דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
21.7°תל אביב
  • 18.4°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 19.1°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חלוצה ומנתחת: כוכבת נבחרת דנמרק נאדיה נדים משלבת בין כדורגל לרפואה

נדים (34) שהגיעה בילדותה לדנמרק כפליטה מאפגניסטן, היא אחת השחקניות המוכרות בעולם והחלה בשבוע שעבר את התמחותה כרופאה-מנתחת | בראיון ל'גרדיאן' היא מספרת: "בחדר הניתוח אני מרגישה את אותו האדרנלין כמו להבקיע שער"

נאדיה נדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images)
נאדיה נדים במדי נבחרת דנמרק (צילום: Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נאדיה נדים, חלוצת נבחרת דנמרק בכדורגל וראסינג לואיוויל מליגת הנשים בארה"ב (NWSL), סיימה את לימודי הרפואה בארה"ב והחלה בשבוע שעבר את התמחותה כרופאה-מנתחת. נדים (34) שהגיעה לדנמרק כילדה מאפגניסטן היא אחת השחקניות המוכרות בעולם, עם קריירה מפוארת במנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן, כולל 38 שערים במדי נבחרת דנמרק.

בראיון ל'גרדיאן' מספרת נדים על האתגר והסיפוק לשלב בין שתי העולמות: "כששואלים אותי 'איך זה מרגיש להבקיע?' אני אומרת 'זה ממש נפלא'. אבל אני חווה רגשות דומים או פרץ אדרנלין בחדר הניתוח".

"יום אחד שיחקתי משחק ואחריו הייתי ממש עייפה, אבל הגעתי לעזור לאחד הרופאים שלנו בניתוח כליה", היא מספרת. "עמדתי שם שעתיים, באותה תנוחה, מחזיקה מכשיר כדי שיראה טוב יותר. כאב לי בכל מקום בגלל המשחק, אבל עדיין הרגשתי כל כך נהדר והדופק שלי רץ".

נדים נולדה בקאבול, בבירת אפגניסטן. בשנת 1996 השתלט משטר הטליבאן הפונדמנטליסטי על יותר מ-80% מהמדינה, כולל הבירה קאבול. לנשים היה אסור ללכת לבתי ספר, לעבודה, או להיות לבד בחוץ. הן היו חייבות לכסות את כל גופן, מלבד העיניים, בבורקה. נשים שנתפסו מפרות את החוק הוצאו להורג מול קהל צופים.

אביה היה גנרל בצבא האפגני ונרצח על הטליבאן כשהייתה בת 12. הפחד והאבל גברו על הכל ואימה החליטה לקחת ולברוח לאירופה. אחרי ששיחדו גורמים בשדה התעופה של פקיסטן, הן המריאו לשדה תעופה באיטליה, שם התחבאו במשאית תובלה שאמורה הייתה להביא אותן לקרובי משפחה בלונדון. אחרי מספר ימים, הגיעה המשאית ליעדה, אך להפתעתן הן לא הגיעו ללונדון אלא לעיירה קטנה בדנמרק בשם רנדרס, שם זכו לקבל מקלט ולאחר מכן אזרחות.

נדים גילתה במדינה החדשה את הכדורגל והתאהבה בו באופן מיידי. לאחר שצדה את עיניהם של מאמנים בטורניר חובבני בו השתתפה, היא הוזמנה לנבחרת הנערות ובהמשך הוחתמה בקבוצת פורטונה הג'ורינג, עמה שיחקה בליגת האלופות משם עברה לליגה האמריקאי ושיחקה בשורות פורטלנד.

נאדיה נדים (משמאל) במדי נבחרת דנמרק. מוקדמות גביע העולם 2019 (Photo by Lars Ronbog / FrontZoneSport via Getty Images)
נאדיה נדים (משמאל) במדי נבחרת דנמרק. מוקדמות גביע העולם 2019 (Photo by Lars Ronbog / FrontZoneSport via Getty Images)

נדים הפכה למהגרת הראשונה בתולדות דנמרק שמופיעה באחת הנבחרות הלאומיות בכדורגל והפכה באופן לכוכבת הנבחרת הלאומית שהגיעה לגמר אליפות אירופה 2017. דרך הצטיינותה הספורטיבית, הפכה למודל לחיקו וסמל לקבלה של פליטים במדינות אירופה, ואף קיבלה את פרס אשת השנה של דנמרק בשנת 2017.

בראיון ל'דבר' לפני משחקה של נבחרת דנמרק מול ישראל, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2021, אמרה נדים: "בכל פעם שאני על המגרש אני מרגישה את האהבה ואני גאה לייצג את המדינה שנתנה לי הזדמנות שנייה, כי לא כולם זוכים לכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!