דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שרת הכלכלה בחרה את תאיר איפרגן לראש זרוע העבודה

ברביבאי אישרה את המלצת ועדת האיתור "לאיפרגן יש את מלוא הכישורים המתאימים לבצע את התפקיד" | איפרגן מכהנת בפועל כממלאת מקום ראש זרוע העבודה ממאי 2021

ראש זרוע העבודה המיועדת, תאיר איפרגן (צילום: אור פרבוזניק)
ראש זרוע העבודה המיועדת, תאיר איפרגן (צילום: אור פרבוזניק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה והתעשייה אישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את תאיר איפרגן לתפקיד ראש זרוע העבודה. איפרגן למעשה מכהנת בתפקיד כממלאת מקום, מאז פרישתו של מוטי אלישע במאי 2021. המינוי צפוי להגיע לאישור הממשלה בקרוב.

״לזרוע העבודה תפקיד משמעותי ביותר בפיתוח ההון האנושי ברמה הלאומית", אמרה השרה. "האתגרים שניצבים לפתחנו בעולם תעסוקה משתנה, בין היתר בעקבות מגפת הקורונה, מדגישים את חשיבותה של הזרוע ככלי המניע ומפתח את המשק הישראלי, המאפשר את הגדלת הפריון וצמיחת הכלכלה".

איפרגן הודתה לשרה ואמרה: "אני מודעת לגודל האחריות הרבה. אתגרים רבים נצבים בפני החברה והמשק הישראלי בהיבטי שוק העבודה ואנו נפעל להמשך העלאת שיעור ההשתתפות של כלל האוכלוסיות בשוק התעסוקה תוך מיצוי פוטנציאל ההון האנושי״.

הממונה על זרוע העבודה הוא מקביל למנכ"ל משרד ממשלתי ותחתיו מועסקים כ-900 עובדות ועובדים ולרשותו תקציב של של 3.4 מיליארד שקלים בשנה. התקציב כולל את תקציב ההכשרות המקצועיות, סבסוד מעונות היום לגיל הרך מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, מינהל אכיפה והסדרה, המכון להכשרה טכנולוגית, אגף מעונות יום ועוד.

איפרגן, נשואה ואם לשלוש בנות היא בוגרת תואר ראשון במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים ותואר שני במדיניות ציבורית. היא החלה את עבודתה במטה לפיתוח הנגב והגליל ב-2007 וב-2009 מונתה לראש מטה מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שבמסגרתו הייתה אמונה על תכלול ויישום מדיניות המשרד בתחומי התעסוקה, בדגש על האגף להכשרה מקצועית, המכון להכשרה טכנולוגית והאגף למעונות היום.

ב-2016 מונתה למנהלת המכון להכשרה בטכנולוגיה ובמדע ובמסגרת תפקידה זה הוציאה לפועל רפורמה בתחום החינוך וההכשרה המקצועית טכנולוגית. איפרגן משמשת גם כחברת דירקטוריון במועצה לקידום נשים בטכנולוגיה ומדע של משרד המדע, וכחברה במועצת ההנדסאים והטכנאים המוסמכים. מ- 2020-2017 כיהנה כחברת דירקטוריון במוסד לבטיחות וגיהות.

לתפקיד ניגשו 58 מועמדות ומועמדים, מהם 18 עמדו בתנאי הסף ואושרו על ידי נציבות שירות המדינה. הוועדה התכנסה לשלושה דיונים, במסגרתם הופיעו בפניה חמישה מועמדות ומועמדים, שהגיעו לשלב הסופי של ראיונות עומק ובדיקת רקע רחבה לרבות ממליצים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!