דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חשיפה / התנכלות לכאורה לעובדות שהתלוננו על הטרדה מינית: תלונות חמורות נגד המועמד לנציב הכבאות ניזאר פארס

על פי אחת התלונות טפסר פארס, מפקד מחוז צפון במערך הכבאות, צעק על קצינה בישיבה רבת משתתפים: ״אני אעיף אותך קיבינימט״. עובדת אחרת שהתלוננה על הטרדה מינית מצד מפקד במחוז, הורחקה למשך שנה ושלושה חודשים מעבודה ברשות | עובד נוסף טוען שפארס החל להתנכל לו עם היבחרו לנציג העובדים במחוז | פארס לא הגיב לפניית ׳דבר׳

טפסר ניזאר פארס. ״אבוי לה למדינה שתבחר באנשים לא ראויים״, כתבו פקודיו לשר לביטחון פנים (צילום: דוברות כבאות צפון)
טפסר ניזאר פארס. ״אבוי לה למדינה שתבחר באנשים לא ראויים״, כתבו פקודיו לשר לביטחון פנים (צילום: דוברות כבאות צפון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

טפסר ניזאר פארס, מפקד מחוז צפון ברשות הכבאות, הוא אחד המועמדים הבולטים לתפקיד נציב הכבאות החדש. הוא נכלל בין ארבעת המועמדים הסופיים, שבחרה ועדת האיתור, מבין 27 שהגישו מועמדותם. אלא שבשנים האחרונות הוגשו לנציבות שירות המדינה מספר תלונות נגד פארס המייחסות לו התעמרות והתנכלות לכאורה לעובדים ולעובדות, יחס משפיל לעובדים וניסיונות לפגוע בעבודה המאורגנת.

פארס, כמו נציב הכבאות הנוכחי דדי שימחי (הצפוי לסיים את תפקידו בפברואר הקרוב), הגיע למערך הכבאות מצה"ל, בו שירת במגוון תפקידים פיקודיים והיה לקצין מעוטר. בין היתר כיהן כסגן מפקד עוצבת הגליל וכמפקד עוצבת הגולן. הוא השתחרר בדרגת אלוף-משנה, והשתלב במערך הכבאות ב-2014 כסגן מפקד מחוז הצפון, ולאחר מכן כממלא מקום מפקד המחוז. הוא הדרוזי הראשון המכהן בדרגת טפסר ברשות. עם זאת, על שירותו מרחפת שורה של תלונות על התנהלות בעייתית בתחום יחסי העבודה.

התעמרות לכאורה בעובדת שהתלוננה על הטרדה מינית במקום העבודה

במאי האחרון הוגשה נגד פארס תלונה לנציבות שירות המדינה על ידי עובדת במחוז צפון שטוענת להתנכלות מצידו בעקבות תלונה שהגישה על הטרדה מינית מצד אחד מבכירי המחוז. אירוע ההטרדה עליו התלוננה העובדת נמצא עדיין בחקירת משטרה. בתלונה, שהגישו עורכות הדין סיגל פעיל ויפעת תבור, שמייצגות את המתלוננת, נטען שפארס פעל להעברתה של העובדת מתפקידה ובמקביל פעל למנוע את קידומה.

פארס (נואם), ונציב הכבאות דדי שמחי. ״העובדת מצאה את עצמה מבודדת חברתית, ומופלית לרעה״ (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)
פארס (נואם), ונציב הכבאות דדי שמחי. ״העובדת מצאה את עצמה מבודדת חברתית, ומופלית לרעה״ (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון)

עוד נטען בתלונה שפארס "הורה לחבריה לעבודה של המתלוננת להתעלם ולהימנע מהתנהלות מקצועית מולה, למדר אותה מפעילות מקצועית וחברית, לרבות הרמות כוסית, ימי גיבוש, ימי עיון, קורסים ומסיבות פרידה". העובדת הוצאה מקבוצת ווטסאפ מקצועית והרשאותיה למחשב נחסמו, כך נטען, ובהמשך הוצאה לחל"ת באופן חד צדדי. לאחר מכן הודיעו לה על הכוונה לסיים את העסקתה על רקע "אי התאמה".

בעקבות ההתנכלות, נטען בתלונה, הורע מצבה הבריאותי של העובדת, והיא החלה לחוות התקפי חרדה.

