דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג׳וקוביץ׳ לאחר שזכה בערעור: "רוצה להישאר ולהתחרות באליפות אוסטרליה"

הטניסאי הבכיר בעולם, שלא חוסן נגד קורונה, שוחרר מהמעצר בבית המלון אחרי שבית הדין קיבל את טענותיו | בסרביה דיווחו שנעצר בשנית על ידי המשטרה האוסטרלית | ג'וקוביץ': "טסתי לכאן כדי לשחק באחד האירועים הכי חשובים"

נובאק ג'וקוביץ' זוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס 2021 (צילום: AP Photo/Andy Brownbill)
נובאק ג'וקוביץ' זוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס 2021 (צילום: AP Photo/Andy Brownbill)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נובאק ג'וקוביץ' זכה הבוקר (שני) בערעור שלו נגד ההחלטה של ממשלת אוסטרליה לבטל לו את אשרת הכניסה, ויוכל להשתתף באליפות אוסטרליה בטניס שתתחיל ב-17 בינואר. אבל הסערה סביבו מסרבת לשכוך, בסרביה דיווחו שהטניסאי מספר 1 בעולם נעצר בשנית על ידי משטרת אוסטרליה. הטענה הוכחשה על ידי האוסטרלים, אבל גררה שורה של תגובות נסערות.

ג’וקוביץ’ הגיב בטוויטר לסערה: “אני שמח ואסיר תודה על כך שהשופט ביטל את הסרת הוויזה שלי. למרות מה שקרה, אני רוצה להישאר ולנסות להתחרות באליפות אוסטרליה. אני מרוכז רק בזה, טסתי לכאן כדי לשחק באחד האירועים הכי חשובים שיש מול המעריצים המדהימים. כרגע אני לא יכול לומר יותר, אבל תודה לכל מי שעודד אותי”.

על פי הדיווחים, הטניסאי עזב את משרד עורכי דינו מלווה בשוטרים, לאחר מספר דקות מפגינים החלו לטפס על הרכב שלו והתעמתו עם השוטרים במקום פיזית. המשטרה הגיבה בריסוס גז פלפל ופיזרה את ההפגנה.

הטניסאי הסרבי, שלא חוסן נגד קורונה, נשלח בשבוע שעבר למעצר בבית מלון במלבורן, משום שלא הציג מסמך רשמי שאישר שהוא פטור מחיסון. ראש הממשלה, סקוט מוריסון, הבהיר שאם הסרבי לא יציג מסמך רשמי המאשר כי יש לו פטור מקבלת חיסון, הוא ישוב למדינתו. "ג’וקוביץ’ לא ראוי ליחס מיוחד מאנשים אחרים”, אמר במסיבת העיתונאים.

ההחלטה לאשר לטניסאי הסרבי להיכנס למדינה לטובת הטורניר, חרף העובדה שהוא לא הצהיר על הסטטוס החיסוני שלו, הובילה לביקורת ציבורית רחבה במדינה, בה 90% מבני ה-16 ומעלה קיבלו שני חיסונים. ג'וקוביץ' סירב להצהיר בנוגע לשאלה האם הוא מחוסן ולא פעם גם דיבר בגנות חובת החיסון.

מעריץ סרבי של נובאק ג'וקוביץ' מפגין בשדה התעופה במלבורן (צילום: AP Photo/Hamish Blair))
מעריץ סרבי של נובאק ג'וקוביץ' מפגין בשדה התעופה במלבורן (צילום: AP Photo/Hamish Blair))

אביו של נובאק, סרדיאן ג'וקוביץ', אמר לתקשורת המקומית: “נובאק נמצא כרגע בחדר שאף אחד לא יכול להיכנס אליו ומול החדר יש שני שוטרים ששומרים עליו. הוא כבר כמה שעות מוחזק שם בשבי, אם הוא לא ייצא בקרוב אנחנו נצא לרחובות”. בנוסף, ניקולה סלקוביץ’, שר החוץ של סרביה, פנה לשגריר באוסטרליה בנושא.

במידה שיורשה לשחק בסופו של דבר, המדורג 1 בעולם, שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה בשלוש השנים האחרונות, ינסה להניף את הגביע בפעם הרביעית ברציפות ולהפוך לטניסאי הראשון שזוכה ב-21 תארי גרנד סלאם. במידה והתרחיש הזה יתממש, יעקוף ג'וקוביץ' את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר שמחזיקים כמותו ב-20 כאלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!