דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הנציב הבא של הכבאות יגיע משורות הארגון: ועדת האיתור תמליץ למנות אחד מ-3 מפקדי המחוזות

אייל כספי, רונן מכטייב וניזאר פארס הם המועמדים להחליף את הנציב דדי שמחי שיסיים את תפקידו בחודש הבא | נגד טפסר פארס נחשפו אתמול ב׳דבר׳, תלונות על התנכלות, לכאורה, לעובדות שהתלוננו על הטרדה מינית

המועמדים לתפקיד נציב הכבאות: (מימין) טפסר אייל כספי, טפסר ניזאר פארס, וטפסר רונן מכטייב. (צילומים: מתוך טוויטר רשות כבאות והצלה לישראל, כבאות צפון, כבאות והצלה)
המועמדים לתפקיד נציב הכבאות: (מימין) טפסר אייל כספי, טפסר ניזאר פארס, וטפסר רונן מכטייב. (צילומים: מתוך טוויטר רשות כבאות והצלה לישראל, כבאות צפון, כבאות והצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

 

נציב הכבאות הבא יגיע לראשונה מאז הקמת רשות הכבאות ב-2013, משורות המערך עצמו. ועדת האיתור לתפקיד הנציב, בראשותו של מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, צפויה להמליץ על אחד משלושת מפקדי המחוזות: מפקד מרכז, טפסר אייל כספי; מפקד דן, טפסר רונן מכטייב; ומפקד צפון, טפסר ניזאר פארס.הוועדה החליטה לא להמליץ על המועמד הרביעי שעבר את שלבי המיון, תא"ל במיל' איציק בר, היחיד מבין המועמדים שאיננו מועסק כיום במערך הכבאות. בר שימש בעברו כראש מטה פיקוד העורף, מפקד מחוז צפון וכקצין אג"ם של פיקוד העורף.שניים מבין המועמדים שנותרו הם קציני כיבוי בעלי ותק של למעלה מ-30 שנים במערך הכבאות. טפסר רונן מכתייב החל את דרכו לפני כשלושה עשורים, ככבאי בתחנת תל אביב ובהמשך שירת כמפקד משמרת, ראש מדור מבצעים וקצין אג"מ במחוז דן. בשנת 2018 מונה לתפקיד מפקד המחוז.

טפסר אייל כספי משרת בכבאות כבר 36 שנים, אך התנדב בצופי אש עוד כתלמיד תיכון. בין היתר שירת בעברו כמפקד תחנת הכיבוי בהרצליה, כקצין אג"מ, כראש אגף מבצעים בכבאות וכמפקד מחוז מרכז. המועמד השלישי ניזאר פארס לא גדל בכבאות, אך הצטרף לרשות בשנת 2014 לתפקיד סגן מפקד מחוז צפון, לאחר שפרש מצה"ל כקצין בדרגת אלוף משנה. בין תפקידיו הצה"ליים כיהן כסגן מפקד עוצבת הגליל וכמפקד עוצבת הגולן.

אתמול נחשף ב׳דבר׳ שעל שירותו של פארס מרחפות מספר תלונות על התנהלות בעייתית לכאורה בתחום יחסי העבודה. בין היתר נטען נגדו שהתעמר והתנכל לעובדים לכאורה, לרבות שתי עובדות שהתלוננו בעבר על הטרדה מינית מצד בכירים במערך הכבאות. אחד העובדים התלונן שפארס החל להתנכל לו עם היבחרו להציג העובדים במחוז. שלושת המועמדים יועברו ככל הנראה לשר לביטחון פנים עמר בר לב, בליווי המלצה על מועמד אחד או יותר. השר ייבחר את מי שיחליף בתפקיד את הנציב דדי שמחי, שמסיים את תפקידו בחודש הבא. המועמד שייבחר על ידי השר יידרש לקבל את אישורה של הוועדה למינוי בכירים, וכן את אישור הממשלה.

כהונתו של הנציב היוצא שימחי התאפיינה ביחסי עבודה עכורים ובריבוי סכסוכי עבודה במערך הכבאות, בייחוד על רקע תפיסת עולמו המוצהרת לפיה יש לבטל את זכות עובדי הכבאות להתארגן כדי להגן על זכויותיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!