דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בענף הבנייה

69 העובדים שלא ישובו: ערב זיכרון להרוגי תאונות העבודה התקיים בירושלים

אירוע הנצחה לעובדים שמצאו את מותם במקום העבודה ב-2021 מצויין הערב (ד׳), ברקע התאונה הקטלנית שקרתה הבוקר באתר הבנייה בתל אביב | בני משפחות הקורבנות ייקחו חלק באירוע, בהם גם מיכל זנדני ששכלה את אביה: ״התאונה טרפה את כל הקלפים״

אירוע הזיכרון השנתי לזכר 69 העובדים שנהרגו בתאונות עבודה בשנת 2021  (צילום: מעיין פורת)
אירוע הזיכרון השנתי לזכר 69 העובדים שנהרגו בתאונות עבודה בשנת 2021 (צילום: מעיין פורת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פעילים חברתיים, אנשי תנועת 'מעגלי צדק' וכולנא ירושלים יתכנסו הערב (רביעי) לצד משפחות הרוגי תאונות עבודה, לערב זיכרון ל-69 הרוגי תאונות העבודה בשנת 2021, כשברקע התאונה הקשה שאירעה בתל אביב בה נהרגו שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם.

"לצערנו דווקא ביום בו קבענו את אירוע הזיכרון לעובדים שנהרגו בשנת 2021, נהרגו שני עובדים נוספים. זה לא מפתיע, בשנה החולפת בכל חמישה ימים בממוצע נהרג עובד". אמר לדבר אריאל שורץ, רכז המאבק בתאונות עבודה בתנועת מעגלי צדק. "מבחינתנו הערב הזה הוא הזדמנות לעצור ולהביט באנשים שנהרגו. לתת להם שמות ופנים במטרה לשנות את התרבות הארגונית שאנחנו חיים בה". באירוע יעלו לשאת דברים בני משפחה של עובדים שנהרגו, בהם האמנית מיכל זנדני, בתו של הרב זכריה זנדני שנהרג ביולי השנה באשקלון. עוד יועלה במסגרת הערב חלק ממופע הריקוד 'הם לא יגורו בבתים שהם בונים' של הכוריאוגרף והרקדן עירד בן גל. "הערב הוא גם אירוע מחאה, בקריאה לשינוי המדיניות, להגדלת מספר מפקחי הבטיחות במשק, להחמרת הענישה ומיצוי הדין עם רשלנים, וכן להרחבת האחריות לבטיחות כך שתגיע גם ליזמים, הקבלנים ומנהלי החברות", הוסיף שוורץ."המטרה מבחינתנו היא להעלות למודעות את העובדה שפועלים בישראל נפגעים, ואת רבים מהם אפשר היה להציל עם יותר מודעות. אחוזים גדולים אלו תאונות הנובעות מחוסר מינימלי של אכיפת החוק ואמצעי בטיחות בסיסיים", אמרה ל׳דבר׳ מיכל זנדני.

"זו גם הזדמנות עבורינו, המשפחות ששכלו את יקיריהן בתאונות, להכיר זו את זו. אני אשיר באירוע שירים שכתבתי בחצי השנה האחרונה, בעקבות התאונה בה נהרג אבי. אבא נהרג בדיוק ביום שבו עמדתי להוציא שיר ראשון לעולם, וזה טרף כמובן את כל הקלפים. היום זו בעצם ההופעה הראשונה שלי מאז שאבא נהרג וזה סימלי שזה קורה באירוע לזכרו ולזכר יתר ההרוגים״.

שני הרוגים וארבעה פצועים, בהם אחד קשה, בתאונות עבודה במהלך היום

שני עובדים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו היום בתאונות עבודה ברחבי הארץ. שני העובדים נהרגו לאחר נפלו מהקומה ה-40 כשפיגום מכאני שעליו עבדו קרס באתר בנייה בתל אביב.

ע'זי אבו סבייטן ואחמד זיאד אל-סיאד שנפלו אל מותם (צילום באדיבות: עאמר אסאדי)
ע'זי אבו סבייטן ואחמד זיאד אל-סיאד שנפלו אל מותם (צילום באדיבות: עאמר אסאדי)

עובד כבן 50 נפגע מחפץ כבד באתר בנייה סמוך לבאר יעקב. הוא פונה במצב בינוני לבית החולים שמיר אסף הרופא, כשהוא סובל מחבלות בחזה ובפלג גופו התחתון. עוד עובד כבן 48 נפל מגובה במהלך עבודתו בבית ברחוב הלפיד ברמת השרון, ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלות בגב ובאגן.

בשעות הצוהריים נפצע קשה עובד בן 23 במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב נוף הכרמל בקרית אתא. הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפציעה בזרועותיו. בהמשך נפל עובד בן 33 מגובה באתר בניה ברחוב וייצמן בנהריה ופונה לבית חולים לגליל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!