גם לאחר הגשת התלונה לנציבות שירות המדינה לא חדלו ההתנכלויות לכאורה לעובדת. בנובמבר האחרון ביקר השר לביטחון פנים, עמר בר לב, בטקס חנוכת מחוז צפון של רשות הכבאות. במהלך הביקור לחץ את ידה של העובדת ושאל לשלומה. לאחר שהשר עזב את המקום, קרא פארס לעובדת בצעקות לעיני כל ברחבת הטקס, וגער בה שכל פנייה שלה לשר חייבת לעבור דרכו על מנת שיוכל לבחון אותה באופן אישי. כשאמרה לו העובדת שהיא כבר נמצאת בקשר עם גורמים במשרד לבטחון פנים, הודיע לה פארס על כוונתו לזמן אותה לשיחה. ואכן, בהמשך זומנה לשימוע שבו נאמר לה כי שוקלים להעבירה מתפקידה.

עו"ד מייסא גראבלי משדולת הנשים ליוותה את העובדת הפגועה. במכתב ששלחה גראבלי לשר לביטחון פנים, כתבה: ״היא (העובדת – נ.צ) מצאה את עצמה מבודדת חברתית, מופלית לרעה ביחס לעמיתיה ומצויה בסביבת עבודה עוינת, המונעת ממנה לעבוד בתפקיד המגיע לה, אליו היא זכתה לפני תקרית ההטרדה המינית והגשת התלונה.  אנחנו מצפות מכם לברר, כל הניתן, את תלונותיה של העובדת ולהפסיק את מסכת ההתנכלויות ממנה היא סובלת״.

לשכת השר לביטחון פנים: ״יועצת השר לנושאי מגדר, הגברת יעל סיני נמצאת בקשר עם הנפגעת, וקשובה לקשיי ההתמודדות היומיומית ולמצוקתה. השר סיכם עם נציב הכבאות שתערך פגישה בין הגורם הרלוונטי בכבאות והצלה עם הנפגעת מתוך כוונה למציאת תפקיד התואם את תפקידה ערב הפגיעה בה״

אחרי שנה ושלושה חודשים בהם שהתה העובדת בחל"ת, וככל הנראה בעקבות פנייתה למשרד לביטחון פנים, הוחזרה לבסוף לתפקיד בשירות הכבאות. אלא שהתפקיד שקיבלה פחות מתפקידה הקודם.

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לא ניהל, לדבריו, חקירה בנושא תלונתה של העובדת נגד פארס, כיוון שבמועד בו נתקבלה התלונה, התנהלה חקירה פלילית במשטרה בנוגע לתלונתה של העובדת בגין הטרדה מינית מצד בכיר בכבאות.

״לאחר עיון בחומרים״, אומרים בנציבות, ״בהתחשב בחקירה הפלילית ובתוכן הטענות, הוחלט שלא לפתוח תיק משמעתי בעניינו של נזאר פארס, אלא להמשיך לעקוב אחר ההליך הפלילי ולאחר סיומו לשקול אם יש מקום לטיפול משמעתי כלשהו״.

השר לביטחון פנים בתגובה לטענות שעולות בתחקיר ׳דבר׳: ״יועצת השר לנושאי מגדר, הגברת יעל סיני נמצאת בקשר עם הנפגעת, וקשובה לקשיי ההתמודדות היומיומית ולמצוקתה. השר סיכם עם נציב הכבאות שתערך פגישה בין הגורם הרלוונטי בכבאות והצלה עם הנפגעת מתוך כוונה למציאת תפקיד התואם את תפקידה ערב הפגיעה בה. אנו בטוחים שפתרון מיטבי ימצא במהרה״.

פארס לא הגיב לטענות המועלות נגדו על ידי העובדת.

״אני אעיף אותך מפה קיבינימט, תתחילי להתנהג כמו קצינה״

זה אינו האירוע היחיד בו נטען כי פארס נהג שלא כראוי בעובדת שהתלוננה על הטרדה מינית מצד מפקדים במחוז. עובדת אחרת, קצינה, שהגישה תלונה כנגד אחד ממפקדי התחנות במחוז, הושתקה על ידי פארס בגסות באמצע דבריה במהלך ישיבה, שבה נכח הסגל הפיקודי במחוז, כולל חברי מטה, מפקדי תחנות וראשי אגפים. ״אני אעיף אותך מפה קיבינימט״, אמר לה פארס בנוכחות כולם, וכששאלה אותו מדוע הוא מדבר אליה כך,השיב לה:״תתחילי להתנהג כמו קצינה״.

