דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם: מספר הנדבקים ירד ב-19% בשבוע; התמותה עדיין גבוהה

מספר המתים השבועי בעולם עומד על 75 אלף בני אדם | במזרח התיכון עלתה התמותה ב-38% | בזמן שקוריאה הדרומית והונג קונג מתמודדות עם תחלואה גוברת ועומסים בבתי החולים, גרמניה דנה באסטרטגיית יציאה מהמשבר

תור לבדיקת קורונה בהונג קונג (צילום: AP Photo/Kin Cheung)
תור לבדיקת קורונה בהונג קונג. יותר מ-2,000 נדבקים חדשים ביום (צילום: AP Photo/Kin Cheung)

מספר המקרים החדשים של הדבקה בקורונה ירד ב-19% בשבוע האחרון, בעוד התמותה נשארה יציבה, לפי ארגון הבריאות העולמי. הארגון הודיע אתמול (שלישי) שמספר הנדבקים החדשים בשבוע החולף הגיע ל-16 מיליון, ומספר המתים עמד על 75 אלף.

במזרח אסיה ובאוסטרליה (האזור המערבי-פסיפי) נרשמה עלייה בהדבקה בשיעור של 19%, ועלייה של 33% בתמותה. לעומת זאת, בדרום-מערב אסיה ההדבקה ירדה ב-37%. במזרח התיכון עלתה התמותה ב-38%.

ההדבקה הגבוהה ביותר נרשמה ברוסיה. התחלואה במדינה ובמזרח אירופה הוכפלה בשבועות האחרונים, בעקבות גל הדבקות מאסיבי בזן האומיקרון.

הארגון הוסיף שכל הזנים הקודמים של הנגיף נמצאים בדעיכה. מתוך 400 אלף דגימות של הנגיף שהועלו בשבוע שעבר למאגר העולמי, 98% אובחנו כאומיקרון.

נוסף על כך, הודיע הארגון שזן ה-BA.2, תת-זן שמקורו באומיקרון, מתפשט באופן עקבי, וההדבקה בו הואצה בין השאר בדרום אפריקה, דנמרק ובריטניה.

מומחי בריאות אמרו, עם זאת, שזן האומיקרון גורם לתחלואה קלה בהרבה מהזנים הקודמים, ובמדינות עם שיעורי התחסנות גבוהים לא הייתה עלייה משמעותית באשפוזים ובתמותה, למרות התפשטותו.

מנהל הארגון באפריקה, ד"ר מצ'ידיסו מואטי, אמר בשבוע שעבר שיש "אור בקצה המנהרה" עבור היבשת, ולמרות שיעורי ההתחסנות הנמוכים בה, היא התאוששה מהמגפה.

האופטימיות הזו מנוגדת לאזהרות מצד מנכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום גברייסוס, שחזר ואמר שהמגפה לא נגמרה, ומוקדם מדי לקבוע שהיא שייכת לעבר.

הונג קונג

בתי החולים בהונג קונג התקשו להתמודד היום עם גל החולים החדשים שאושפזו בהם. שיאי ההדבקה נשברו למרות אסטרטגיית ה"אפס-קורונה", ונשיא סין שי ג'ינפינג אמר שמשימתה העיקרית של המדינה היא לשלוט במצב.

תושבי הונג קונג חווים את ההתפרצות החמורה ביותר של המגפה, עם יותר מ-2,000 נדבקים חדשים ביום במשך השבוע האחרון. ממשלת הונג קונג אסרה התקהלות של יותר משני משקי בית. אבל הציוד הרפואי מתחיל להיגמר, והמרכז הרפואי קרטיאס נאלץ להציב מיטות אשפוז מחוץ לבניין.

קנצלר גרמניה אולף שולץ. ההגבלות החמורות עבדו (צילום ארכיון: Tobias Schwarz/Pool via REUTERS)
קנצלר גרמניה אולף שולץ. ההגבלות החמורות עבדו (צילום ארכיון: Tobias Schwarz/Pool via REUTERS)

גרמניה

הקנצלר אולף שולץ נועד עם 16 ראשי המחוזות בגרמניה כדי לתכנן את אסטרטגיית היציאה של המדינה ממשבר הקורונה, בעקבות שינוי המגמה בהדבקה, שנמצאת כעת בירידה.

גורמים רשמיים במדינה מייחסים את הדעיכה להגבלות על התקהלות, סגירת מועדוני הלילה וחובת ההצגה של תעודת חיסון או החלמה בכניסה למסעדות וברים.

יצרנית התרופות הגרמנית ביונטק, שפיתחה ביחד עם פייזר את החיסון הראשון לקורונה, הודיעה היום על תכניתה להגברת שיעורי ההתחסנות באפריקה.

ביונטק ספגה ביקורת על כך שלא שיחררה את הפטנט על החיסון, כדי לאפשר לחברות נוספות לייצר אותו ולהנגיש אותו למדינות עניות. החברה טוענת שתהליך הייצור של החיסון הוא קשה, ולכן היא מעדיפה לעבוד עם שותפים מקומיים כדי להבטיח את איכות המוצר.

קוריאה הדרומית

המדינה תפיץ ערכות בדיקה מהירה בחינם בבתי ספר ובבתי אבות מהשבוע הבא, בעקבות גל הדבקה נרחב שנגרם מהתפשטות זן האומיקרון.

גורמי רפואה דיווחו היום על הזינוק היומי הגבוה ביותר בנדבקים חדשים, עם 90,443 בני אדם שאובחנו כחיוביים, 33 אלף יותר מאתמול. מומחים מזהירים שמספר הנדבקים היומי עלול להגיע ל-200 אלף בחודש הבא.

הולנד

המדינה לא הייתה ערוכה כראוי להתמודדות עם הקורונה לפני שנתיים, והממשלה התייחסה ברצינות לסכנה שנשקפה לאנשים בבתי האבות, לפי תחקיר של המועצה ההולנדית לבטיחות שפורסם היום.

בתחקיר נמצא שהרשויות בהולנד, שבה מתו מהנגיף 21 אלף בני אדם, התמקדו בהשקעה בבתי החולים, והזניחו את המרפאות, החינוך, מוסדות התרבות והעסקים, מה שגרם לפגיעה חסרת תקדים.

ראש המועצה ירון דייסלבלום, שכיהן בעבר כשר הכלכלה, אמר שהמגפה היא המשבר החברתי הגדול ביותר במדינה כבר עשורים. "הולנד התגלתה כפגיעה. המוסדות והממשלה נכשלו בהבנת אופיו של המשבר והיקפו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!