דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טוהר בוטבול זכה במדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב, שגיא מוקי סיים חמישי

בוטבול ניצח את ג'ובאני אספוסיטו מאיטליה בקרב על המדליה | מוקי הפסיד לסמי שושי הבלגי בקרב על מדליית הארד, לאחר שעלה פצוע | לישראל שלוש מדליות בתחרות

  • בוטבול ניצח את ג'ובאני אספוסיטו מאיטליה בקרב על המדליה | מוקי הפסיד לסמי שושי הבלגי בקרב על מדליית הארד, לאחר שעלה פצוע | לישראל שלוש מדליות בתחרות
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בג'ודו התמודדה פתחה הבוקר (שישי) את יום התחרות השני של גרנד סלאם תל אביב, אחרי זכייתם של ברוך שמיאלוב במדליית הזהב ושל תמנע נלסון לוי בארד, ביומה הראשון של התחרות. טוהר בוטבול הוסיף לישראל מדליית ארד נוספת לאחר ניצחון בווזארי על אספוסיטו האיטלקי. שגיא מוקי הפסיד לסמי שושי הבלגי בקרב על מדליית הארד וסיים חמישי.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) החל להתחרות מהסיבוב השני נגד לוקא עותמאן הצרפתי וגבר עליו בעונשים בדרך לרבע הגמר מול סומון מחמדבקוב מטז'קיסטן, אותו ניצח בווזארי בקרב שהגיע לניקוד הזהב. בחצי הגמר פגש את היידרט היידרוב מאזרבייז'אן והפסיד לאחר שנפסקו לחובתו שלושה עונשים מהירים. בחצי הגמר יפגוש את ג'ובאני אספסוסיטו מאיטליה.

טוהר בוטבול בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
טוהר בוטבול בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

הקרב על הארד: הישראלי עלה ליתרון ראשון עם ווזארי, האיטלקי לא ויתר המשיך לתקוף השופט פסק עונש שני לבוטבול, אבל הוא הצליח לשמור על היתרון עד סיום הקרב וזכה בארד.

לאחר הניצחון אמר בוטבול: "כיף להתחיל את הקמפיין עם מדליה ולהגיע לתחרויות יותר מוכן לקראת פריז 2024. שמח שהצלחתי לנצח, למרות יכולת לא ממש טובה. כיף שכל הקהל הישראלי הגיע לעודד, זה מרגש לשמוע את השם שלך בקולי קולות. גם כשמפסידים הקהל יודע לתמול וזה לא פחות חשוב".

שגיא מוקיאלוף העולם לשעבר (עד 81 ק"ג), התחרה בסיבוב הראשון מול שודמון ריזוייב מטג'יקיסטן. הקרב נפתח בווזארי של היריב, אבל הישראלי התאושש וניצח באיפון. בסיבוב השני, מוקי פגש את ארדנבאיר באטסאיה המונגולי ועלה ליתרון ראשון עם ווזארי, שהספיק לו כדי לעלות לרבע הגמר.

הישראלי פגש את פרנק דה וויט ההולנדי ועלה ליתרון עם ווזארי נפלא, ההולדי הגיב עם איפון שנפסל לאחר בדיקת הווידאו, הישראלי השיג ווזארי נוסף וניצח. מוקי סבל מכאבים בכתף בעקבות התרגיל של ההולנדי.

שגיא מוקי מול פרנק דה וויט בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי מול פרנק דה וויט בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

בחצי הגמר פגש את ודאט אלבייראק הטורקי, אלוף אירופה ב-2021. שתי דקות בתוך הקרב הטורקי הצליח לרתק את מוקי וניצח באיפון. הישראלי ייאבק על מדליית הארד מול סמי שושי הבלגי. הקרב על הארד: בתום קרב שקול שהגיע לניקוד הזהב, הבלגי הצליח לבצע ווזארי וניצח.

שגיא מוקי אמר בסיום יום הקרבות: "למרות הפציעה מאוד רציתי להמשיך בשביל הקהל הישראלי שבא לעודד אותי ותמך. עליתי לקרב עם זריקה כי לאלחש את המקום. אני מסיים את היום בידיעה שלא ויתרתי ועם הראש למעלה לקראת המטרה הבאה". על הפרגון של יריבו סמי שושי בסיום הקרב אמר: "זה מה שיפה בג'ודו. במזרן אנחנו נלחמים ורוצים לנצח, אבל מחוץ למזרן אנחנו מכבדים את את השני. זאת ספורטיביות".

שגיא מוקי וסמי שושי בסיום הקרב על מדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב. "זאת ספורטיביות" (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
שגיא מוקי וסמי שושי בסיום הקרב על מדליית הארד בגרנד סלאם תל אביב. "זאת ספורטיביות" (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

יפתח בדש פגש בקרב הראשון שלו את מקסוול אלאייניק האמריקאי וניצח באיפון מהיר, אך בסיבוב השני נכנע באיפון לודאט אלבייראק הטורקי. יהלי לביא, שגב בן הרוש הפסידו בסיבוב הראשון. 

אורון גינר ניצח בווזארי בניקוד זהב בקרב מול דאניאר שמשייב הקזחי בסיבוב הראשון. בקרב הבא שלו נאלץ להתמודד מול הידאייט היידרוב בקרב קשה והודח על ידי האזרי. עידו לוין ויהונתן אלבז הפסידו בקרב הראשון.

כרם פרימו (עד 63 ק"ג) הג'ודאית הצעירה והמבטיחה עלתה קטגוריית משקל לפני התחרות ופתחה מול האוקראינית אנסטסיה אנטיפינה בסיבוב הראשון, כשניצחה אותה בווזארי.

הג'ודוקא הצעירה (16) המשיכה לקרב מול סופי אוזבש במהלכו נקלעה לפיגור של ווזארי והשתחררה מריתוק, אבל 11 שניות לסיום היא השיגה ווזארי בעצמה וקבעה שוויון דרמטי. הקרב נכנס לניקוד זהב, אך שם פרימו נכנעה שוב והפסידה. בקטגוריית המשקל עד 70 ק"ג: מאיה גושן, גאיה בר אור, שקד עמיחי ואביה מלכה הפסידו בסיבוב הראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!