הדברים תועדו במסגרת תלונה שהגיש ארגון עובדי הכבאות, ביוני 2019, לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. ״לטעמי, אף עובד לא ראוי לכך שמפקד יתייחס אליו כך, או ינקוט כנגדו בשפה כזו, לא ביחידות ובוודאי לא ברבים״, כתב יו"ר הארגון, אבי אנקורי, באותה תלונה, ״קל וחומר כאשר מדובר במנהלת, אישה, במערך שרק כ-10% מכלל עובדיו הן נשים ורובן בתפקידים זוטרים; ובן בנו של קל וחומר כאשר מדובר בעובדת שהגישה, באומץ לב לא מבוטל, תלונה בגין הטרדה מינית לכאורה״.

השר לביטחון פנים, עמר בר לב. יבחר את הנציב הבא של כבאות והצלה מבין 4 מתמודדים (צילום: פלאש 90)
השר לביטחון פנים, עמר בר לב. יבחר את הנציב הבא של כבאות והצלה מבין 4 מתמודדים (צילום: פלאש 90)

בהליך משפטי אחר, בו היו מעורבים ההסתדרות ופארס, עלה האירוע של ההתנכלות לכאורה לקצינה שהתלוננה על הטרדה מינית. בתגובת רשות הכבאות לנושא, נטען שפארס העביר את פניית הקצינה בנוגע להטרדה מינית לגורמים הרלוונטיים ברשות, ״כפי שהכללים קובעים תוך מתן תשומת הלב הנדרשת לקצינה לאור התלונות שהועלו״.

בנציבות שירות המדינה אומרים ל׳דבר׳ שבעקבות ההתבטאות הבלתי הולמת הזו, נפתחה חקירה משמעתית, במסגרתה נגבתה עדות מהעובדת, וטפסר פארס נחקר באזהרה. ״בסופו של דבר הוחלט להסתפק בהערה שניתנה לו על ידי נציב הכבאות בסמוך לאירוע״, אומרים בנציבות, ״טפסר פארס התנצל בפני העובדת והיא קיבלה התנצלותו״.

פגיעה לכאורה בעובד שנבחר לנציג העובדים

אירוע התעמרות נוסף לכאורה, עליו הוגשה תלונה לנציבות שירות המדינה, נוגע לנציג העובדים אורן דנן, יו"ר ועד העובדים בתחנת הכיבוי גליל-גולן בקריית שמונה. עד אשר נבחר לתפקיד יו"ר הוועד ב-2016, היה תיקו האישי של דנן נקי. מאז כניסתו לתפקיד, דנן טוען שהתמודד עם ארבעה ניסיונות מצד מפקד המחוז פארס להדיחו מתפקיד קצין הבינוי בתחנה בה הוא משרת; מניעת קידומו; פגיעה בשכרו; והעברתו מהתחנה בה הוא משרת 22 שנים לתחנה אחרת, המרוחקת כ-60 קילומטרים מביתו.

בכל אחת מהפעמים, נעשה ניסיון ההדחה במקביל למאבק עובדים שהוביל דנן במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כחוק. בשל כך, לא הסתפקה ההסתדרות בתלונה לנציבות שירות המדינה, ועתרה לבית הדין לעבודה, באמצעות עו"ד יעל שילוני, בטענה כי מעשיו של טפסר פארס עולים לכדי פגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי התחנה והכבאות. ההליך המשפטי בעניין זה עודו תלוי ועומד, וטרם ניתנה החלטה שיפוטית בנושא.

