דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המגעים להסכם ב״כלל ביטוח״: ההנהלה דרשה לפטר עובדים, הוועד יחריף את המאבק בתגובה

השיחות בין ההנהלה לנציגי ועד העובדים פוצצו, לאחר שבעלי השליטה ביקשו להחיל שורה של ביטול זכאויות במסגרת ההסכם לרכישת החברה | יו"ר הוועד רוני רז: "בזכות העבודה הקשה שלנו החברה הגיעה לרווחי שיא, משאירים לנו פירורים״

כלל ביטוח (צילום: דבר)
כלל ביטוח (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בישיבת משא ומתן שנערכה השבוע, דרשה הנהלת כלל ביטוח מהוועד לאפשר פיטורי עובדים – במקביל לגיוס עובדים נוספים. זאת, בנוסף לביטול משכורות ה-13 בחברה, ביטול מודל העבודה מהבית וביטול הזכאות של העובדים לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון.

עוד סירבה ההנהלה לחלק לעובדים בונוסים בהתאם לרווחי החברה בשנת 2021 שהייתה שנת שיא ברווחיות החברה. בוועד העובדים פוצצו בתגובה את המשא ומתן והודיעו כי יבקשו להכריז בימים הקרובים סכסוך עבודה כולל בחברה.

"חברה אשר הרוויחה בזכות עובדיה למעלה ממיליארד שקלים החליטה להעניש את העובדים על הצלחותיהם ולהפיל עלינו תכנית גזירות", אמר יו"ר ועד עובדי כלל רוני רז, בתגובה לדרישות ההנהלה. "בזכות העבודה הקשה שלנו החברה הגיעה לרווחי שיא, ובזמן שמנהליה הבכירים מקבלים בונוסים במיליונים ומשכורות עתק – מחלקים לעובדים פירורים ומאיימים עלינו בפיטורים –  זה לא יקרה. לא ניתן להנהלת כלל להטיל גזירות על העובדים. כפי שהוכחנו זאת בעבר, אם נדרש נדע גם להיאבק וגם לנצח. החלטנו להפסיק את המשא ומתן באופן מיידי ובימים הקרובים נחליט על סכסוך עבודה בכל החברה".

המשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי חדש החל מפני מספר שבועות, על רקע סיום תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם בחברה. בשנה החולפת הרוויחה חברת כלל למעלה ממיליארד שקלים ובכך הגיעה לשיא הכנסות שנתי בכל הזמנים.

במכתב ששלח מנכ"ל החברה יורם נווה לעובדים בתגובה להודעת הוועד כתב: "ההנהלה ואנוכי מחויבים לרווחתכם ועושים את כל שנדרש, כדי להגיע להסכמות במסגרתן תוכלו ליהנות ממענק מוגדל או נופש מיוחד, בגין שנת 2021. חשוב לנו להביע את הערכתנו הרבה לעשייה הכל כך חשובה שלכם, בשנה של שיא בתוצאות החברה, ואנו נעשה זאת. בנוסף, מתקיים משא ומתן לשנים הבאות אשר צפויות להיות מאתגרות מאוד ומחייבות את כולנו לנהוג באחריות, עם זאת, בכוונתנו להגיע להסכמות במסגרתן, בשנים של תוצאות כספיות טובות, אתם העובדים, תקבלו הטבות משמעותיות מעבר להסכם הנוכחי". עוד קרא נווה לוועד העובדים לחזור למשא ומתן.

לאחרונה הודיע איש העסקים אלפרד אקירוב על כוונתו לרכוש את גרעין השליטה של החברה, שמתנהלת ללא גרעין שליטה מזה קרוב לשמונה שנים. בוועד העובדים דורשים מאקירוב לנהל משא ומתן מולם להסדרת תנאי העובדים במהלך, וכן דורשים גם מינוי נציג עובדים בדירקטוריון החברה.

בשנת 2017 במסגרת המאבק לחתימת ההסכם הקיבוצי הקודם בחברה, נאלצו עובדי החברה להשבית את החברה במשך שבועיים. מאז מונה יורם נווה למנכ"ל החברה בשנת 2018, התאפיינו יחסי העבודה בחברה בשקט תעשייתי ובשיתוף פעולה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!