דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הורדת מיסים ומכסים: שר האוצר יציג תכנית לבלימת יוקר המחייה

אביגדור ליברמן שוקל להוריד מס על החשמל ולהגדיל את מס ההכנסה השלילי על פי פרסום בחדשות 12 | ועדת מעקב חדשה שהקים יו״ר ההסתדרות תפרסם מדד חלופי למדד המחירים לצרכן, שיישקף נאמנה את העשירונים התחתונים

שוק מחנה יהודה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
שוק מחנה יהודה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
דוד טברסקי

שר האוצר צפוי להציג  השבוע תכנית לבלימת גל ההתייקרויות במשק. על פי פרסום בחדשות 12, הצעדים ששוקל ליברמן כוללים הורדת מכסים, ככל הנראה בשוק העופות והבקר הקפואים; ויתור על חלק מהמס שהטילה המדינה על המחיר החשמל; והורדת מיסים על הכנסות לעובדים בשכר נמוך.

הורדת המיסים על החשמל עשויה להוזיל את ההתייקרות מ-5.7% לכ-3%. עובדים בשכר אבידנמוך יזכו ככל הנראה למענק שיגדיל את מס ההכנסה השלילי, הרחבת מדרגות המס והגדלת נקודות הזיכוי.

שר האוצר אביגדור ליברמן. יוותר על מס על החשמל? (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר האוצר אביגדור ליברמן. יוותר על מס על החשמל? (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

אביגדור ליברמן לא הודיע באופן רשמי על התכנית, וייתכן שבמשרד האוצר יתנגדו לחלק מהצעדים בשל אובדן הכנסות ממיסים. זאת למרות שב-2021 גבתה המדינה 25 מיליארד שקלים ממיסים, מעבר לצפי ההכנסות.

שר האוצר התייחס ביום חמישי להחלטת אסם שלא להעלות מחירים: ״השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה בייבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל״.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ועדת מעקב חדשה תבחן את יוקר המחייה בישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. ועדת מעקב חדשה תבחן את יוקר המחייה בישראל (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

חברת אסם-נסטלה הודיעה בחמישי האחרון על ביטול עליית המחירים במקום רק דחייה של התייקרותם לאחר חג הפסח. להודעה קדמו לחצים של שר האוצר ויו״ר ההסתדרות על החברות העסקיות במשק שלא לעלות מחירים. ״חשוב לזכור שההתמודדות עם יוקר המחייה בישראל״, אמרו באסם, ״לא מונחת על כתפיה של תעשיית המזון בלבד״.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), אמר בוועדה שדנה בעליית המחירים שהמאבק מול תאגידי המזון לא יכול להחליף מדיניות, וכי זוהי אחריות המדינה לטפל ביוקר המחייה. ביטון לא שלל התערבות ישירה של הממשלה, כולל פיקוח מחירים.

יו״ר ההסתדרות הכריז בשבוע שעבר על הקמת ועדת מעקב לבחינת יוקר המחייה בישראל. הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע ומומחי כלכלה שתפקידם לייצר בין היתר מדד חלופי למדד המחירים לצרכן, שיישקף בצורה נאמנה יותר גם את העשירונים התחתונים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!