ניזאר פארס; יעקב שבתאי, מפכ״ל המשטרה; ואמיר אוחנה, השר לשעבר לביטחון פנים. פארס היה קצין הכבאות הבכיר שפיקד באפריל 2021 על ניהול אירועי ל"ג בעומר במירון, ביום האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)
ניזאר פארס; יעקב שבתאי, מפכ״ל המשטרה; ואמיר אוחנה, השר לשעבר לביטחון פנים. פארס היה קצין הכבאות הבכיר שפיקד באפריל 2021 על ניהול אירועי ל"ג בעומר במירון, ביום האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם (צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל)

במסגרת העתירה, נטען, בין היתר, שבאוגוסט 2017 איים לכאורה פארס, על דנן בנוכחות מספר קצינים, כי "יטפל בו באופן אישי". ואכן, מספר שבועות לאחר מכן הודיע לדנן שהוא מודח מתפקידו כקצין בינוי בתחנה, תפקיד שמתלווה לו תוספת שכר.

בספטמבר 2019, לאחר סיור בתחנת כרמיאל, איים לכאורה פארס על דנן פעם נוספת ואמר לו: "אני עוד לא התחלתי אתכם, אני כרגע אפילו לא בשלב החימום, חכו שאכנס לזירה". גם במקרה זה, כשבוע לאחר מכן זומן דנן לבירור משמעתי בטענה שכינס אסיפת עובדים ללא תיאום, טענה שהוכחה בהמשך כלא נכונה.

יו״ר ארגון עובדי הכבאות: ״אף עובד לא ראוי לכך שמפקד יתייחס אליו כך, או ינקוט כנגדו בשפה כזו, לא ביחידות ובוודאי לא ברבים. קל וחומר כאשר מדובר במנהלת, אישה, במערך שרק כ-10% מכלל עובדיו הן נשים ורובן בתפקידים זוטרים״

רשות הכבאות ביקשה לסלק על הסף את הטענות של דנן להתעמרות, במסגרת תגובה שהגישה לבית הדין לעבודה. ״אין עילה כזו המוכרת בדין כעילת תביעה נזקית או אחרת וממילא אין זה בסמכותם של בתי הדין לעבודה לדון בתביעות בגין עילה זו כתביעות נזקיות״, נכתב בתגובה לעתירה של דנן. עוד נטען שהחלטתו של פארס כי דנן לא יעסוק בתחום הבינוי היתה בהמשך להנחיית גורמי המטה שאין צורך בקצין בינוי במחוזות, ושאין לכך תקינה. בנוסף, על פי הרשות, הטענות בדבר ניסיון למנוע את קידומו של דנן משוללות כל יסוד.

בנציבות שירות המדינה אמרו ל׳דבר׳ שהטענות על התעמרות בדנן נבחנו על ידי אגף המשמעת והוחלט שאין מקום לפתוח בחקירה משמעתית נגד פארס, מאחר והטענות כבר הועלו ונבדקו במסגרת חקירת תיק משמעת בעניינו של דנן.

קצין הכבאות הבכיר באסון מירון

פארס היה קצין הכבאות הבכיר שפיקד, באפריל 2021, על ניהול אירועי ל"ג בעומר במירון, ביום האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם. בחודש שעבר העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית, ואמר כי מערך הכבאות לא העניק אישור להדלקה של חסידות תולדות אהרון, שבה אירע האסון, כיוון שלא הגישו את כלל האישורים. עם זאת, הוסיף כי "מאחר וההדלקה עצמה היא איננה סכנת חיים, לא הוצאנו צו סגירה לאירוע והצבנו לוחמי אש בסמוך להדלקה".

לשאלה האם אירוע בו מדליקים אש בצפיפות כה גבוהה אינו מצדיק את סגירת האירוע, השיב על פי אתר כיכר השבת: ״לא. משום שמדובר בחלל פתוח, ובאש שנשלטת במאת האחוזים על ידי כוחות הכיבוי, מה שלא מצריך צו סגירה מאחר ואין סכנת חיים". לדבריו, על אף שהיה על בימת האירוע, לא ראה שהיציאות ממנו חסומות, ולא העריך כי נדרשת התערבות.

ועדת החקירה הממלכתית טרם סיימה את עבודתה, ועדיין לא פרסמה את מסקנותיה המתייחסות לאחריות לאסון שנושאים בעלי התפקידים השונים.

