דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין לעבודה אסר על 'תן ביס' לפטר את יו"ר הוועד: "מדובר בשלב קריטי בהתארגנות"

נשיאת בית הדין לעבודה בתל אביב קבעה שהיו"ר אדם שטיינר ימשיך להגיש משמרות, וחייבה את החברה לשבץ אותו לעבודה | יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד: "במקום לשבת למשא ומתן בתום לב ולטפל בבעיות שמעלים השליחים, ממשיכה ההנהלה למשוך זמן בבתי משפט"

שליחי תן ביס בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שליחי תן ביס בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

צו מניעה זמני שאוסר על תן ביס לפטר את יו"ר ועד העובדים אדם שטיינר הוצא אתמול (שלישי) על ידי נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב השופטת הדס יהלום. עוד קבעה הנשיאה ששטיינר ימשיך להגיש משמרות, והחברה תמשיך לשבץ אותו לעבודה בהתאם.

עובדי תן ביס התארגנו באוקטובר 2020 במסגרת ההסתדרות, שהודיעה עוד באותו היום על יציגות בחברה. עם זאת, החברה סירבה להכיר בהתארגנות עובדיה וניהלה הליך משפטי ממושך ומורכב בבית הדין. באוגוסט 2021 ניתן פסק דין של בית הדין לעבודה שקבע שההסתדרות היא ארגון עובדים יציג בחברה, והחברה פגעה ביו"ר ועד העובדים בשל ההתארגנות. בית הדין אף השית על החברה תשלום פיצויים על סך 80 אלף שקלים בגין הפגיעות בהתארגנות.

תן ביס מיאנה להשלים עם פסק הדין וערערה עליו לבית הדין הארצי לעבודה, שם טענה, בין היתר, שיש להפחית את הפיצוי שהושת מכיוון שלא נקטה הליכי פיטורים נגד יו"ר הוועד. במקביל, בעוד הצדדים ממתינים לפסק הדין בנוגע לערעור, ניסתה החברה לפטר בכל זאת את יו"ר הוועד, ימים ספורים לאחר הדיון ובתקופה הרגישה ביותר בחיי ההתארגנות. בעקבות כך, עתרה ההסתדרות לבית הדין בבקשה בהולה למנוע את פיטוריו.

הבקשה נדונה שוב בפני נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת הדס יהלום, שהוציאה אתמול כאמור את צו המניעה הזמני שאוסר את פיטורי יו"ר הוועד. "לא ניתן להתעלם מהעובדה שאנחנו מצויים בשלב שבו ניתן פסק דין של בית הדין האזורי            שמכיר בהתארגנות העובדים, ושקיים ערעור תלוי ועומד בבית הדין הארצי והצדדים ממתינים לפסק דין. מדובר בשלב קריטי בהתארגנות", כתבה השופטת יהלום.

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר: ״אנחנו שמחים מאד שבית הדין פסק את הברור מאליו: אסור לפגוע בעובדים שמובילים התארגנות. בטח התארגנות צודקת של עובדים צעירים ומוחלשים כעובדי תן ביס, שנאבקים כבר יותר משנה על זכותם להתאגדות ולשיפור תנאי עבודתם. ההסתדרות תמשיך להגן על זכות ההתאגדות בכל מקום, ובתן ביס ביתר שאת".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד, אורי מתוקי: "יותר משנה אחרי הכרזת היציגות, ממשיכה תן ביס בפעולתה לנסות לסכל את התארגנות העובדים. במקום לשבת למשא ומתן בתום לב ולטפל בבעיות שמעלים השליחים, כמו בטיחות בחורף ובכלל, זכויות סוציאליות ועוד, ממשיכה ההנהלה למשוך זמן בבתי משפט. אנחנו נמשיך להיות הגב לעובדים הצעירים בישראל".

את ההסתדרות ייצגו בדיון עורכות הדין ענת גוטמן ועדי גולן. גוטמן, היועצת המשפטית לאגף להתאגדות עובדים סיכמה: "מדובר בהחלטה חשובה לכלל עובדי ענף השליחויות. התארגנות שליחי תן ביס היא התארגנות פורצת דרך וחדשנית בענף שלא הכיר עד כה התארגנויות עובדים.

"השליחים בענף הזה, שמבוסס ברובו על כלכלת פלטפורמה, מועסקים לרוב כעובדים בודדים שלא מכירים זה את זה, ומעולם לא חוו את יתרונות העבודה המאורגנת. חשיבות ההחלטה היא בעצם ההכרה שצריך לתת להתארגנות הזו הזדמנות ולחזק אותה, והחלטת בית הדין שמנעה את פיטוריו של יו"ר הוועד נועדה בדיוק לכך".

מתן ביס נמסר בתגובה: ״בית הדין קבע בפרוש כי יו"ר ועד הפעולה לא עמד בתנאי חוזה העבודה ולא הצליח לתת הסבר מניח את הדעת לטענות שהועלו כלפיו בעניין השבועות הרבים שבהם לא עמד בדרישות המינימליות של מקום העבודה. נדגיש כי מדובר בהחלטה זמנית בלבד. בית הדין נתן לו אפשרות נוספת להסביר חלק מההפרות בהליך העיקרי שיתקיים בסוף חודש ינואר. יצוין כי בשום שלב בפסק הדין לא התקבלה טענת ההסתדרות לפיה הוא פוטר כתוצאה מהתנכלות על רק היותו פעיל בוועד העובדים".

את חברת תן ביס ייצגה עורכת הדין דפנה שמואלביץ'.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!