דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הכנסת תאשר: לומדים בהכשרה מקצועית לא יחוייבו בקיזוז 30% מדמי האבטלה

הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית, תבטל לצמיתות את ההפחתה בדמי האבטלה לעוברים הכשרה תעסוקתית להסבת מקצוע | ח״כ גיזנבורג: ״מתקנים עוול חסר היגיון של שנים״

ועדת העבודה והרווחה. "לכו לאבן גבירול בתל אביב, תראו כמה ילדים גונבים רמזורים ונוסעים ב-90 קמ"ש" (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשות ח״כ אפרת רייטן מרום (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית את החוק המבטל לצמיתות את הקיזוז בדמי האבטלה ללומדים בהכשרות מקצועיות. עד משבר הקורונה, קוזזו 30% מדמי האבטלה של מובטלים המשתתפים בהכשרות מקצועיות. במהלך משבר הקורונה בוטל קיזוז זה בדמי האבטלה במתכונת זמנית של הוראת שעה, וכעת הפך החוק לקבוע. יו״ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן מרום (העבודה), שהייתה מיוזמות החקיקה אמרה: "הוראות שעה כדוגמת זו צריכות לעבור מן העולם. הן מבזות את הכנסת, מבזבזות זמן, כסף ואנרגיה״.

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), שהיה אף הוא מיוזמי הצעת החוק טען כי "המצב הנוכחי הוא בלתי הגיוני. במקום לעודד מובטלים לעבור הכשרה מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה, מאלצים אותם לוותר על 30% מדמי האבטלה שמגיעים להם בתקופה בה הם אינם מועסקים. אנחנו מתקנים היום עוול שנמשך יותר מדי שנים, בייחוד עכשיו כשהמצוקה הכלכלית גוברת״. הצעת החוק הוגשה גם על ידי חברי הכנסת אתי עטיה (הליכוד), ניר אורבך (ימינה) ו-ולדימיר בליאק (יש עתיד).

לדברי ד"ר רינת כהן, סגנית מנהל אגף ההכשרה המקצועית במשרד הכלכלה, זמן ההכשרה הממוצע הוא 6-4 חודשים, במשך 45 שעות מדי שבוע. בישיבה הקודמת בנושא, היא ציינה כי בשנה האחרונה השתתפו 3,700 בהכשרות מקצועיות, 3,850 לומדים במסלול נוסף וכ-7,000 שוברים ששולמו להכשרות פרטיות.

חנן פוטרמן, מהלשכה המשפטית של הביטוח הלאומי, תמך בהצעה. עם זאת הבהיר כי מובטלים שמיצו את מכסת ימי האבטלה שלהם, בין היתר על רקע השלכות משבר הקורונה ותקופות החל"ת הארוכות – אינם זכאים לדמי אבטלה עד להשלמת תקופת האכשרה, גם במידה והם שוהים בהכשרה מקצועית.

ח"כ אתי עטיה מיוזמי החוק: "מאז שנבחרתי לכנסת אני פועלת להסדרת תחום התעסוקה וההשמה, ופיתוח ההכשרות המקצועיות והתאמתן לצורכי השוק והמשק כדי שיענו על צרכי כל המגזרים והאוכלוסיות. אני מברכת על שיתוף הפעולה בין חברי הכנסת שפעלו כדי לשנות את הוראת השעה להוראה קבועה שתעוגן בחוק כדי להיטיב עם מחוסרי העבודה ולעודדם לרכוש מיומנויות וכלים מקצועיים שיקלו עליהם להשתלב בשוק העבודה, להתפרנס בכבוד ולמצות את כישוריהם באופן שיוביל להעלאת הפריון במשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!