השריפה בתבור: "אירוע לא טוב בהיבט המקצועי והערכי"

בתקופת כהונתו של פארס כמפקד מחוז צפון ברשות הכבאות אירעו עוד שתי שריפות גדולות שמעלות סימני שאלה על התנהלות המחוז תחת פיקודו. ביולי 2019 פרצה שריפה גדולה בתבור. בישיבה לסיכום לקחי השריפה, הגדיר אותה הנציב שימחי כ"אירוע לא טוב בהיבט המקצועי והערכי", והוסיף כי היתה בה תקלה בשרשרת הפיקוד, ניתוח שגוי של היקף האירוע, וכי אופן הפעלת הכוחות הביא לבזבוז משאבי טבע וזמן שייתכן שניתן היה לחסוך.

בסיכום אירוע שריפה אחר, בנוף הגליל, עליו פיקד פארס באוקטובר 2020, ציין נציב הכבאות שימחי כי "שריפה שמתחילה בשעה 07:30 לא אמורה לשרוף כ-20 בתים כחמש שעות לאחר מכן". השריפה היתה חלק מגל שריפות שפרצו ברחבי הארץ במזג האוויר השרבי. כ-5,000 מתושבי נוף הגליל פונו מבתיהם במהלך השריפה.

בניגוד לחוק: הערות פיקודיות ללא זכות שימוע

על אף הביקורת, פארס נחשב למפקד אהוד על הנציב שימחי. השניים מכירים עוד מתקופת השירות הצבאי, עובדה ששימחי לא ציין במכרז למינויו של פארס לתפקיד מפקד המחוז. כהונתו של הנציב שימחי מתאפיינת ביחסי עבודה עכורים ובריבוי סכסוכי עבודה במערך הכבאות, בייחוד על רקע תפיסת עולמו המוצהרת לפיה יש לבטל את זכות עובדי הכבאות להתארגן כדי להגן על זכויותיהם.

בין היתר נחשף לאחרונה ב׳דבר׳ שרשות הכבאות תחת פיקודו של שמחי, פעלה לקדם הצעת חוק להגבלת זכות השביתה של הכבאים. בקרב עובדים במערך הכבאות עולה החשש שאם פארס ייבחר לנציב, הוא ימשיך בקו הנוקשה והלעומתי שהוביל קודמו.

בסיס לחשש הזה ניתן לראות בשיטה שייבא פארס מהצבא ומיישם במחוז – הכנסה חד צדדית של "הערות פיקודיות" לתיקיהם האישיים של פקודים במחוז. השיטה הזו מפורטת בעתירה שהגישה ההסתדרות לבית הדין, שם נטען שפארס עושה שימוש בכלי הזה ללא כל מקור חוקי בתקנות שירות המדינה.

בתים שנפגעו בשריפה בנוף הגליל באוקטובר 2020. נציב הכבאות: ״שריפה שמתחילה בשעה 07:30 לא אמורה לשרוף כ-20 בתים כחמש שעות לאחר מכן״ (צילום ארכיון: מנחם לדרמן / פלאש 90)
בתים שנפגעו בשריפה בנוף הגליל באוקטובר 2020. נציב הכבאות: ״שריפה שמתחילה בשעה 07:30 לא אמורה לשרוף כ-20 בתים כחמש שעות לאחר מכן״ (צילום ארכיון: מנחם לדרמן / פלאש 90)

תקנות שירות המדינה חלות על מערך הכבאות, ומגדירות במפורש מהם הליכי המשמעת המותרים מצד מנהלים כלפי עובדיהם. ״הערות פיקודיות״, לא נכללות בתקנות, ועל כן מהוות לכאורה חריגה מסמכות ופגיעה בזכויות עובדים. בעתירת ההסתדרות נטען גם שהשימוש שנעשה בכלי הזה לא מעניק לעובד את זכות השימוע.

״מערך הכבאות הינו מערך פיקודי״, נכתב בתגובה של רשות הכבאות לעתירת ההסתדרות, ״לכן לא מדובר במנהלים אלא במפקדים. הערה פיקודית הינה כלי פיקוד מחויב המציאות, לשם פיקוד״. ברשות טענו שהערה פיקודית ניתנת רק לאחר תחקיר במסגרתו ניתנה לעובד הזדמנות להביע את עמדתו וטענותיו באופן מלא.

