דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה: "אף פעם לא שבתנו, עכשיו זה נראה בלתי נמנע"

עידו חלפי מתאר שורת שינויים שהובילה הנהלת האוניברסיטה באופן חד צדדי, בהם הקטנת משרות והעברת עובדים למיקור חוץ | על האיום בשביתה: "מתנצלים בפני הסטודנטים, אבל לא נוכל לוותר על הזכויות שלנו"

עידו חלפי, יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה (צילום: עודד קרני)
עידו חלפי, יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה (צילום: עודד קרני)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו מצפים שההנהלה תדון איתנו על זכויות העובדים בשינויים הארגוניים שהיא מתכננת. השיא היה כשאמרו לנו שאי אפשר לעבוד כשהחרב של סכסוך העבודה מונפת מעל הראש", אומר לדבר יו"ר ועד הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה עידו חלפי. אתמול (שני) הודיעה הסתדרות המעו"ף על נקיטת צעדים ארגוניים באוניברסיטה, בטענה שההנהלה מקדמת שינויים באופן חד צדדי ובניגוד להסכמים בין הצדדים.

הסגל המנהלי מונה כיום כ-750 עובדים. לטענת חלפי השינויים הארגוניים אותם מתכננת האוניברסיטה כוללים השארת 100 תקנים של עובדים שפוטרו או התפטרו בשנה האחרונה לא מאויישים, צמצום היקפי משרה ועיכוב במסירת המידע על כך לוועד העובדים והעברת חלק מהמשרות למיקור חוץ.

"הפעולה הזו", הוא אומר על מיקור החוץ, "שברה את גב הגמל. אמרנו, עד כאן".

דוגמה נוספת לשינוי שמקדמת ההנהלה היא סגירת חלק ממרכזי לימוד של האוניברסיטה. חלפי: "אנחנו מנסים כל הזמן להזכיר להנהלה שאי אפשר להתייחס לעובדים כאילו הם חפצים שאפשר להזיז ממרכז למידה אחד למרכז אחר".

סכסוך העבודה הנוכחי הוא השני שהוכרז באוניברסיטה הפתוחה בשנתיים האחרונות. "לפני שנה הכרזנו על סכסוך עבודה בגלל שלא קיימו סעיף בהסכם העבודה שלנו", הוא מספר. "בית המשפט קבע שצדקנו".

"בעשר השנים שהוועד קיים הוא לא השבית את האוניברסיטה אפילו פעם אחת", אומר חלפי. "אבל עכשיו זה בלתי נמנע, העובדים חווים תסכול, אף אחד לא מדבר איתם. גם כשניסינו לדבר עם ההנהלה לפני הכרזת סכסוך העבודה, הם המשיכו בשינויים החד צדדיים שלהם".

"אנחנו מתנצלים מאוד בפני הסטודנטים כי אנחנו יודעים שזו תקופה רגישה של תקופת מבחנים והכנה לסמסטר", הוא מוסיף. "אבל אי אפשר לוותר על זכויות העובדים. כנראה שהאוניברסיטה הפתוחה תהיה סגורה".

הנהלת האוניברסיטה הפתוחה אמרה בתגובה לטענות הוועד שהשינויים הארגוניים המתוכננים לא דורשים התייעצות, בגלל שהם לא ישפיעו על זכויות העובדים. במכתב ששלחה להסתדרות המעו"ף אחרי ההכרזה על סכסוך העבודה נכתב: "המהלך אליו נדרשה התייחסות נציגות העובדים לאחרונה הוא מהלך נקודתי, שדורש יישום מהיר, שכל פרטיו הוצגו בפני נציגות העובדים תוך שהובהר כי למהלך זה אין השפעה על זכויותיהם של עובדי האוניברסיטה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!