דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

סין הטילה סגר על שכונות מגורים בבייג'ינג אחרי אבחון של שני נדבקים

מיליוני התושבים בשכונות ייבדקו מדי יום עד סוף השבוע | אוסטריה תקל על הגבלות הקורונה אחרי שחובת החיסונים במדינה תיכנס לתוקף | הכנסייה האורתודוקסית של קפריסין תשעה 12 כמרים שסירבו להתחסן

עובדים בבגדי מגן מחטאים אוטובוס שישרת את המשתתפים באולימפיאדת החורף בבייג'ינג (צילום אילוסטרציה: AP Photo/Jae C. Hong)
עובדים בבגדי מגן מחטאים אוטובוס שישרת את המשתתפים באולימפיאדת החורף בבייג'ינג (צילום אילוסטרציה: AP Photo/Jae C. Hong)

הרשויות בבייג'ינג הודיעו אתמול (ראשון) שהטילו סגר על מספר שכונות מגורים צפונית למרכז העיר, אחרי שהתגלו בהן שני מקרים של הדבקות בקורונה. בירת סין  נמצאת במצב דריכת גבוה לקראת אולימפיאדת החורף שתיפתח בעיר ביום שישי הקרוב.

כלי התקשורת הממלכתיים דיווחו שהעירייה הקימה גם 19 נקודות באזורים עליהם הוטל סגר, בהן יבדקו כל התושבים מדי יום עד סוף השבוע.

מתחם בדיקות המוני לקורונה שהוקם באחת מהשכונות עליהן הוטל סגר בבייג'ינג (צילום: AP Photo/Ng Han Guan)
מתחם בדיקות המוני לקורונה שהוקם באחת מהשכונות עליהן הוטל סגר בבייג'ינג (צילום: AP Photo/Ng Han Guan)

למרות שמספר הנשאים המאומתים בסין נמוך יחסית למדינות אחרות, הממשלה הגבירה את מדיניות 'אפס הסובלנות" שלה, במסגרתה נעשה ניסיון לשבור את שרשרת ההדבקה מיד עם גילויה.

עיר הבירה דיווחה על 12 נדבקים בימים שבת וראשון. כל המקרים אובחנו באוכלוסיות שהיו כבר תחת הגבלות קורונה כאלה או אחרות. העירייה ביצעה בשבוע שעבר מספר רב של סבבי בדירות למיליוני תושבים ברובע פנגטאי, בו הוטל סגר על מספר מתחמי מגורים.

לפי הודעת הוועדה המארגנת, 34 נשאים מאומתים חדשים התגלו בקרב ספורטאים וחברי משלחות אחרים שהגיעו להשתתף באולימפיאדת החורף. עד כה אובחנו 211 נשאים מאומתים מתוך יותר מ-8,000 בני אדם שהגיעו למדינה עד יום שבת האחרון.

כל המשתתפים באולימפיאדת החורף יהיו מופרדים מהאוכלוסייה הכללית בזמן שהותם בסין כדי למנוע התפשטות של הנגיף במדינה.

המשתתפים באולימפיאדה יגורו בבתי מלון שסביבם הוקמו חומות זמניות. הן יהיו רשאים לצאת ולחזור לבית המלון רק בכלי רכב מיוחדים שיסיעו אותם ישירות לאתר התחרויות ובחזרה.

על הציבור הרחב נאסרה הכניסה לבתי המלון ולאתרי התחרויות. מספר מוגבל בלבד של צופים יורשה להיכנס למשחקים השונים.

כל ספורטאי או חבר משלחת שיאובחן כנשא מאומת יבודד בבית מלון או בית חולים, על מנת לנסות ולמנוע התפשטות של הנגיף לשאר המשתתפים.

אוסטריה: קלה בהגבלות אחרי חובת החיסון

אוסטריה מתכננת להקל את הגבלות הקורונה בחודש פברואר, אחרי שחובת החיסונים לכל בני ה-18 ומעלה במדינה תיכנס מחר (שלישי) לתוקף.

אזרח אוסטרי מקבל חיסון לקורונה (צילום ארכיון: AP Photo/Lisa Leutner, File)
אזרח אוסטרי מקבל חיסון לקורונה (צילום ארכיון: AP Photo/Lisa Leutner, File)

במסיבת עיתונאים שערך בשבת, אמר הקנצלר קארל ניהאמר שהחל מה-5 בפברואר יורשו מסעדות לפעול עד חצות, במקום עד 22:00 כפי שנהוג היום.

בהמשך יבוטלו בהדרגה החוקים שאוסרים, הלכה למעשה, כניסה של לא מחוסנים למסעדות וחנויות. החל מה-12 בפברואר לא יהיה עוד צורך בהצגת אישור חיסון בכניסה לחנויות. שבוע אחר כך, ב-19 בפברואר, הכניסה למסעדות תותר לכל מי שיציג אישור חיסון, החלמה או בדיקת קורונה שלילית.

ההודעה על ההקלות באה למרות שבימים שקדמו לה נרשמו מספרי שיא של נדבקים בקורונה, בעיקר בזן האומיקרון. ביום שישי דיווחה הממשלה על 34,748 נשאים מאומתים חדשים. נכון ליום חמישי האחרון עמד שיעור ההדבקה השבועי במדינה על 2,381 לכל 100 אלף תושבים, כמעט פי 10 מהשיעור בתחילת ינואר.

למרות זאת, ניהאמר אמר ששיעור המאושפזים הנמוך מאפשר להתקדם לעבר חזרה לשגרה. בכירים באוסטריה צופים שגל האומיקרון יגיע לשיא בשבוע הראשון של פברואר.

יותר מ-14,000 בני אדם נפטרו מקורונה באוסטריה מאז התפרצות המגפה.

קפריסין: 12 כמרים יושעו מתפקידם בגלל שסירבו להתחסן

ראש הכנסייה האורתודוקסית של קפריסין הודיע אתמול שישעה 12 כמרים בגלל שסירבו לציית לקריאתו להתחסן נגד נגיף הקורונה.

הארכיבישוף כריסוסטומוס השני אמר לטלוויזיה הממלכתית של קפריסין שמרבית הכמרים שיושעו שכנעו חלק מהמאמינים שלא להתחסן. הארכיבישוף כינה את אי הציות להוראותיו "חסר תקדים" והזהיר שההשעיות יכולות להארך עד חצי שנה או להוביל להדחתם של חלק מהכמרים.

הארכיבישוף כריסוסטומוס הביע כבר מזמן תמיכה ציבורית בחיסון כל קהילת המאמינים של הכנסייה בראשותו כמו גם את חברי הגוף העליון של הכנסייה. הוא גם פרסם הודעות מפורשות בהן תמך בחיסון.

מספר הנדבקים החדשים בנגיף בקפריסין ירד בשבועות האחרונים, אבל נשאר עדיין גבוה. גם מספר חולי הקורונה שמאושפזים בבתי החולים נשאר גבוה, אך רשויות הבריאות במדינה מדווחות שבתי החולים עומדים בעומס.

במהלך ינואר נרשם במדינה המספר השני בגובהו של מקרי מוות שקשורים למגפה בחודש מאז התפרצות הקורונה בקפריסין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!