״מההתנהלות עולה חשש לכאורה לניסיון טיוח הממצאים״

מכתב שנשלח בסוף יולי 2021, על ידי ארגון עובדי הכבאות לנציב שימחי, מעלה אירוע חמור לכאורה במחוז הצפון של רשות הכבאות. ביקורת שנערכה בתחנת הכיבוי בעפולה מצאה לכאורה ממצאים המעוררים חשד לפלילים (חשבוניות פיקטיביות, הזמנות ללא תיעוד במאות אלפי שקלים ומחסור בציוד), ולמרות זאת, מפקד המחוז פארס הורה על חקירה פנימית של האירוע ולא פנה עם הממצאים למשטרה.

גורם במחוז הצפון אומר ל׳דבר׳, שהממצאים העלו חשד למכירה של ציוד ציבורי ממחסן התחנה לכבאים באופן פרטי. ״כולם ידעו שזה קורה״, אומר אותו גורם. ״אבל בסופו של דבר תפסו את הש"ג. פיטרו עובד זוטר והוציאו עובד נוסף לפנסייה מוקדמת. את הממצאים לא העבירו למשטרה למרות שיש חובת דיווח״.

פקודיו של טפסר פארס: ״נציב כבאות לישראל הוא תפקיד רם דרג הכרוך באמות מידה מוסריות וערכיות מהשורה הראשונה. הוא צריך להיות נקי כפיים, ערכי ומוסרי, נקי משיקולים זרים וכשלנגד עיניו טובת העובד והמערך בלבד״

על פי דיווחים שקיבל ועד עובדי מערך הכבאות, החקירה הפנימית כללה בין היתר חיפוש במחשבים ותשאול עובדים על ידי בעלי תפקידים מהמחוז. ״במקום לפנות למשטרת ישראל, עושה מחוז הצפון דין לעצמו ומשאיר ממצאים חמורים ׳בבית׳״, כתב יו״ר ארגון הכבאים אנקורי לשימחי, ״מההתנהלות עולה חשש לטיוח הממצאים״.

בנציבות שירות המדינה אומרים ל׳דבר׳ שעל פי הידוע להם, הטענות כן הועברו לחקירת המשטרה. אלא שבמשטרה אומרים: ״לא הוגשה תלונה בעניין והאירוע אינו מוכר למשטרה. ככל שתתקבל תלונה הרי שהיא תטופל בהתאם״.

״אבוי לה למדינה שתבחר באנשים לא ראויים״

בעקבות העלאת שמו של פארס כמועמד לתפקיד הנציב, שלחה לפני כשבועיים קבוצת עובדים מבין פקודיו במחוז הצפון מכתב לשר לביטחון פנים, ובו כתבו כי איבדו את אמונם במפקדם: "אדם שהיה אמור לטפל בבעיות או טענות שהועלו בפניו בחר להתנקם במקום. התנהגות אנטי מוסרית וערכית, שמונעת משיקולים זרים ולא יאים למעמדו הרם של התפקיד.

״נציב כבאות לישראל הוא תפקיד רם דרג הכרוך באמות מידה מוסריות וערכיות מהשורה הראשונה. אבוי לה למדינה שתבחר באנשים לא ראויים, אנושית ומבצעית, לתפקיד חשוב מעין זה. נציב הכבאות צריך להיות נקי כפיים, ערכי ומוסרי, נקי משיקולים זרים וכשלנגד עיניו טובת העובד והמערך בלבד".

תגובות

השר לביטחון פנים, עמר בר לב: ״ועדת האיתור מתנהלת בתיאום מלא עם נציבות המדינה. תהליך בחירת הנציב הינו תהליך מפוקח ומבוקר בו נבדקים כל ההיבטים המקצועיים והאישיים לטובת בחירת נציב כבאות והצלה הטוב ביותר לישראל״.

נציבות שירות המדינה: ״ועדת האיתור מנהלת את תהליך הבחינה במסגרת הוועדה וכל הנושאים הרלבנטיים, ובכלל זה ענייני המשמעת, מונחים על שולחנה. הוועדה כידוע טרם סיימה את עבודתה. המידע המשמעתי אודות מועמדים המתמודדים בוועדות איתור ובוועדות מכרזים מועבר לוועדות בנוהל מקובל, וכך היה גם במקרה דנן״.

טפסר ניזאר פארס סירב להגיב לטענות העולות בכתבה.

רשות כבאות והצלה סירבה להגיב לטענות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!