיע להסכם עבודה הוגן"' אמר נשיא איגוד BCTGM, אנתוני שלטון. "ההסכם שהושג מביא הישגים ואיננו כולל כל ויתורים. "האיגוד שלנו כולו מודה ומוכיר את החברים בקלוגס. ממשמרת מחאה אחת לאחרת, חברי האיגוד בקלוגס עמדו איתן ולא נרתעו במאבק הזה, כשהם מעוררים השראה בדורות של עובדי ברחבי העולם שנתמלאו אנרגיה מגילוי האומץ שלהם לקום ולהיאבק ולא ליסוג אפילו פעם אחת". שלטון הודה גם לפדרציית האיגודים המקצועיים האמריקנית (AFL-CIO) ולנשיאתה ליז שולר על תמיכתם בעובדים השובתים, וכן לאיגודים המקצועיים ברחבי העולם שהביעו תמיכה בעובדים. "הסולידריות הייתה נחוצה עבור ניצחון זה של העובדים". "אנחנו שמחים שהגענו להסכם שמחזיר את עובדי תעשיית הדגנים שלנו לעבודה", מסר מנכ"ל קלוגס סטיב קהיליין בהצהרה לתקשורת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!