דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאות עצמאים הפגינו ברחובות תל אביב: "אם לא תיתנו כסף יגיע הקיץ והאנשים ימותו"

המפגינים מחו על ״אזלת ידה של הממשלה״ בפיצוי העסקים שנפגעו | במהלך ההפגנה נזרקו ביצים על מיצג של שרי הממשלה | מיקי מיכאל, בעל מסעדה: "120 חברי כנסת מכרו אותנו, אין לנו חמצן"

הפגנת עצמאים בתל אביב, שלישי 25 בינואר 2022 (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עצמאים בתל אביב, שלישי 25 בינואר 2022 (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

מעל ל-100 עצמאים ובעלי עסקים בתחומי האופנה, האירועים, התרבות והתיירות הפגינו היום בצהריים (שלישי) בתל אביב. את ההפגנה יזם ארגון העצמאים להב, שלא הוזמן לפגישה עם שר האוצר ביום ראשון. אל ההפגנה הצטרפו גם עובדי התיירות ב"חזית התיירות הנכנסת", שהפגינו קודם לכן מול ביתו של שר התיירות יואל רזבוזוב בנתניה.

המפגינים מחו על "אזלת ידה של הממשלה" בפיצוי העסקים שנפגעו. במהלך ההפגנה נזרקו ביצים על מיצג של שרי הממשלה. רועי כהן נשיא להב: "אני לא מאמין שאנחנו נמצאים פה אחרי שנתיים. כשנסעתי בדרך לכאן נמחץ לי הלב שיוצאים אנשים לרחובות כדי לקבל את מה שמגיע להם. תסתכלו על החנויות פה. למה לא להפעיל את מתווה הפיצוי עכשיו? קחו אחריות. אתה ראש הממשלה אמרת לא פרנסה לא מעניין. אנשים מרגישים נבגדים. השתגעת? צריך לפצות את האנשים, שיוכלו לחיות".

כהן הוסיף: "חנויות הרחוב, התיירות, מורי התל"ן כולנו יחד אומרים לממשלת ישראל: אל תמרחו אותנו עם הבטחות ומילים יפות. שבענו מדיבורים, אנחנו רעבים למעשים. תאשרו תכנית פיצויים על בסיס ירידה בהכנסות סיוע בארנונה והוצאות קבועות. מספיק עם ההתעלמות והפגיעה בנו".

משרד האוצר הודיע היום שהוא מקדם שורת הקלות תזרימיות לעסקים בעקבות התפרצות זן האומיקרון. בניגוד לדרישות המוחים, המשרד לא מציע כרגע סיוע כלכלי ישיר, אלא הקדמה של החזרי מס ותמיכות, הקלה במסלולי ההלוואות, והקלות ביורוקרטיות שונות.

"תמצאו כסף לתת לעסקים הקטנים. אם לא תיתנו כסף יגיע הקיץ והאנשים האלה ימותו. אין איך לקנות קולקציות חדשות", אומר דני אלחרר, איש אופנה. "לאן זה ייקח אותי הדחיות האלה? אני צריך לשלם שכירות, ארנונה, משכורות, זורק סחורות. אני הולך לישון כל יום עם כדור שינה, מה זה יעזור לי הגלגולים האלה? הלוואות לא הלוואות, אני צריך עזרה עכשיו. לא מכניסים את היד לכיס, מה שליברמן עושה זה להתעלל בגופה".

רועי כהן נשיא להב הפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
רועי כהן נשיא להב הפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
מיקי מיכאל בעל מסעדה בהפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
מיקי מיכאל בעל מסעדה בהפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)

"120 חברי כנסת מכרו אותנו. אלה שבשלטון ואלה שבאופוזיציה. גם הימין וגם השמאל צריכים להפוך את המדינה", אומר מיקי מיכאל, בעל מסעדת 'תש ותשה' בתל אביב. "הם חושבים שנשאר לנו עוד חמצן? אין לנו חמצן. אנחנו צריכים עזרה עכשיו, היום".

אורן גוטה, מייסד תנועת העצמאים: "שלושה מנדטים של עצמאיים הגיעו לימינה. אני אישית דחפתי אנשים להצביע להם, כי הם ידאגו לשולמנים. איזו אכזבה. 7 חודשים מה הבאתם לנו? אנחנו העלנו אתכם! מה נתתם לנו? אוויר? לא. פיצוי? לא. העסקים קורסים מיום ליום ואתם יושבים מדושני עונג בכנסת".

דני אלחרר בהפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
דני אלחרר בהפגנת עצמאים בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)

יואב רותם, מורה דרך: "הממשלה הזו פשוט הסירה את ידיה מאחריות על האזרחים. זה מסוכן, זה מפחיד ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. נהיה בכל מקום, נסגור את המדינה אם צריך, כי לנו סגרו את העסק".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!