דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נובאק ג'וקוביץ' מודה: "סיפקתי מסמכים שגויים, מתנצל על הטעות"

הטניסאי הבכיר בעולם, שלא חוסן נגד קורונה, הבהיר בפוסט מדוע לא שהה בבידוד לאחר שטען שנדבק בקורונה: "הדבר נעשה בגלל טעות של הסוכן שלי" | באוסטרליה עשויים להשתמש בזה כנגדו ולעצור אותו מחדש

הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה הפתוחה (צילום: AP Photo/Andy Brownbill)
הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה הפתוחה (צילום: AP Photo/Andy Brownbill)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' פרסם הלילה (בין שלישי לרביעי) הצהרה שבה ניסה להסביר מדוע לא שהה בבידוד לאחר שטען שנדבק בקורונה בחודש דצמבר. ההצהרה מגיעה יומיים לאחר שהטניסאי הבכיר בעולם, שלא חוסן נגד קורונה, שוחרר מהמעצר בבית המלון אחרי שבית הדין באוסטרליה קיבל את טענותיו.

לדבריו, בעיית הכניסה לאוסטרליה קרתה בגלל טעות שעשה הסוכן שלו בעת שמילא את טופס הצהרת הכניסה למדינה. ג'וקוביץ' מספר כי ב-14 בדצמבר הוא השתתף במשחק כדורסל בבלגרד, שלאחריו התברר כי חלק מהאנשים שהשתתפו בו חלו בקורונה. לדבריו, ב-16 בדצמבר הוא עשה בדיקת אנטיגן שיצאה שלילית, זאת בנוסף לבדיקת PCR שהתוצאה שלה (החיובית) הגיעה רק לאחר אירוע נוסף שבו הוא השתתף למחרת.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Novak Djokovic (@djokernole)

ג'וקוביץ' מספר שהחליט להשתתף בריאיון שנקבע מבעוד מועד לעיתון ל'אקיפ' הצרפתי ב-18 בדצמבר: "ביטלתי את כל האירועים האחרים מלבד אותו ריאיון", ציין. "חשתי מחויבות לכך כי לא רציתי לאכזב את העיתונאי. אבל וידאתי שנשמור על מרחק אחד מהשני. עטיתי מסכה לכל אורך הראיון, למעט הרגע שבו הצטלמנו לצורך הכתבה".

"בנוגע לבעיה עם מסמכי הנסיעה שלי", כתב הטניסאי, "הם מולאו על ידי חברי הצוות שלי בשמי – והסוכן שלי התנצל בפני הפקידים על כך שבטעות סומנה המשבצת הלא נכונה בתשובה על השאלה אם ביקרתי במדינות אחרות קודם הגעתי אוסטרליה".

כעת, ההחלטה אם להשאיר את הטניסאי הסרבי במדינה עברה לידי שר הפנים האוסטרלי, אלכס הוק. למרות החלטת בית המשפט, השר יכול להחליט לבטל את הוויזה של ג'וקוביץ' ולמעשה למנוע מהטניסאי מספר 1 בעולם להשתתף בתחרות שנפתחת ב-17 בינואר. "אני רוצה להדגיש שניסיתי מאוד לשמור על שלומם של כל האנשים ולבצע את החובה שלי לעבור בדיקה", כתב ג'וקוביץ' בחשבון האינסטגרם שלו.

ההצהרה הצליחה לעצבן מהר מאוד את האוסטרלים, שעשויים להשתמש נגדו בפרטי המידע שהוא סיפק ולהעיף אותו בכל זאת מהמדינה. משרד הפנים האוסטרלי עדכן שעורכי דינו של הטניסאי העבירו מידע רב נוסף שעשוי להשפיע על ההחלטה אם לבטל לו את הוויזה.

במידה שיורשה לשחק בסופו של דבר, המדורג 1 בעולם, שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה בשלוש השנים האחרונות, ינסה להניף את הגביע בפעם הרביעית ברציפות ולהפוך לטניסאי הראשון שזוכה ב-21 תארי גרנד סלאם. במידה והתרחיש הזה יתממש, יעקוף ג'וקוביץ' את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר שמחזיקים כמותו ב-20 כאלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!